Top 100 cele mai puternice branduri românești 2017

A opta ediţie Brand RO a topului mărcilor româneşti „100 cele mai puternice branduri româneşti”, eveniment organizat de Revista Biz, a prezentat astăzi, în premieră, rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research în 2017.

După șapte ani de branduri românești în lumina reflectoarelor, ajunși la a opta ediție, Revista Biz continuă seria de Top 100, iar anul acesta vizibilitatea crescută a anumitor mărci a creat nevoia apariției și concentrării atenției pe câteva categorii în plus, ajungând astfel la 10 categorii de interes, dar și la introducerea mai multor new entry-uri.

De asemenea, în premieră anul acesta, s-au analizat și branduri românești noi, intrate recent pe piață, dar care s-au bucurat de o primire călduroasă și de un succes imediat. Chit că vorbim de mărci de alimente, de festivaluri, de restaurante sau de mărci de IT&C, brandurile românești se nasc și înfloresc repede pe terenuri din ce în ce mai variate. Lucrurile se întâmplă și chiar se întâmplă repede și noi, ca români creatori, dar și consumatori de branduri, avem un cuvânt de spus.

Top 10

Top 10Campionul brandurilor româneşti este la această ediţie Borsec, care revine în fruntea clasamentului, după ce Gerovital a ocupat prima poziţie în acelaşi clasament al anului trecut.

Marca Borsec, cu o tradiție de sute de ani, este binecunoscută peste hotare, fiind exportată în 19 țări, și lider de piață în România. Pe locul al doilea in top regasim Gerovital, fostul lider de anul trecut.

Categoria de ape minerale și băuturi răcoritoare înregistrează o importanță ridicată, trei dintre mărcile de apă – Borsec, Dorna şi Aqua Carpatica – plasându-se și în top 10 din top 100. Astfel, se evidențiază ideea de stil de viață sănătos din ce în ce mai adoptat de români.

Arctic revine pe o poziție mult mai favorabilă decât cea de anul trecut, urcând pe locul 3. Farmec, brandul omonim al celui mai mare producător român de cosmetice ocupă poziţia a patra. Pe locul 5, brandul Dero, prezent încă din 1966 în România, este cu adevărat un produs perceput ca 100% românesc.

Mii de produse româneşti, la un click distanţă

eMAG nu mai este o surpriză în top 10 mărci românești, menținându-se pe locul 7 în topul general și primul în categoria de retail.

Top 100 – branduri românești

Top 100 branduri românești

Metodologie

BrandRo măsoară “puterea” mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indici financiari și comerciali.

Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani. Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei.

Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele, au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse. Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și care este cel mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci.

În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanţă al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final. O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *