Samsung, Lidl și Huawei ocupă primele trei poziții în ediția Top Social Brands 2020. Brandurile sunt urmate în Top 10 de Coca-Cola, KFC, Vodafone, Banca Transilvania, Telekom, Kaufland și Orange. Top Social Brands 2020 este realizat de Biz Market View, divizia de market research a Biz Agency, în parteneriat cu ZeList, și reprezintă rezultatul unei analize complexe a activităților desfășurate de brandurile active în social media, în intervalul 1 mai 2019 – 1 mai 2020.
Brandurile aflate pe primele locuri ale clasamentului sunt cele care au reușit să comunice coerent și eficient pe toate canalele care contează în rândul audiențelor lor, însă strategia a fost diferită la fiecare dintre ele.
Samsung a creat prin autenticitate și abordări originale experiențe unice pentru comunitatea de utilizatori ai produselor companiei. A construit o platformă de colaborare și content creation cu un grup de influenceri cu valori și pasiuni comune cu ale brandului.
Lidl are una dintre cele mai active pagini de brand din România pe Facebook, cu peste 2,1 milioane de fani, unde conținutul este produs în proporție de 50% in-house. Și-a crescut puternic în ultimul an comunitățile de pe Instagram și YouTube.
Huawei mobilizează influenceri relevanți de lifestyle, tehnologie și fotografie pentru a crea un mix social media atractiv care oferă noi experiențe de brand consumatorilor.
„Analizăm de 12 ani evoluția brandurilor în social media din România și reușim, an de an, să le evidențiem pe cele care reușesc să obțină cele mai bune rezultate. Ediția de anul acesta confirmă încă o dată că perseverența, creativitatea, inovația și strategiile pe termen lung sunt cea mai bună măsură a performanței”, spune Marta Ușurelu, Owner, revista Biz.
Conferința
Rezultatele studiului au fost anunțate ieri în cadrul conferinței Top Social Brands. Topul, aflat la a douăsprezecea ediție, reunește 50 de branduri care integrează cele mai de impact strategii și cele mai eficiente canale de comunicare ale momentului.
Top Social Brands 2020
În analizarea performanței brandurilor au fost luate în calcul:
• Principalele modalități de prezență a brandurilor în social media: blog de companie / blog de brand; pagini de Facebook; cont de companie pe LinkedIn; cont YouTube; cont Instagram
• Activitățile de promovare în social media: campanii pe bloguri; campanii cu videobloggeri; campanii cu instagammeri; campanii cu vedete pe blog / vlog, Instagram, Facebook; proiecte speciale online driven; campanii de endorsement
• Inovația: prezență și / sau activități de marketing / proiecte speciale pe canale de social media care nu sunt mainstream (Snapchat, Tiktok, Reditt, Shazam, Spotify, Waze, Wetransfer, Foursquare, Flipboard, Social Media Chatbot)
• Alte activități și inițiative relevante: inițiator / sponsor la evenimente dedicate industriei de digital; customer care dedicat în social media; proiecte speciale de tipul real time marketing; premii obținute pentru campanii cu componentă principală de digital în competiții naționale sau internaționale.
Top Social Brands 2020 a rezultat în urma ponderării rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership) – 30% și topul Biz realizat pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra social media – 70%.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.