Studiu Mastercard, sponsor UEFA Champions League: Fanii, al 12-lea jucator

Ca sponsor oficial UEFA Champions League, Mastercard a comandat un studiu despre impactul pe care sărbătorirea golurilor îl are asupra performanței echipelor din teren.

Studiul a dezvăluit că scandările suporterilor atunci când urmăresc un meci de fotbal pot avea o contribuție la creșterea performanței unei echipe echivalentă cu un jucător în plus și că atitudinea pe teren a jucătorilor poate avea, la rândul său, un impact pozitiv.

mastercard

Astfel, rolul celui de-al doisprezecelea jucător este important. Psihicul jucătorilor este influențat pozitiv, iar performanța lor crește cu până la 8% atunci când văd și aud susținere frecventă din partea mulțimii, prin strigăte de încurajare, bannere și fulare. Aceste manifestări echivalează cu performanța unui jucător în plus pe teren, dacă luăm în considerare impactul pe care îl au asupra tuturor celor 11 jucători din echipă.

Studiul este primul de acest fel realizat la nivel european și relevă, în plus, faptul că secretul victoriei unei echipe poate consta și în modul în care jucătorii își sărbătoresc golurile. Concret:

  • 82% dintre jucătorii care și-au aruncat ambele brațe în aer au fost din echipa câștigătoare;
  • 79% dintre jucătorii care și-au strâns ambii pumni au fost din echipa câștigătoare;
  • 77% dintre jucătorii care și-au scos pieptul în față au fost din echipa câștigătoare.

mastercard

În plus, conform studiului, echipele care sărbătoresc îmbrățișându-se, bătând palmele sau prin alte interacțiuni fizice au 50% mai multe șanse să câștige. Pe de altă parte, 49% dintre jucătorii care nu sărbătoresc golurile fac parte din echipa înfrântă.

„De peste 20 de ani, Mastercard este alături de UEFA Champions League și fanii săi din întreaga Europă. În acest an, Mastercard și-a propus, în premieră, să îi aducă împreună pe suporterii din România pentru a sărbători spectacolul fotbalistic al celui mai așteptat meci al primăverii – finala. Așadar, pe 26 mai, în seara marii finale UEFA Champions League, organizăm două proiecții speciale: una în București, la Palatul Parlamentului, și cealaltă în Cluj-Napoca, în Iulius Parc, unde vor avea acces toți posesorii de carduri Mastercard care au participat și câștigat în campania „Un bilet poate începe ceva de Neprețuit”, a declarat Diana Tănase, Area Marketing Manager, Mastercard România.

Studiul îl menționează pe golgheterul Cristiano Ronaldo pentru modul specific în care își sărbătorește golurile, printr-o poziție de tip „power pose”, acesta fiind modul de celebrare cel mai probabil să ducă la succesul echipei. Analiștii sugerează ca jucătorii, atunci când sărbătoresc un gol, să își scoată pieptul în față, ocupând cât mai mult spațiu, să își țină capul ridicat și să își depărteze picioarele pe o distanță mai mare de lungimea dintre umeri.

Performanța echipei este influențată și de zâmbetele fanilor. Studiul arătă că, atunci când își văd suporterii zâmbind, sportivii joacă la capacitate maximă pe durata unui interval cu până la 12% mai lung față de cei care văd în public expresii negative.

În așteptarea finalei, fanii sunt încurajați să își împărtășească modul în care sărbătoresc golurile echipei preferate pe social media, cu hashtagul #ÎncepeCevaDeNeprețuit. Bradley Busch, psiholog sportiv și autor al acestui studiu, dar și unul dintre experții de top din domeniul psihologiei sportive aplicate, le oferă suporterilor patru sfaturi pentru a fi fani de neprețuit:

  1. Fiți gălăgioși– susținerea vocală poate ambiționa echipa preferată să își dea silința cu 7% mai mult și îi ajută pe jucători să treacă peste oboseală;
  2. Cântați frecvent– cu cât mai mult, cu atât mai bine, fiindcă îi ajută pe jucători și creează o atmosferă pe care ei o apreciază;
  3. Arătați-vă susținerea– bannerele, steagurile și afișele sunt semne vizuale de susținere foarte bune, care îi ambiționează pe jucători să își dea silința cu 8% mai mult;
  4. Zâmbiți– speranța, mândria și fericirea sunt factori motivaționali care se pot exprima prin zâmbete. Acestea pot ambiționa jucătorii să joace la intensitate maximă cu până la 12% mai mult timp;

 mastercard

Mastercard

Mastercard, www.mastercard.com, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Operăm cea mai rapidă rețea de procesare a plăților din lume, oferind un liant între consumatori, instituții financiare, comercianți, autorități și companii din peste 210 țări și teritorii. Produsele și soluțiile Mastercard fac activitățile zilnice de comerț – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanțelor – mai simple, mai sigure și mai eficiente pentru toată lumea.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,862 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studiu Mastercard, sponsor UEFA Champions League: Fanii, al 12-lea jucator
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: