Testo: 5 factori cheie pentru siguranță alimentară măsurabilă în restaurante și magazine alimentare

Testo, expert în tehnologia de măsurare, lider pe piața mondială a tehnologiei de măsurare portabilă și un jucător important în managementul digital al calității pentru siguranța alimentelor, prezintă cei 5 factori cheie pentru siguranță alimentară măsurabilă în restaurante și magazine alimentare.

Siguranță alimentară

Industria alimentară a adoptat lent soluțiile tehnologice capabile să furnizeze parametri reali privind siguranța alimentară. Acum este însă timpul ca această situație să se schimbe.

Autoritățile de control au beneficiat și ele de pe urma progresului tehnologic care aduce după sine instrumente de detectare și analiză mai eficiente. Acest lucru se evidențiază prin numărul în continuă creștere de retrageri de produse și de comunicarea aproape instantanee a focarelor de toxinfecții alimentare identificate.

•  Potrivit Centrelor de Prevenire și Control al Bolilor (CPCB) peste 60% din infecțiile cauzate de alimente au legătură cu operațiunile de servire a alimentelor specifice în locații tip restaurant.

•  Un studiu recent făcut de Universitatea Johns Hopkins a arătat că pierderile generate de un singur focar de infecții alimentare poate varia între 3.968 $ și 2,6 milioane $ în funcție de tipul de organizație și de amploarea focarului.

De ce e bine să se folosească sistemele digitale de management al siguranței alimentare (SMDSA)

În prezent, majoritatea restaurantelor și a retailerilor alimentari folosesc metode birocratice de management al calității pentru a înregistra parametrii critici privind siguranța alimentară.

Mulți profesioniști din sectorul siguranței alimentare și-au dedicat o mare parte din timpul lor dezvoltării unor liste de control, protocoale și rapoarte tipărite care să fie cât mai ușor de folosit, bine structurate și informative.

Totuși, aceste metode oferă o vizibilitate limitată atunci când sunt aplicate în companiile care au mai multe puncta de vânzare și pot genera informații ambigue și incomplete. În același timp, oferă puține garanții privind respectarea unor acțiuni corective adecvate.

Întrucât sănătatea consumatorului și siguranța alimentară continuă să ocupe primul loc pe lista îngrijorărilor furnizorilor de servicii alimentare, sistemele digitale de management al siguranței alimentare (SDMSA), personalizate conform cerințelor specifice tipului de activitate al companiei, pot contribui la reducerea riscurilor, a costurilor și la îmbunătățirea experienței clienților care consumă alimente de o calitate superioară.

Astfel de tehnologii vor motiva organizațiile din sectorul alimentar să includă siguranța alimentară ca indicator de succes alături ce ceilalți indicatori deja menționați.

Testo: 5 elemente cheie pentru siguranță alimentară măsurabilă

1. Angajament față de leadership și comunicare:

Este important să înțelegem că adoptarea unui sistem de management al siguranței alimentare bazat pe tehnologie este un demers important care nu se va întâmpla peste noapte și care presupune angajament din partea conducerii pe fiecare palier al organizației. Comunicare clară și eficientă pentru stabilirea rolurilor, responsabilităților, timpilor de implementare și obiectivelor.

2. Roluri și responsabilităţi:

Implementarea unui SDMSA va avea drept urmare modificarea anumitor roluri și responsabilități. Noi poziții și oportunități pot apărea pe durata întregului proces. Acordarea timpului necesar pentru a înțelege modul în care angajații actuali își execută efectiv atribuțiile va ajuta la determinarea modului în care SDMSA va impacta diferite roluri din cadrul organizației dumneavoastră.

3. Recunoaștere și responsabilizare:

SDMSA permite atingerea unui nivel de vizibilitate operațională ce nu poate fi obținut cu metodele tradiționale „pe hârtie”. Informațiile care erau cândva disponibile doar prin vizite la fața locului, audituri efectuate de terțe părți sau inspecții ale autorităților de control vor deveni acum disponibile în timp real. Acest fapt oferă o oportunitate perfectă pentru recompensarea angajaților cu performanțe excepționale, pentru eliminarea acțiunilor „pe ghicite” din instruirea acestora și pentru implementarea unor oportunități progresive de disciplină a muncii.

4. Angajament față de dezvoltare continuă:

După cum am arătat anterior, un SDMSA oferă managerilor un volum mare de informații, relevante pentru implementarea unor modificări rapide în programul de siguranță alimentară. Modificările se pot face centralizat, fiind ulterior distribuite în întreaga organizație prin doar câteva clickuri.

5. Alegerea unui Partener în favoarea unui Furnizor:

Spre deosebire de un furnizor, un partener adevărat vă va sprijini activ și cu implicare totală în procesul de digitalizare, fiind astfel indispensabil pentru succesul dumneavoastră. Parteneriatul potrivit vă oferă totodată șansa de a exploata împreună oportunitățile de dezvoltare.

Testo

Testo, expert în tehnologia de măsurare, lider pe piața mondială a tehnologiei de măsurare portabilă și un jucător important în managementul digital al calității pentru siguranța alimentelor, are o experiență de 60 de ani pe piața de profil. Brandul Testo este unul recunoscut pe plan internațional, iar deschiderea filialei din România în 2011 a reprezentat un pas natural în evoluția companiei. Testo România este prezentă pe piața românească atât prin cele două birouri din Cluj-Napoca și București cât și prin partenerii de distribuție din toată țara.

Mai multe informații pe www.testo.com/ro // e-mail: solutions@testo.ro // tel. +40 720 533171


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *