Testo, lider mondial în tehnologia de măsurare portabilă și un important producător de instrumente de măsură pentru o gamă largă de aplicaţii în industria alimentară şi în domeniul comercial, prezintă clienţilor săi din sectoarele HoReCA, Food Service sau Gastronomie avantajele monitorizării și măsurării temperaturii preparatelor culinare și a produselor alimentare, în general, cu ajutorul termometrelor alimentare.
Trăim cu toții într-o lume tot mai dinamică și conectată în care cu toții ne așteptăm să facem cât mai multe lucruri, ceea ce face ca timpul să fie unul dintre cele mai importante active ale noastre. Normele de la locul de muncă sunt, de asemenea, unul dintre interesele principale ale profesioniștilor în materie de siguranță alimentară și sănătate publică, care trebuie să se asigure de exactitatea informațiilor care sunt înregistrate.
Din fericire, capacitatea de a fi mai eficient și de a capta informații mai precise nu a fost niciodată mai ușoară pentru cei care folosesc termometre și gestionează programe de siguranță alimentară, care necesită utilizarea de termometre alimentare. Așa cum este definit în Codul alimentar FDA din 2013, anumite alimente necesită un control de timp și de temperatură pentru a limita creșterea numărului bacteriilor dăunătoare.
Utilizarea unui termometru alimentar este cea mai precisă și eficientă metodă de a monitoriza aceste alimente, asigurând în același timp cel mai înalt nivel al calității produselor. De asemenea, termometrele oferă un mod ușor de a vă asigura că mâncarea preparată este păstrată la temperatura corespunzătoare înainte de a fi servită. Ș nu în ultimul rând, fără monitorizarea și măsurarea corectă a temperaturii produselor alimentare se poate ajunge la neregului grave și la amenzi din partea autorităților locale.
Alegerea termometrului alimentar
Deoarece un termometru alimentar este un instrument atât de important în diferite momente de preparare a alimentelor, a devenit esențial ca termometrele precise și fiabile să fie ușor accesibile. Cu atât de multe termometre ieftine și prost fabricate disponibile, multe companii sunt tentate să achiziționeze un produs de o calitate inferioară.
Acest lucru este de înțeles într-o oarecare măsură; dacă persoana responsabilă pentru aprovizionarea cu echipamentele companiei se uită printr-o broșură sau un site web, poate fi greu să diferențiezi modelele atunci când vine vorba de lucruri precum exactitatea, rezistența sau calitatea instrumentului.
Dacă toate opțiunile arată la fel, aș putea cumpăra și cea mai ieftină versiune, nu? Pe termen scurt, s-ar putea să fie o variantă câștigătoare. Însă după câteva luni de utilizare, încearcă să arunci o privire asupra numerelor atunci când va veni timpul să înlocuiești unitatea veche. Vei fi surprins.
În multe cazuri, am constatat că înlocuirea frecventă a termometrelor cu costuri reduse este o problemă mai mare decât crezi, în special pentru organizațiile care cumpără termometre alimentare în cantități mari. Și dacă aceste costuri continuă să crească în industria alimentară, orice fel de afacere care poate reduce costurile și poate îmbunătăți eficiența este avantajată.
Conform unui raport recent comparativ al ALMR Christie & Co. costurile de exploatare din industria alimentară sunt la un nivel constant de 51,5% din veniturile anuale.
Unele dintre modelele mai ieftine de termometre sunt fragile și sunt fabricate din materiale de proastă calitate, astfel încât ar trebui să fie considerate de unică folosință. De exemplu, să spunem că plătiți mai puțin de 15 eur pentru un termometru standard bimetal; aceste tipuri de termometre necesită calibrare zilnică pentru a asigura precizia (eventual o calibrare mai frecventă dacă nu sunt folosite în mod corect) și, în medie, trebuie înlocuite la fiecare 2 – 3 luni, deoarece se pierd, se scapă în mod repetat, se udă, sonda se blochează sau unitatea nu mai funcționează.
Timpul pe care angajații îl folosesc ca să calibreze termometrul cel puțin o dată pe zi începe să se tot adune. Necesitatea de a cumpăra și de a menține unități de înlocuire ca să fie la îndemână nu ajută bugetul companiei. Nu mai vorbim de riscul unei situații în care nu există un termometru disponibil pentru angajați care să verifice temperaturile finale. Acest lucru nu vă lasă niciun mod adecvat de a face verificările necesare și, în cele din urmă, pune în pericol clienții și reputația brandului tău.
Termometrul alimentar de la Testo
În această situație, poate face sens să căutați o variantă de calitate superioară, precum un termometru rezistent la apă, care poate dura de 5 până la 6 ori mai mult. Unii producători, cum ar fi Testo, oferă o garanție de 2 ani pe toate termometrele, astfel încât puteți fi siguri că au fost construite pentru a dura. Pe lângă longevitate, termometrele ieftine cauzează probleme legate de funcționalitate și, mai important, de exactitate. Acestea pot oferi doar funcții de bază în timp ce termometrele de calitate superioară pot oferi mai mult decât o singură funcție de măsurare.
De exemplu, Testo oferă un termometru atât cu un senzor de infraroșu pentru măsurarea fără contact, cât și cu o sondă de penetrare a temperaturilor din interiorul alimentelor. Când utilizezi un termometru ieftin, nu poți fi niciodată sigur că măsori corect. Iar precizia este cea mai importantă atunci când vine vorba despre un instrument de măsurare.
Testo
Testo, expert în tehnologia de măsurare, lider pe piața mondială a tehnologiei de măsurare portabilă și un jucător important în managementul digital al calității pentru siguranța alimentelor, are o experiență de 60 de ani pe piața de profil. Brandul Testo este unul recunoscut pe plan internațional, iar deschiderea filialei din România în 2011 a reprezentat un pas natural în evoluția companiei. Testo România este prezentă pe piața românească atât prin cele două birouri din Cluj-Napoca și București cât și prin partenerii de distribuție din toată țara.
Mai multe informații pe www.testo.com/ro // e-mail: solutions@testo.ro // tel. +40 720 533171
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail