Campania Asda privind prețurile garantate – interzisă

Cinci reclame, incluzând anunţuri în presa scrisă şi o campanie de televiziune, toate apartinând retailerului Asda, au fost interzise pentru menţiuni înşelătoare, după cum a anunţat azi publicaţia MarketingWeek. Anunţurile, care conţineau produse precum cărţi pentru copii şi şezlonguri alături de produse alimentare, au rulat începând de anul trecut, când Asda a lansat campania Preţul Garantat.

Lanţurile de supermarketuri rivale, Morrisons şi Tesco, au depus plângeri la ASA legate de faptul că anunţurile includeau atât produse alimentare, cât şi nealimentare care erau excluse din compararea preţurilor. Aceştia au mai acuzat şi faptul că Asda a menţionat deseori că preţurile sale ar fi mai scăzute decât ale rivalilor, fără să clarifice existenţa unor excluderi „semnificative” la compararea preţurilor.

Morrisons a emis acuzaţii legate de Preţul Garantat al Asda, spunând că acesta nu poate fi justificat, deoarece nu poate fi reflectat cu exactitate din moment ce nu apare online. Autoritatea Standardelor în Publicitate (ASA) a decis că mica notă de subsol de pe ecran care anunţa consumatorii cu privire la excluderi „nu a fost suficientă pentru a avertiza consumatorii în legătură cu faptul că Preţul Garantat Asda nu se aplică şi produselor non-alimentare”, contextul general al anunţului TV fiind, prin urmare, înşelătoare.

Asda a fost avertizat cu privire la faptul că reclamele sale nu trebuie să sugereze că garanţia de preţ se aplică la toate produsele, incluzându-le pe cele non-alimentare şi cele excluse. Acestea trebuia să menţioneze că economiile făcute în urma cumpărăturilor nu se referă la cumpărăturile generale, ci doar la anumite produse incluse în preţul garantat.

Cu toate acestea, Autoritatea Standardelor în Publicitate (ASA) a decis ca metodologie corectă ca Asda să verifice de două ori pe săptămână preţurile in-store ale retailerului Morrisons în schimbul unor informaţii online legate de preţ.

Un purtător de cuvânt al Asda a spus că retailerul îşi menţine angajamentul făcut clienţilor săi de a păstra Preţul Garantat Asda, precum şi garanţia de 10% mai ieftină, anunţată recent. Acesta a menţionat că, în ciuda exemplelor concrete cu privire la aceste anunţuri care au fost considerate înşelătoare, Autoritatea Standardelor în Publicitate a decis că „Preţul Garantat Asda este un concept corect şi valid.”

Şi Tesco a înaintat o plângere împotriva garanţiei de 10% mai ieftină a Asda, spunând că „afirmând că Asda este cu 10% mai ieftină decât competitorii săi”, situaţia este şi mai înşelătoare. Directorul Comercial al Tesco, Richard Brasher, a spus: „Asda foloseşte aceeaşi campanie de publicitate şi batjocoreşte decizia ASA. Aştept cu nerăbdare o soluţie rapidă la această anchetă, clienţii având dreptul de a fi trataţi mai bine de atât.”

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *