Next_Capitall

53% din totalul importurilor din România sunt produse care se vând în retail

Primele două luni ale acestui an au debutat cu un nivel record al importurilor în valoare de 65,2 miliarde lei, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform unei analize efectuate de Coface România, una dintre companiile reper din domeniul asigurărilor de credit. Aproape 53% dintre aceste importuri sunt concentrate în produse care se vând în retail, majoritatea fiind destinate consumului gospodăriilor. Corelația dintre salariul mediu și importuri.

Valoarea crescută a importurilor a alimentat un deficit comercial în perioada analizată de 11,3 miliarde lei, în creștere cu aproape 50% față de anul trecut, și cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu.

Aproape 53% din totalul importurilor sunt concentrate în produse care se vând în retail și în comerț, în general, majoritatea fiind destinate consumului gospodăriilor (produse FMCG, IT & C, mobilă, fashion, articole sportive etc). Din această persectivă, România este a doua țară din UE, doar Ungaria înregistrând o pondere mai mare a produselor de retail în total importuri, respectiv 55%, în condițiile în care media din UE este de 38%.

importuri

Corelația dintre salariul mediu și importuri

“Analizând cifrele pe ultimul deceniu, vedem o corelație puternic pozitivă între evoluția salariului mediu (cauza) și dinamica importurilor (efect). Având în vedere costul ridicat al capitalurilor volatile care finanțeaza deficitul de cont curent și datoria publică (România se finanțează cel mai scump din Europa la imprumuturile pe termen lung contractate pe finalul anului 2018), ne așteptăm la o temperare a ritmului de creștere al salariului mediu din economie, atât pe sectorul public, cât mai ales pe cel privat.

Aceasta poate duce la o temperare a importurilor în a doua jumătate a anului curent, dar ponderea ridicată a produselor care se vând în retail va persista din cauza modelului de creștere economică bazat pe consum.” a declarat Iancu Guda, Services Director, Coface Romania.

Coface România recomandă noua platformă InfoQuick, care pune la dispoziția companiilor posibilitatea de a se baza pe informații clare, sigure și transparente, adaptate nevoilor, înainte de a alege partenerul de business. InfoQuick este aliatul perfect pentru o dezvoltare sănătoasă a afacerii.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,076 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » 53% din totalul importurilor din România sunt produse care se vând în retail
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: