PENNY: “Pentru noi, sustenabilitatea este modul în care gândim și proiectăm orice magazin PENNY și o preocupare pentru tot ceea ce facem”

PENNY România, parte a grupului german REWE, a anunțat principalele realizări, dar și planurile pe zona de sustenabilitate, parte importantă din noul ciclu strategic al PENNY România, început în 2020 și care va continua în următorii 7 ani, perioadă în care compania va investi peste 1 miliard de euro. Pilonul de dezvoltare PENNY România axat pe sustenabilitate conține trei teme principale: sortiment sustenabil; energie, climă și resurse; angajați și societate.

PENNY

Sustenabilitatea este parte din noul ciclu strategic al PENNY România, care se bazează pe 7 piloni de dezvoltare:

  1. experiența îmbunătățită la cumpărături prin noul format de magazin PENNY.
  2. expansiunea – obiectiv: peste 600 de magazine și 6 centre logistice până în 2029 (în 2021 se va deschide cel de-al 4-lea centru logistic, la Filiași)
  3. produsele fabricate în România – obiectivul “triplu RO”: până în 2023, 60% din sortimentul PENNY sa nu aibă doar producția în România, ci să aibă și ingredientul principal de origine România, la fel și producția intermediară să fie realizată tot în România
  4. echipa PENNY – investiții la nivel profesional și personal
  5. digitalizare – simplificarea și eficientizarea tuturor proceselor prin tehnologie. Una dintre arii este eCommerce-ul cu servicii de livrare la domiciliu prin Livra și Glovo.
  6. sustenabilitatea – amprenta operațiunilor PENNY asupra comunității și asupra mediului înconjurător
  7. comunicare integrată – parteneriatul cu FRF

Pilonul de dezvoltare PENNY România axat pe sustenabilitate conține trei teme principale:

  • sortiment sustenabil: integrarea de produse sustenabile și promovarea continuă a consumului responsabil al resurselor.
  • energie, climă și resurse: diminuarea cât mai mult a impactului negativ al activității retailerului
    asupra mediului înconjurător.
  • angajați și societate: contribuția la o societate mai incluzivă, cu șanse egale pentru toți membrii acesteia.

“Eu cred cu tărie că PENNY trebuie să fie parte a comunității. Alături de colegii mei din magazine, depozite sau din centrală și alături de partenerii noștri, ne dorim să fim de-ai locului. Vrem să-i tratăm cu responsabilitate și respect pe toți cei cu care interacționăm, mai ales când vorbim despre amprenta operațiunilor noastre asupra comunității și asupra mediului înconjurător,” a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.

🟢 Sortiment sustenabil

• 86% dintre furnizori PENNY sunt din România
• 65% dintre produsele alimentare sunt de proveniență regională
• Aproape 50 de branduri private de produse alimentare
• Hanul Boieresc, Meșterul Măcelar – produse 100% românești
• 100% din carnea comercializtă în magazinele PENNY este producție românească
• 135 carmangerii partenere ale fermierilor și producătorilor locali; 48% din magazine prevăzute cu carmangerii

🟢 Energie, climă și resurse

• Deschiderea a 20 de magazine noi, remodelarea altor 76 de magazine
• Monitorizarea la distanță a 25% din rețeaua de energie electrică și a 50% din monitorizarea sistemului de refrigerare
• Dotarea tuturor magazinelor cu uși la vitrina semi-verticală de carne și a 113 magazine cu uși la vitrinele frigorifice pentru produse proaspete
• Creșterea eficienței energetice cu 12% la magazinele dotate cu uși la vitrine
• În anul 2020, PENNY a atins o rată de înlocuire de 60% a refrigeranților utilizați
• 33 de magazine cu sisteme fotovoltaice cu o capacitate potențială a sistemului de 2,658 kWp au produs 1,726 mWh în 2020
• Magazinul PENNY Otopeni a obținut cel mai mare punctaj pe ultima versiune a standardului Outstanding, BREEAM International New Construction: 95,24%. Magazinul a produs 55.315 kWh energie electrică din surse regenerabile solare, adică 21% din totalul de energie electrică consumat, reducând astfel cantitatea emisii CO2 cu 74.549,25 kg
• 20 de magazine sunt dotate cu stații de încărcare petnru mașinile electrice

PENNY Otopeni, cea mai sustenabilă clădire din Centrul și Estul Europei

În cadrul competiției BREEAM Awards 2021, proiectul PENNY Otopeni a câștigat premiul pentru cel mai sustenabil proiect din Centrul și Estul Europei. În 2020, magazinul PENNY Otopeni a redus semnificativ consumul de energie electrică, precum și emisiile de CO2:

  • În 2020, magazinul a consumat cu 18% mai puțină energie față de un magazin standard PENNY.
  • Pe acoperișul magazinului sunt 120 de panouri fotovoltaice, 55 de tuburi solare care aduc lumină naturală și difuză în magazin, precum și aproximativ 1.000 de mp de acoperiș înierbat.
  • Anul trecut, magazinul din Otopeni a produs 315kWh prin intermediul panourilor fotovoltaice, ceea ce a reprezentat 21% din totalul de energie electrică consumat de acesta. Tradus în indicatori de mediu, acest fapt a făcut posibilă evitarea a 74.549,25 kg emisii CO2.
  • Din dorința de a duce mai departe filosofia PENNY cu privire la reducerea amprentei de carbon, a fost testat sistemul CO2 (R744) în magazinul din Otopeni. Acesta presupune folosirea unui agent de răcire natural, care este mai sigur și care are cel mai mic potențial de încălzire globală
  • În parcarea magazinului este amplasată și o stație de încărcare a mașinilor electrice.

PENNY

Obiectiv legat de consumul de electricitate

Obiectivul PENNY România este de a reduce până la finalul anului 2022 cu 12% consumul mediu de electricitate/mp suprafață de vânzare, raportat la anul 2012.

„Pentru noi, sustenabilitatea este mai mult decât un concept la modă, este modul în care gândim și proiectăm orice magazin PENNY și o preocupare pentru tot ceea ce facem. Iar PENNY Otopeni ne-a dovedit că un singur magazin verde poate face diferența într-o rețea atât de extinsă.

Noi vom continua să căutăm cele mai bune și inovatoare soluții pentru magazinele noastre, cu obiectivul de a reduce până la finalul anului 2022 cu 12% consumul mediu de electricitate/m2 suprafață de vânzare, raportat la anul 2012.”, a declarat Traian Despa, Construction Manager PENNY.

🟢 Angajați și societate

• 5.326 angajați în 2020, cu 10% mai mult ca în 2019
• Rata fluctuației de personal a scăzut cu 10%
• Nivelul de satisfacție a angajaților a crescut cu 170%
• 55,17% femei în poziții de management
• Program strategic pentru prevenirea risipei alimentare – PENNY a format echipa internațională „Food Save”
• #suntemaici – program de responsabilitate socială extins
• 200.000 de euro investiți în proiecte de implicare socială

PENNY

CSR

Pe parcursul anului trecut, PENNY a continuat parteneriatele cu organizații non-guvernamentale, precum Habitat for Humanity, Fundația World Vision România, Salvați Copiii România, Crucea Roșie România sau Banca pentru Alimente și a încheiat parteneriate noi, de exemplu cu Asociația Zi de Bine, Solidar Social și Asociația Adi Hădean.

Acțiunile de responsabilitate socială au vizat susținerea cadrelor medicale și a spitalelor, dar și a comunităților vulnerabile și a copiilor aflați în situații precare. Printre altele, compania a inaugurat centrul comunitar Buftea, construit alături de Habitat for Humanity și deschis copiilor din medii defavorizate.

Raportul de sustenabilitate al PENNY România pentru anul 2020 conține mai multe informații cu privire la trei teme principale: sortiment sustenabil; energie, climă și resurse; angajați și societate. Acesta este disponibil în întregime pe www.sustenabilitate.penny.ro/.

PENNY

PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 283 de magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 5.300 de angajați.

PENNY România a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 4,73 miliarde de lei, reprezentând un avans de 19,44% raportat la 2019. Compania a înregistrat un profit net de 85 milioane de lei în 2020, în creștere cu 54% comparativ cu anul anterior. PENNY România își propune să investească 5.128 milioane de lei, echivalentul a peste 1 miliard de euro, până în 2029.

REWE Group

PENNY România face parte din grupul REWE, unul dintre liderii grupurilor comerciale și de turism din Germania și Europa. Valorile grupului sunt clare și transparente și stau la baza practicării activității de comerț într-un mod responsabil. În 2020, compania a generat o cifră de afaceri externă totală de aproximativ 75,3 miliarde de euro.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *