Evoluția pieței de retail alimentar din România în 2013 – INFOGRAPHIC

Piaţa de retail alimentar din România a avut şi în 2013 un ritm de dezvoltare dinamic, tinând cont de contextul economic, formatul cu cea mai mare extindere fiind în continuare cel de convenienţă, urmat de supermarketuri şi discounteri.

Conceptul magazinelor mici, situate aproape de “casă” (de convenienţă) a avut cea mai rapidă rată de creştere şi în 2013, trend care se va păstra şi în următorii 3-4 ani. Astfel, reţeaua Mega Image, prezentă pe piaţa de retail cu două formate, Mega Image şi Shop&Go, a deschis în 2013 cel mai mare număr de magazine: 104, încheind anul cu un total de 296 de magazine. Dacă acest ritm, de cca 100 de magazine deschise pe an, se va menţine şi în 2014, finalul acestui an va marca 400 de magazine în dreptul retailerului belgian.

PROFI a continuat şi în 2013 expansiunea şi a deschis 63 de unităţi, ajungând la finalul anului la un total de 207 unităţi. Este a doua mare reţea din România după numărul de magazine. După ce a infirmat zvonurile de preluare, PROFI reconfirmă intenţia de a păstra ritmul din 2014: “Am depăşit deja ţinta celor 200 de magazine pe care ne-o propusesem pentru 2013, stabilind un ritm de extindere pe care intenţionăm să îl menţinem şi în 2014,” a declarat Pawel Musial, Directorul general al companiei PROFI Rom Food.

Retailerul francez Carrefour a pus aceeaşi accent pe dechiderea magazinelor „Market” (formatul de supermarket) şi „Express” (franciza Carrefour de tip convenienţă), inaugurând în 2013 un număr de 50 de unităţi. Carrefour a încheiat anul cu un număr total de 160 magazine dintre care 25 hipermarket-uri „Carrefour”, 78 supermarket-uri „Market”, 56 magazine de proximitate „Express” și un website de comerț online: www.carrefour-online.ro.

28 de magazine tip discout au fost deschise în 2013. Lidl, retailerul german de tip discount, a deschis numai 14 magazine în 2013, faţă de 26, câte deschisese anul trecut, la egalitate cu celălalt retailer de tip discount, Penny Market, care a inaugurat tot 14 unităţi.

Sectorul hipermarketurilor a fost mult mai dinamic în 2013 datorită procesului de rebranduire a magazinelor real, achiziţionate de către Auchan de la Metro Group. În total s-au deschis 21 magazine tip hipermarket: 10 magazine Kaufland, 8 magazine Auchan, dintre care 7 au fost remodelări ale fostelor magazine real, 2 magazine cora şi 1 magazin Carrefour. Kaufland poate atinge, la finalul lui 2014, pragul de 100 de magazine deschise în România.

Reţeaua real a rămas la finalul anului cu doar 4 unităţi – cele care nu au făcut obiectul tranzacţiei cu Auchan – plus cele care rămân încă sub brandul real, până la rebrenduire. Rebrenduirea se va finaliza în acest an.

Formatul cash&carry nu a suferit nici în acest an modificări, Metro şi Selgros rămânând cu acelaşi număr de magazine ca în 2012.

Infographicul de mai jos marchează evoluţia exactă a pieţei de retail alimentar din România, din punct de vedere al numărului de magazine:

Evolutie-retail-2013

 

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Depositphotos
Etichete:

3 comentarii la „Evoluția pieței de retail alimentar din România în 2013 – INFOGRAPHIC”

  1. Pingback: Sinteza lunii ianuarie 2014

  2. Pingback: A very quiet start of the year in romanian food retail

  3. Pingback: Evoluția retailului alimentar din România, în 2014. Previziuni pentru 2015

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *