Radiografia pieței de discount din România. Care este focusul celor doi discounteri pentru acest sfârșit de an?

Piaţa de retail de tip discount din România s-a stabilizat în ultimii doi ani din punct de vedere componenţă şi model de business. Astfel, dacă până în 2010 erau 5 jucători în formatul de discounter: Penny Market, Plus Discount, miniMax Discount, Red Market şi PROFI, la ora actuală această piaţă se împarte doar între Penny Market şi Lidl, retailer intrat ulterior pe piaţa din România prin preluarea reţelei Plus Discount.

Reţeaua de magazine PROFI, preluată de către fondul polonez de investitii Enterprise Investors în 2009, s-a transformat oficial, în luna februarie 2012 din discounter, în reţea de magazine de proximitate. Experimentul Red Market, brand ce aparţine reţelei Mega Image, nu a mai continuat, toate magazinele cu acest brand transformându-se în octombrie 2011 în cunoscutul brand Mega Image.

În cele din urmă, singura reţea românească pe acest format, MiniMax Discount, a fost preluată în anul 2010 de către Mercadia Holland, companie care deţinea şi reţeaua Mic.ro, dar nu a avut viaţă lungă pentru că Mercadia şi-a anunţat la începutul lui 2012 falimentul. Căteva foste unităţi MiniMax Discount au fost preluate de către PROFI.

Dacă Penny Market a fost primul dintre retailerii de tip discount care a intrat pe piaţa noastră, în anul 2005, Lidl a putut face acest pas numai prin preluarea unui alt discounter german, Plus Discount. Astfel, Lidl a preluat în 2010 un număr de 107 magazine Plus pe care le-a rebrenduit, iar în paralel a construit de la zero alte magazine, ajungând în prezent la un numar total de 179 de magazine. Ultimul magazin Lidl deschis este cel de la Craiova.

Penny 11Penny Market, ce aparţine grupului german Rewe Group, deţine în România în acest moment două formate: XXL Mega discount (fostul penny Market XXL), format ce există doar pe piaţa noastră şi Penny Market. Rewe România operează o reţea de 151 de magazine tip discount în România, dintre care 8 sunt sub brandul XXL Mega Discount. Ultimul magazin deschis este cel din Bucureşti, de pe Bulevardul Theodor Pallady.

Compania REWE România face parte din concernul german REWE Group, unul dintre liderii europeni în comerţul alimentar. Grupul REWE este reprezentat în 13 ţări europene, cu un număr de 327.600 de angajaţi în 15.538 de magazine. În România, grupul este prezent prin lanţurile de magazine BILLA, XXL Mega Discount şi Penny Market.

În 2012, reţeaua Penny Market a înregistrat o cifră de afaceri…


Pentru a citi în continuare articolul, trebuie să fiți abonat la Secțiunea Premium.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,863 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Premium » Radiografia pieței de discount din România. Care este focusul celor doi discounteri pentru acest sfârșit de an?

Spune-ți părerea

  1. […] article: The radiography of romanian discount market. What will be the focus of the two discounters – Penny Market and Lidl – this end of […]

    Răspunde
  2. […] Radiografia pieței de discount din România. Care este focusul celor doi discounteri pentru acest sfârșit de an? […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: