Surpriză: în 6 ani, PROFI poate deveni lider de piață în retailul din România

La nivelul anului 2015, retailul alimentar din România a înregistrat o creștere a veniturilor cu 17,8 %, faţă de anul anterior, iar rezultatele primului semestru din 2016 confirmă trendul ascendent. Prognoză piaţa de retail din România, în următorii 5-6 ani.

Astfel, cele mai mari creşteri a cifrei de afaceri în 2015 versus 2014, creşteri cu 2 cifre, le-au înregistrat retailerii PROFI (38%), Mega Image (27%), Lidl (22%), Auchan (18%), Kaufland (15%), Rewe (14%) şi Carrefour (13%).

work

 

PROFIDupă cum se observă, în ultima coloană, cea cu cifra de afaceri în prima jumătate a anului 2016, tendiţa de creştere se păstrează, retailerul PROFI mărindu-şi cadenţa cu o creştere de 48% faţă de prima jumătate a anului trecut.

Credit foto: Shutterstock

Astfel, în prima jumătate a lui 2016, cifra de afaceri PROFI a fost de 1.590.357.553 de lei, faţă de 1.077.157.554 de lei cât a înregistrat în prima jumătate din 2015.

Saltul de 48% a fost susţinut de numărul de magazine deschise în prima jumătate anului 2016, perioadă când s-au inaugurat 42 de unităţi, PROFI fiind retailerul cu cel mai mare procent de deschideri din piaţă.

PROFI va intra în 2020 în top 3 retaileri, iar în 2023 va deveni lider de piaţă

PROFI poate fi un exemplu de retailer pe care, aparent, nimeni nu-l bagă în seamă, dar acesta creşte, iar creşterea nu e deloc neglijabilă şi se află cu mult peste media pieţei. Două exemple în acest sens: Biedronka, liderul pieţei de retail din Polonia, cu peste 2,700 de magazine şi peste 55,000 de angajaţi şi BIM liderul de piaţa din Turcia, cu peste 5.000 de magazine.

Ce doi retaileri din Polonia şi Turcia au pornit fiecare tot de la o reţea restrânsă de magazine şi s-au dezvoltat organic ajungând lideri de piaţă, mai ales datorită unei game restrânse dar echilibrate de produse alimentare de bază și de bunuri de larg consum, la prețuri competitive, la fel ca retailerul PROFI.

(Estimarea de mai jos are la bază media de creştere a cifrei de afaceri în perioada 2014 – 2015.)

Principalul competitor al lui PROFI va fi Mega Image, în condiţiile în care, aproape sigur, începând din anul 2017, METRO – cu vânzări ce au stagnat timp de 3 ani – va ceda poziţia sa acestor doi retaileri.

Deşi ambele reţele – PROFI si Mega Image – au în acest moment cam acelaşi număr de magazine (spre 500 de uniţăti), ritmul de deschideri al lui PROFI este cel mai alert din piaţă. Pe lângă viteza de expansiune, marele atu al retailerului PROFI în competitia cu Mega Image – ambii jucători în segmentele de supermarket si al magazinelor de proximitate – este si va fi dezvoltarea reţelei naţionale, inclusiv al brandului de retail LOCO, destinat mediului rural. Astfel, dacă Mega Image are majoritatea magazinelor deschise în capitală, PROFI are majoritatea magazinelor deschise în ţară, unde potenţialul cumulat este mult mai mare.

Mai mult de atât, PROFI nu are o centrală de achiziţii internaţională, majoritatea furnizorilor PROFI fiind din România, iar marele câştigător este producătorul român, peste 90% dintre produsele vândute de către retailer fiind „made în România„.

Revenind la estimarea noastră, 2019 anunţă mari schimbări, pe de o parte PROFI si Mega Image vor devansa şi retailerul Auchan, iar pe de altă parte Carrefour îşi pierde poziţia secundă în faţa lui Lidl. Începând cu acest an, PROFI va urca câte un loc în fiecare an, ajungând, cel mai probabil, lider de piaţă în 2023.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *