După 25 de ani de business în comerțul românesc, Expo Market Doraly, unul dintre cei mai mari jucători din piața de en-gros din România, se extinde și se digitalizează. Platforma doraly.ro a primit mai multe funcționalități de la lansare, iar ultima dintre ele este serviciul Doraly Sharing.
Platforma de e-commerce doraly.ro, un marketplace cu vânzare en-gros și en-detail sau primul magazin online cu prețuri elastice din România, a fost lansată în luna aprilie 2018, după o investiție de peste un milion de euro.
Platforma doraly.ro marchează maturizarea business-ului, început acum 25 de ani, prin asigurarea unui nou canal de vânzări, vizibilitate crescută și acces la clienți din toată țara pentru comercianții parcului.
Site-ul listează, în acest moment, 160 de comercianți care vând, în total, 45.000 de produse distribuite în 13 categorii, cele mai reprezentative fiind electricele și categoria DIY . Clienții care cumpără de pe doraly.ro plătesc un singur preț de livrare și primesc un singur colet, indiferent de la câți comercianți comandă.
Recent, platforma a început să înregistreze și comercianți care nu sunt chiriași ai Expo Market Doraly, dar care au o gamă de produse și resurse care permit comercializarea en-gros. Cu ajutorul soluției de e-fulfilment dezvoltată de Doraly, aceștia își pot depozita marfa în spațiile Doraly, pentru a minimiza costurile de transport.
Analiză Doraly
Extinderea business-ului online asigură adaptabilitatea la dinamica nevoilor consumatorilor. O analiză a Doraly arată că peste 80% din utilizatorii de internet preferă să facă majoritatea cumpărăturilor online și peste 90% din clienții unui expo-market fizic cumpără și online. În plus, 85,9% dintre respondenți cred că magazinele fizice trebuie să aibă și variante digitale.
În ce privește frecvența cumpărăturilor, 43% dintre ei fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună. Un astfel de shopper are sub 40 de ani, educație superioară, venit de peste 2.000 lei pe lună și reședința într-un oraș mare. Cel mai des, aceștia comandă online electronice și electrocasnice, cadouri, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte și obiecte pentru casă.
Pe perioada verii, mai mult de o treime din cifra de afaceri (37%) a platformei doraly.ro a venit din comenzile en-gros de la clienți din București, Timișoara și Vrancea.
„Închiriem și spații virtuale pentru comercianți, cărora le-am construit și rafturi digitale”
“doraly.ro e un business intraprenorial așezat pe un model atipic pentru piața de e-commerce. Cele patru prețuri listate în dreptul fiecărui produs de pe site încurajează vânzările online en-gros și asigură economii importante pentru clienți, de până la 50% la comenzi mai mari. Practic, am replicat online business-ul din offline pe ambele paliere: acum închiriem și spații virtuale pentru comercianți și le-am construit și rafturi digitale.
O mică parte dintre ei înțeleg însă influența volumelor în business și digitalizarea, iar convingerea celor reticenți rămâne cea mai mare provocare.”, a declarat Alexandru Rusu, CEO Doraly.
Doraly Sharing
În curând, clienții doraly.ro vor putea comanda produse la prețuri și mai accesibile, cu ajutorul unui nou serviciu dezvoltat de platformă – Doraly Sharing – ce va permite consumatorilor să plătească mai puțin pentru un produs în funcție de numărul persoane care participă la comanda respectivă. Astfel, vor fi selectate o serie de produse pentru care se pot asocia mai mulți cumpărători la o singură comandă, fiecare dintre ei urmând să beneficieze de reduceri substanțiale.
Până în 2020, reprezentanții business-ului estimează că 10% din valoarea vânzarilor offline cumulate, care au însumat 780 milioane de euro în 2017, vor proveni din platforma doraly.ro.
Până la sfârșitul anului, platforma doraly.ro va avea peste 100.000 de produse, iar targetul final este să se ajungă la cca. 2.000.000 de produse disponibile. De asemenea, până în 2020, reprezentanții business-ului estimează că 10% din valoarea vânzarilor offline cumulate, care au însumat 780 milioane de euro în 2017, vor proveni din platforma doraly.ro.
În ceea ce privește parcul comercial, Doraly pregătește 12 milioane de euro pentru extinderea la nivel national cu încă un spațiu în București, însă analizează, în acest sens, și piețele din Cluj și Iași. În total, suprafața închiriabilă va crește cu opt mii de metri pătrați, până la un total de 92.000, iar numărul pavilioanelor va ajunge la 37.
Expo Market Doraly
Expo Market Doraly, unul dintre cei mai mari jucători din piața de en-gros din România, împlinește 25 de ani de tradiție în comerțul românesc. Doraly a început ca o afacere de familie, în 1993 și s-a dezvoltat, treptat, într-un business imobiliar care închiriază spații comercianților cu profil en-gros.
Republica Moldova, China, Turcia, Pakistan, India, Iran, Iraq, Siria, Israel, Sudan, Arabia Saudită, Albania, Ucraina, Grecia, Bulgaria, Libia și România sunt cele 17 țări din care provin chiriașii parcului comercial Doraly. Antreprenori de 17 naționalități și culturi diferite s-au adaptat cerințelor pieței românești, iar peste 60% dintre ei sunt de mai bine de 10 ani în Doraly.
Pe aceeași temă, mai puteți citi și interviul în exclusivitate pentru retail-FMCG.ro cu Alexandru Rusu, CEO Doraly.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
