Concluzii după evenimentul Brands & Communities 2013 – Grow your audience

Logo Brands & CommunitiesConferința Brands & Communities 2013 – Grow your audience, parte din seria de evenimente SMARK KnowHow, a pus în discuție caracteristicile comunităților și modurile prin care brandurile se pot implica în existența acestora astfel încât beneficiul să fie pe măsura efortului investit.

Brandul poate să se implice în rezolvarea unei probleme cu care se confruntă comunitatea în viața de zi cu zi. Un studiu realizat de 360Insights în octombrie 2012 relevă că românii așteaptă ca soluțiile la problemele pe care le identifică în societate să vină cel mai degrabă de la stat (82%) și abia apoi de la ei înșiși (31%) și de la branduri (27%). Românii au mai degrabă o atitudine pasivă în fața dificultăților din societate, dar sunt dispuși să se implice atunci când cineva are puterea să îi împingă de la spate, rol pe care și-l pot asuma brandurile.

Un alt rol pe care îl poate îndeplini brandul este să ofere un cadru de exprimare care îi aduce pe oameni împreună. Un exemplu de comunitate care a pornit de la o nevoie corect identificată a fost dat de producătorul de scutece Huggies. Brandul a venit în întâmpinarea părinților cu bebeluși care nu puteau dormi noaptea și nici nu aveau cu cine să vorbească creând o rețea de socializare cu program adaptat lor: de la 12 la 6 AM, interval în care întotdeauna aveau acces la alte persoane care se confruntă cu aceeași problemă.

O soluție în mediul digital este ca brandul să motiveze persoane cu scop comun să își creeze o comunitate. O campanie de mobile advertising pentru două sortimente de chipsuri Tohato a constat într-un joc care a dus la împărțirea utilizatorilor în două tabere adverse.

Motivele pentru care oamenii aleg să facă parte dintr-o comunitate, arată un studiu realizat de WeBuzz împreună cu eResearch Corp, variază de la posibilitatea de a obține o cantitate mare de informație despre produsele sau serviciile brandului, ocazia de a avea acces la informații noi înaintea publicului larg, relaționarea cu ceilalți membri ai comunității, faptul că informațiile prezente în comunitate sunt furnizate direct de brand, dar și valoarea premiilor oferite sau posibilitatea de a avansa ierarhic în cadrul comunității.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,956 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Evenimente » Concluzii după evenimentul Brands & Communities 2013 – Grow your audience
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: