Concluzii după Forumul Print & Pack. Târgul Print & Sign continuă și mâine

Azi a avut loc „Forumul Print & Pack – Soluţii inovatoare în comunicarea la raft”, în cadrul Târgului Print & Sign care mai este deschis şi mâine în pavilionul central de la Romexpo.

-MG-5261“De multe ori oamenii nu ştiu ce vor până când nu le arăţi” (Steve Jobs) este citatul cu care Christian Menegon, WW Business Development Manager, Labels and Packaging, HP Indigo, şi-a început prezentarea.

“Într-un supermarket vezi organizare, o organizare fantastică – produsele sunt puse pe categorii, astfel că într-o categorie poţi avea zeci de produse. În cazul acesta cum alegi? Cum ştii ce produs vrei să cumperi? Ce te determina să alegi un produs în detrimentul altora? ”, a întrebat Menegon audienţă de peste 300 de persoane de la Forumul Prinţ & Pack.

Menegon a vorbit despre cum poate fi un produs atractiv la raft, dar şi despre cum tehnologia de prinţ şi-a adus contribuţia în succesul campaniei “Share a Coke”. Etichetele din această campanie au fost tipărite pe un echipament digital HP Indigo, o premieră mondială atât pentru industria tiparului, cât şi pentru domeniul marketingului în general.

De altfel, toţi vorbitorii de la eveniment au încercat să răspundă la aceste întrebări. Iar răspunsurile lor sau referit la importantă ambalajului, la unitatea conceptului de design în legătură cu produsul şi brandul, la calitatea produsul, dar şi la modalitatea de display a acestora în marile magazine.

Claudiu Ciobanu, Editor Coordonator şi fondator al revistei online retail-FMCG.ro, a cărui prezentare a fost despre “Impactul ambalajului în online şi studii de caz despre ambalaje de success la raft, conform Retail-FMCG.ro” a spus că „Rolul ambalajului se schimbă fundamental atunci când produsele sunt comandate online. Nu mai e nevoie ca acesta să tachineze, să manipuleze, să atragă și să informeze cumpărătorii, ca parte a procesului de luare a deciziilor de pre-cumpărare.

Bătălia este câștigată sau pierdută pe un ecran de calculator, smartphone sau tabletă. Istoricul cumpărăturilor şi „reputaţia” produsului este mult mai importantă în această situaţie. Cu alte cuvinte, experiența anterioară cu retailerul, cu magazinul, cu marca sau cu produsul, în sine, sunt în continuare elemente dominante în procesul de cumpărare online.”

Campania “Share a Coke” este poate cea mai mare campanie de marketing făcută vreodată de o companie. Campania a început într-o singură zi, pe 23 aprilie, în 28 de ţări concomitant, printre care şi România. “Ideea campaniei Coca-Cola, care a avut curajul să pună pe eticheta numele consumatorilor în log de logo-ul companiei, s-a născut în Australia, dar a fost mult îmbunătăţită în Europa. În cadrul campaniei au fost alese top 150 de nume proprii în fiecare ţară, pentru populaţia cu vârstă cuprinsă între 12 – 29 de ani în 2012, pentru că obiectivul campaniei a fost de a recruta tinerii consumatori, care sunt consumatorii de mâine”, a spus Mihaela Hoffman, Trade Marketing Manager, Coca-Cola Hellenic.

“Prin branding putem influenţă percepţia consumatorului despre produs. Este foarte important să rămâi consecvent şi să rămâi pe calea pe care ţi-ai propus-o. În design-ul de ambalaj, care este că haina pentru om, dacă nu ţii linia produsului, rişti să îţi îndepărtezi consumatorii, pentru că promiţi poate prea mult sau prea puţin comparative cu ce este cu adevărat produsul”, a spus şi Melania Moisi, Group Creative Director în cadrul BrandTailors, care a vorbit la Forumul Prinţ & Pack – Soluţii inovatoare în comunicarea la raft despre consistentă şi excelenţă în design-ul de ambalaj.

Satkar Gidda, Preşedintele concursului european de ambalaje din carton Pro Carton/ECMA Award 2014 (ambalajele câştigătoare anul acesta pot fi văzute în premieră la târgul Prinţ & Sign, în Pavilionul Central din Romexpo, la standul APRA), dar şi proprietarul celei mai vechi companii de design de ambalaj din UK, SiebertHead, a vorbit despre importantă ambalajului în comunicarea la raft.

“Consumatorii iubesc ambalajul. Un ambalaj bun, cu un design atrăgător, este o invitaţie la cumpărare pentru consumator, că o invitaţie la dans. Dar, oamenii ignoră designul care ignoră oamenii. De altfel, 80% din feedback-ul dat de consumatori este emoţional. În cea mai mare proporţie, consumatorii spun iniţial <Îmi place produsul asta>, într-o proporţie mai mică spun iniţial asta> şi într-o proporţie şi mai mică, asta?>”, a spus Satkar Gidda.

În cadrul Forumului Print & Pack, evenimentul anului în comunicarea la raft, au mai vorbit Mihai Bârsan, VP Marketing al Ursus Breweries, despre “Impactul publicităţii asupra deciziei de cumpărare”, Mihai Drăghici, Shopper Marketing Manager al Geometry Global, despre “First Moment of Truth – Primul moment al adevărului în decizia de cumpărare”, Liviu Toader, Managing Director, Arc (Leo Group), Attila Gyulai, Key Account Manager al Branaldi şi Marian Amzar, Director General al Display Group, a caror prezentare a fost “Cât costă în productia de display-uri POP?”.

Revista retail-FMCG.ro este partener media al evenimentului Print & Pack, din cadrul Print & Sign 2014, alături de Kooperativa 2.0.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,914 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Evenimente » Concluzii după Forumul Print & Pack. Târgul Print & Sign continuă și mâine
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: