La începutul lunii februarie 2014, Strauss Coffee B.V. semna un acord cu Cia Iguacu de Café Soluvel pentru achiziţia mărcii de cafea „Amigo”, vândută în principal în România. Marca de cafea AMIGO urmează să intre în portofoliul companiei STRAUSS Coffee.
Achiziția mărcii de cafea AMIGO de către STRAUSS Coffee pentru 20 de milioane de dolari a fost aprobată de Consiliul Concurenței, compania urmând a-și consolida astfel poziția competitivă pe piața românească de cafea.
Marca AMIGO este binecunoscută pe piața din România încă din 1982, în timp ajungând să fie comercializată și în alte ţări din zonă.
AMIGO a fost evaluată la o cifră netă de afaceri de aproximativ 12.5 millioane USD în 2012, iar cota sa de piaţă, în volum, este estimată la aproximativ 1,8% din piaţa de cafea din România.
Marius Meleșteu, General Manager STRAUSS Europa Centrală și de Sud: „Suntem încântați de definitivarea achiziției mărcii AMIGO, atât de cunoscută românilor încă din anii ‘80. Tranzacția este benefică atât pentru compania STRAUSS, cât și pentru întreaga piață a cafelei: nouă ne va consolida poziția competitivă pe segmentul de cafea solubilă, iar pieței îi va aduce o revigorare binevenită.”
STRAUSS Coffee va plăti 20 millioane USD pentru achiziţia mărcilor, a domeniilor şi a drepturilor exclusive de a folosi formula AMIGO în România şi Bulgaria. Astfel, STRAUSS Coffee va deveni proprietarul unic al brand-ului în aceste ţări. STRAUSS Coffee BV are ca acţionari Grupul STRAUSS (74.9%) şi TPG Capital (25.1%).
STRAUSS Coffee este prezent pe piața din România din 1994 și este cunoscut mai ales prin marca „Doncafé” (în 2012, cota de piață, în volum, a fost estimată la aproximatv 22% din piața de cafea).
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
