Amigo & Intercost, rețeta unui business de succes în distribuție

Amigo & Intercost este unul dintre cei mai mari distribuitori regionali de băuturi și produse alimentare și operatorul unei rețele de 13 magazine în județul Harghita, un business care are în spate o poveste fascinantă și care și-a propus să rămână compania de distribuție de referință în Regiunea Centru-Est a României.

Povestea

Acum 27 de ani, atunci când și-au început activitatea, companiile Amigo și Intercost au funcționat separat, fiind chiar competitori, iar în 2000, cele 2 companii au fuzionat devenind, ceea ce este și azi, Amigo & Intercost, compania de distribuție de referință în Regiunea Centru-Est a țării, având la bază un grup de companii cu peste 1.000 de angajați și cu vânzări anuale de peste 100 de milioane de euro pe cele 3 divizii de business principale.

„De peste un sfert de secol, partenerii noștri sunt martori ai seriozității cu care am înțeles să facem lucrurile. Deși primim an de an confirmarea faptului că mergem pe un drum corect – fiind prezenți în topul companiilor din Harghita și la nivel național, obișnuim să credem că ceea ce ne face cu adevărat speciali în domeniul nostru de activitate este plusvaloarea pe care o aducem în colaborările noastre, modul în care alegem să dezvoltăm parteneriate de succes.

Oamenii cu care lucrăm, intern și extern, sunt ținta principală a respectului nostru. Ordinea și disciplina, aduse din sport, domeniul unde ne-am format ca oameni, ne conduc în activitate, permițându-ne să construim solid în toți acești ani și să devenim distribuitorul de referință în Regiunea Central-Estică a României”, a declarat Tibor Becze, fondator și General Manager al companiei Amigo.

Valori și viziuni comune

„La începutul anilor 90, făceam comerț cu băuturi în regiunea Odorheiului Secuiesc, alături de alți patru asociați. Încă de atunci, am fost preocupați în mod esențial să asigurăm servicii corect și să muncim cu seriozitate.

Practic, am pornit din nimic și am crescut pas cu pas, înconjurându-ne de o echipă dedicată. Nu dezideratul performanțelor financiare ne-a dominat, ci dorința de a fi cei mai buni în domeniul nostru.

Am devenit conștienți că aceste concepții și obiective caracterizau în egală măsură și compania Amigo, ceea ce ne-a determinat să ne unim puterile și să mergem împreună pe același drum și astăzi.

Dezvoltarea pe care am întreprins-o constant, organic, precum și aria tot mai largă pe care Amigo & Intercost și-a pus amprenta din punct de vedere al distribuției nu ne-au deturnat de la direcția inițială: dimpotrivă, ne-au ambiționat să facem lucrurile mereu mai bine, astfel încât toți cei cu care colaborăm să fie mulțumiți de rezultatele parteneriatelor noastre.

Domeniul în care activăm este unul special, prin prisma faptului că distribuitorii care au supraviețuit condițiilor economice dure au devenit din ce în ce mai puternici și greșesc din ce în ce mai puțin. În acest context, alegem să rămânem fideli atitudinilor care ne-au caracterizat de-a lungul timpului: seriozitatea și corectitudinea. Experiența ne-a demonstrat că, inevitabil, ele vor induce respect și performanță”, a declarat József Biró – unul dintre fondatorii Intercost.

Distribuție – Amigo & Intercost SRL

Amigo & Intercost este compania de distribuție, ”motorul” grupului și totodată cea mai mare dintre entitățile grupului, activând în 9 puncte de lucru din 5 județe – Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Joseni, Cristuru Secuiesc, Sfântu Gheorghe, Brașov (Cristian), Făgăraș, Piatra Neamț și Alba Iulia – cu facilități de depozitare pentru fiecare dintre acestea și o suprafață de depozitare totală de peste 30.000 de mp.

Departamentului de Vânzări este format, la ora actuală, din 151 reprezentanți de vânzări, 16 supervizori și un director de vânzări, iar structura sa conține 6 divizii Pre Sales și o divizie Van Sales. Flota auto a companiei cuprinde peste 360 de mașini proprii.

„Ne simțim datori comunității să investim continuu în noi facilități de depozitare și de desfacere, creând noi locuri de muncă și premise pentru un avânt economic al zonei. Facem eforturi să oferim permanent exemple de bună practică în acest sens.

Mulțumim co-echipierului Intercost, cu care împărtășim valorile și viziunea și alături de care am devenit un reper în distribuția din România”, a declarat Tibor Becze.

Compania colaborează cu peste 90 de parteneri (furnizori), printre care Heineken, Carlsrom, Bergenbier, Davino, Jidvei, Crama Oprișor, Recaș, Domeniile Săhăteni, Cotnari, Heinrig Impex, Alexandrion, BDG, Sollers PPD, Pernod Ricard, Valvis, Perla Harghitei, PepsiCo, Maspex Tymbark, Mars, Alka și peste 7.000 de clienți (56% Retail, 43% HoReCa, 1% En Gros), având peste 10.000 de produse în portofoliu, care aduc o cifră de afaceri lunară de peste 7 milioane euro.

Producție – Amigo SRL

Pe lângă distribuție, grupul de companii Amigo & Intercost are și o componentă de producție de băuturi spirtoase – Amigo SRL, fabrica de băuturi alcoolice, situată în Miercurea Ciuc, ramură desprinsă din structura originală (fondată în 1992) după fuziunea Amigo și Intercost din 2000.

Fabrica de băuturi alcolice Amigo produce aproximativ 60 de sortimente. Cele mai cunoscute mărci din portofoliul actual al fabricii sunt: Salvator, Transilvanicum, Fenyővíz, Csíki Áfonya (Afinată), Csíki Meggy (Vișinată), Csíki Köményes, Joker și Sekler’s.

„Deși utilizăm linii automate de producție, încă păstrăm și proceduri care sunt costisitoare în termeni de resurse temporale, respectiv financiare, dar care constituie obiceiuri tradiționale de fabricare cum ar fi introducerea manuală a fructelor (afine, vișine) în sticle, înainte de umplerea cu băutura alcoolică respectivă”, a precizat Roxana Tudor, Marketing Director Amigo Group.

Rețeaua de magazine – Harghita Retail SRL

Rețeaua de magazine Amigo cuprinde în acest moment 13 unități, situate în județele Covasna și Harghita. Primul magazin al companiei, denumit Amigo, a fost inaugurat în 1994, iar în prezent cea mai mare unitate din rețeaua de magazine Amigo are o suprafață de 700 mp.

Pe lângă rețeaua de magazine, compania planifică să opereze, începând din 2019, și un depozit de tip cash & carry de 2.500 mp în Miercurea Ciuc. Un depozit similar va fi deschis și în orașul Brașov. Tot în Miercurea Ciuc, facilitățile de depozitare Amigo & Intercost vor fi extinse cu 8.000 mp.

Amigo & Intercost

Din grup mai fac parte și companiile Intercost SA (o entitate separată față de cea care s-a unit cu Amigo în 2000), Harghita Service (service auto propriu, deservind inițial nevoile interne ale grupului, ulterior deschis și clienților externi), Lactis (o companie de prelucrare a produselor lactate), Timian (ferma și o mică de brânzeturi artizanale din lapte de capră) și Cat Line (o agenție de advertising specializată în producție de materiale publicitare, design grafic și comunicare).

Contact pentru mai multe informații: roxana.tudor@amigospirits.ro / tel. +40 745 505 246.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

3 comentarii la „Amigo & Intercost, rețeta unui business de succes în distribuție”

  1. Pingback: De la distribuție la educație: Târgul de vin Amigo & Intercost de la Miercurea Ciuc - Wine LifeStyle

  2. Pingback: Retail-FMCG 2019 | Roxana Tudor

  3. Pingback: Amigo & Intercost, rețeta unui business de succes în distribuție - Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *