Managis: „După o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro în 2023, mizăm pe o creștere de peste 30% pentru 2024”

Compania clujeană Managis, importatorul și distribuitorul național de produse alimentare și cosmetice ecologice, își prezintă bilanțul pentru 2023 și își setează obiectivele pentru 2024. Astfel, după atingerea unei cifre de afaceri de 1,2 milioane de euro în 2023, compania mizează pe o creștere de 30% pentru acest an. Despre acestea și despre premisele de creștere a companiei, despre piața locală de produse BIO și provocările acesteia, am stat de vorbă cu Daniela Salomie, fondatorul companiei Managis.

Cum evoluează piața produselor BIO în prezent? Există anumite tendințe emergente pe care le-ați observat?

ManagisObservația cea mai importantă a ultimilor ani, în special după zilele pandemice, este că acum, mai mult ca oricând, consumatorii se uită mai atent la ingrediente și își doresc să fie mai sănătoși.

Fiind parteneri cu producători importanți din UE, tendința pentru B2B și retail a fost focusul pe ambalaje ready-to-sell, astfel încât să se poată livra cât mai repede și cât mai eficient.

De asemenea, am avut modificări de ambalare și gramaje, astfel încât la dispoziția consumatorului să existe permanent o ofertă apropiată dorinței de consum.

Dacă până în anii 2020, alimentele BIO se cumpărau doar pentru copii sau pentru sportivi, acum decizia de cumpărare pentru acest tip de produse este la nivel de familie, practic toți trebuie să mănânce sănătos.

Un alt aspect al pieței este mutarea focusului pe calitate, nu pe cantitate. Avem clienți care pe asta și mizează: cumpără cât au nevoie, doar o cutie de cereale, să o încerce, iar apoi revin să verifice dacă mai sunt și alte sortimente.

Managis a marșat pe o sortimentație bogată, astfel încât să existe o disponibilitate de produse pentru toți membrii familiei.

Care sunt principalele obiective strategice ale companiei Managis pe termen scurt și pe termen lung în ceea ce privește distribuția produselor BIO?

Obiectivul Managis pentru 2024 este să avem și mai multă diversitate în portofoliu. Brand-urile existente prin partenerii nostri vor avea noutăți în acest an, iar noi ne bucurăm să le lansăm și în România.

De asemenea, avem în plan instalarea unei linii proprii de ambalare, cu toate certificările necesare. Ne dorim, astfel, să verificăm și să includem în portofoliu cele mai „curate” produse, cu un nivel de alergeni și contaminări reduse.

Tot în zona de distribuție, începând cu anul 2021, am investit în implementări de softuri, platforme de interfațare și echipamente Warehouse, mai exact în softul ERP Neomanager de la Transart Cluj, pentru a avea sigurantă, continuitate și eficiență în aprovizionare. De asemenea, trasabilitatea este un aspect legal și reprezintă o cerință clară în certificare și care oferă siguranță partenerilor noștri.

În aceeași linie, legată de încredere, am implementat proceduri de HACCP de siguranță alimentară și ne-am certificat ecologic depozitul, de unde la ora actuală produsele noastre sunt expediate integral și la timp către clienții noștri, cu mai puține erori și produse deteriorate (nu ascundem faptul că piața locală de curierat ne-a adus câteva discuții dificile pe această temă cu unii dintre clienți).

Gestionând depozitul logistic propriu, precum și interfetele EDI implementate, dar și platforma noastră de distributie www.distributie.managisbio.ro, am reusit să ne atingem targetul de 1,2 milioane de euro cifră de afaceri în 2023, iar pentru 2024 mizăm pe o creștere de peste 30%.

În 2024, un obiectiv de bază este și dezvoltarea brandului propriu Managis, un brand  pentru care avem programată o investiție într-un proiect pe zona de ambalare controlată și intervenție minimală.

Cum vă diferențiați în piața de profil în ceea ce privește produsele oferite și strategiile de distribuție?

Sunt puțini distribuitori de produse cu ingrediente curate și care se bucură în fiecare an de diferite acreditări în zona de Food Safety – Taste of the Year, sau certificare DEMETER precum suntem noi. Ca strategie ne-am focusat pe campanii de vânzări astfel încât fiecare lună să aducă un câștig consumatorului: ori preț promoțional, ori give away for taste at home, ori implementări suplimentare la raft, ori campanii de reîntoarcere în magazine.

Care sunt principalele provocări cu care se confruntă compania și cum intenționați să le depășiți?

Considerăm că cea mai mare provocare este în acest moment stabilitatea financiară. Dincolo de factorii externi – modificări de piață sau de context geo-politic – România s-a bucurat în ultimii ani de o mai bună vizibilitate, iar parteneriatele noastre confirmă acest lucru, însă sprijinul pentru sectorul privat încă lipsește.

Există o mare competiție între brandurile consacrate, cu bugete infinit mai mari mari decât ale noastre, care pot influența piața. De exemplu: în legislația actuală, ești obligat să notifci Ministerul Sănătății produsele care sunt sănătoase – cu proteine sau fibre, sau fără zahăr, iar celelalte produse, cu proprietăți diferite sau mai slabe, nu au aceeași obligație pentru depunerea acestor notificări.

Un alt exemplu este acel sistem de etichetare a produselor Nutri-Score, care a fost scos în afară legii, pentru că direcționa incorect consumatorul către anumite produse. Nutri-Score clasifica produsele alimentare pe baza principalilor nutrienți din alimente și le marca prin culori.

Concluzia este că legislația este învechită, iar aplicarea ei este subiectivă.

Cum se integrează tehnologia în activitatea de distribuție a companiei dvs? Aveți planuri de a utiliza tehnologii inovatoare pentru a vă îmbunătăți operațiunile?

Unul dintre cei mai importanți pași, pe care compania Managis i-a făcut, a fost digitalizarea comenzilor, prin utilizarea softurilor de în – out, care au redus considerabil timpii de procesare dar și de transmitere a documentelor. În ceea ce privește sistemul e-factura, noi l-am implementat încă din 2022, ajutându-ne acum, la începutul furtunos de 2024, să fim prompți și să deservim fără probleme cerințele curente ale pieței.

Un obiectiv important va mai fi și găsirea unui partener în zona de curierat care să integreze AWB-urile în platformă și care să și ofere un feedback, iar aici mă refer la retururi sau la diferite probleme legate de procesul de livrare (de exemplu produsele deteriorate).

Ce inițiative sociale sau ecologice susține compania dvs?

Suntem parteneri permanenți în mai multe expoziții și târguri profesionale din România, printre care EXPO RETAIL și EXPO DIY și suntem și partenerii Wondepuck – festivalul de teatru și marionete pentru copii.

De asemenea, suntem susținători ai taberelor Straja și a celor de la Palatul Copiilor Cluj, Clubul de Karate, unde alături de antrenori aducem mai aproape de fiecare tânăr conceptul de nutriție modernă, cu mese echilibrate si valori confirmate nutrițional.

Pe zona de combatere a risipei, suntem parteneri în aplicatia Bonnap pe Cluj-Napoca – bonapp.eco – Comunitatea din Cluj – aplicație care ne ajută să echilibram stocurile cu termene scurte.

Fiind un distrbuitor de produse pentru familiiși copii, în fiecare an de 1 Iunie, ne găsiti în marile magazine cu baloane si degustări. Ne mândrim că putem crea experiențe memorabile pentru clienții noștri și că putem contribui la bucuria și fericirea familiilor și a copiilor din comunitatea noastră.

Fiecare brand din portofoliu are produse concepute pentru a economisi resurse și a oferi o experiență gustativă deosebită. Utilizarea ingredientelor organice reduc amprenta de carbon și sprijină agricultura sustenabilă.

Managis

Conceptul Managis Bio are un mesaj simplu, dar eficient prin intermediul căruia compania își propune să aducă produsele ecologice mai aproape de consumatorii care doresc să adopte un stil de viaţă sănătos, cu viziunea de a inspira familiile și copiii să se reconecteze cu natura și cu energia sănătoasă, aducând doar produse de calitate, certificate ecologic și mai ales gustoase.

Managis a început ca un mic start-up în anul 2012, iar acum este unul dintre principalii importatori de produse bio, alimente pentru adulţi şi copii, alimente dietetice bio fără aditivi şi produse bio fără gluten. 

Portofoliul de produse Managis include brandurile: Mogli, Naturata – certificate DEMETER – Germania; Turtle, Generous, Kasana, Blooom, Nuts & Berries – Belgia; Natures Finest, Nutrisslim – Slovenia.

Produsele Managis sunt disponibile:

–      pe canalele online:  eMAG, Sezamo si Grupul Tei
–      pe canalele fizice, în reţelele de magazine: Mega Image, dm drogerie markt, în reţelele de magazine specializate ale grupului Tei – Bebetei, Farmaciile Tei, HyperFarmaciile Dr Max, Republica Bio, Farmaciile Remedium Farm Cluj, Elmafarm Cluj, Naturland, reteaua de magazine Diana Market, Lifestyle Yuga.

„De asemenea, am început să fim prezenți și în locații cu atenție deosebită pe calitate precum: băcănii, patiserii sau cafenele cu specific de customer care precum OTOTO, TOSO Panetteria, Raw vegan Image etc. În plus, avem proiecte de dropshiping cu jucători importanți în piață, pe care sperăm ca până în luna aprilie să le implementăm,” a completat Daniela Salomie.

Produsele companiei Managis sunt disponibile, de asemenea, în propriul magazin online www.managisbio.ro, pentru consumatori și în platforma B2B www.distributie.managisbio.ro, pentru clienții tip companii.

Contact: Dipl. Ec. Daniela Salomie – daniela.salomie@managis.ro, tel: +40 724 350 013.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *