Cu o prezență de peste 60 de ani în industria producției de ambalaje, liderul regional în producția de amabalaje bio-based compostabile Prodplast face un pas firesc în evoluția sa, adoptând o nouă identitate vizuală de companie, un nou model de business și un nou nume care să prezinte valorile companiei – Promateris. Compania se aliniază noii generații de materiale sustenabile, de la produse cu impact climatic scăzut la soluții pentru end-of-life și țintește, astfel, noi piețe interesate să facă tranziția spre o economie circulară. Mai multe detalii legate de rebranding și despre planurile companiei, am aflat de la Tudor Georgescu, Director General Promateris.
Promateris – producție și export
Compania Promateris produce și exportă în Europa: pungi și sacoșe biodegradabile și compostabile necesare cumpărăturilor, saci menajeri biodegradabili și compostabili necesari gestionării deșeurilor vegetale, pungi pentru căței, folii pentru agricultură, folii de construcție etc.
Folosind tehnologii inovatoare și echipamente de de ultimă generație, fabrica de la Buftea are capacitatea de a produce materiale de înaltă calitate, realizate din materiale regenerabile, biodegradabile și compostabile.
Diviziile Promateris:
1. Bio-based și compostabile – producem o gamă variată de ambalaje realizate din resurse regenerabile, cu focus pe decarbonizare. Printre acestea se numără soluții pentru retail (pungi maieu, legume & fructe, saci menajeri, saci pentru căței, etc), dar și o gamă care se adresează companiilor de distribuție sau celor agricole. Avem în plan și producția locală de mănuși bio-based, compostabile.
2. Bioplastic recycling – ne-am propus să avem 0% deșeuri în procesul de producție, lucru pe care l-am reușit de curând. Deșeurile reziduale din procesul de fabricație sunt un material valoros și de înaltă calitate, pe care noi reușim să îl reciclăm și să îl reintroducem în procesul de producție.
3. Compounduri cabluri electrice – divizia de compounding este specializată în dezvoltarea și fabricarea granulelor destinate producției de cabluri electrice.
Cum poziționează compania acest rebranding?
În ultimii ani ne-am concentrat eforturile în vederea dezvoltării de produse cu impact de mediu redus, cum sunt ambalajele bio-based compostabile. În momentul de față, deși suntem încă în perioada de tranziției, 75% din producția noastră este reprezentată de această categorie de produse.
Viziunea noastră pe termen lung este să oferim publicului alternative din ce în ce mai performante și mai sustenabile și ne concentrăm eforturile în această direcție. Considerăm că trebuie să ne poziționăm și să fim percepuți corect în piață, iar identitatea companiei trebuie să reflecte activitatea de producție. Așadar, a fost firească pentru noi această schimbare și a reprezentat un pas important în vederea atingerii obiectivelor noastre.
Ce transmite noua identitate vizuală?
În urma unui proces complex de transformare, pentru a putea comunica eficient valorile, precum și noua strategie de business, Promateris a adoptat o nouă identitate vizuală de companie. Aceasta preia valorile companiei – Agilitate, Hotărâre, Respect & Responsabiltate, Know How & Competență și le transpune într-o nouă abordare cu viteza și eficiența vremurilor în care trăim.
Noul nume al companiei subliniază viziunea în domeniul sustenabilității, reflectă ADN-ul valorilor companiei, demonstrează dorința a fi promotorii schimbării și, în același timp, celebrează cei peste 60 de ani de experiență în producția de ambalaje. Cu toată cunoașterea, energia și dorința schimbării, Promateris este pregătită să se confrunte cu o piață globală care nu mai poate ignora schimbările climatice.
Ce presupune noul model de business?
Noul model de business presupune în primul rând dezvoltarea de produse inovatoare, cu valoare adăugată pentru cumpărător, dar și pentru companie. Este un model care propune soluții ce respectă principiile economiei circulare, prin care resursele folosite provin din surse regenerabile și care pot fi compostate, intrând astfel într-un nou ciclu de viață.
Investiții
Până în momentul de față am investit peste 10 milioane de euro în ambalaje bio-based, iar de curând am realizat o majorare de capital de 3 milioane de euro. Ne propunem să continuăm investițiile într-o serie de proiecte care să respecte principiile Green Deal-ului lansat de către Uniunea Europeană.
O parte dintre investițiile realizate au avut la bază proiecte de succes sprijinite de granturile norvegiene, printr-un program de finanțare pentru afaceri destinat IMM-urilor sau prin programul IMM Invest.
Suntem în discuții cu mai multe companii în vederea dezvoltării de parteneriate și a realizării de investiții în producția de ambalaje compostabile, atât în România, cât și la nivelul CEE. De asemenea, avem în plan construirea unei noi fabrici la Crevedia, Dâmbovița, în vederea creșterii capacității de producție, dar și pentru a dezvolta produse noi, după rețete proprii. Aceste rețete au fost dezvoltate de către echipele noastre, împreună cu institute de cercetare europene, dar și cu ICECHIM sau cu Politehnica București.
Prezență în retail
În momentul de față aproape toate lanțurile de retail modern au în gama lor de produse și alternative mai sustenabile la produsele din plastic de unică folosință. Totuși, atunci când există o legislație clară în acest sens, cum este spre exemplu legea care interzice folosirea pungilor cu mâner din plastic foarte subțire, vorbim despre un grad de penetrare mult mai mare al produselor sustenabile.
Din 2021 intră în vigoare directiva UE Single Use Plastics, care interzice comercializarea unui număr de 10 articole din plastic, printre care: tacâmurile, paiele, farfuriile (inclusiv cele laminate cu plastic), caserole din polistiren, bețisoare de urechi, etc. În mod firesc, ne așteptăm ca aceste produse să dispară de la raft și să fie înlocuite cu alternative cu impact de mediu mai redus.
De asemenea, avem în plan să dezvoltăm ambalaje sustenabile pentru mai multe categorii de produse, inclusiv alimentare (industria FMCG). În acest moment suntem în etapa în care facem cercetare de piață și încercăm să dezvoltăm și soluții viabile din punct de vedere tehnic.
Planuri Promateris
Ne propunem să continuăm investițiile în dezvoltarea capacității de producție pentru produse bio-based compostabile cu scopul de a ne consolida poziția de lider regional în CEE. Avem în plan construcția unei noi fabrici în localitatea Crevedia, ceea ce ne va permite dublarea capacității de producție și diversificarea portofoliului, cu produse cu impact de mediu scăzut, inclusiv biodegradabile marin.
De asemenea, ne vom concentra eforturile în vederea dezvoltării portofoliului de produse pe care le vom realiza în fabricile noastre, dar și a formulării de noi rețete, care să ne permită să oferim produse foarte performante în raport cu concurența.
Promateris
Promateris este un producător european de top, cu o experiență de peste 60 de ani, specializat în ambalaje de ultimă generație, realizate din materiale regenerabile, biodegradabile și compostabile. Promateris a evoluat într-un grup industrial ce ocupă poziția de lider regional în producția de amabalaje bio-based compostabile, cu interese în zona de distribuție, producție, reciclare. În fabrica de la Buftea Promateris produce alternative sustenabile la plasticul de unică folosință, cu focus pe regenerabilitate și decarbonizare.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
