Puratos România, filiala liderului global în producția de ingrediente pentru industriile de brutărie, patiserie-cofetărie şi ciocolaterie și principalul jucător din sectorul de ingrediente pentru industria alimentară, susţine creşterea afacerilor prin investiţii în extindere şi retehnologizare.
Puratos România a înregistrat o cifră de afaceri de 152,648 milioane RON (32,730 mil euro) din vânzarea de materii prime și ingrediente pentru sectorul alimentar, un avans anual de 6%, în linie cu prognozele de creştere pentru anul financiar încheiat la 31 decembrie 2018.
În aceeaşi perioadă, compania a produs pe plan local 22.163 tone de ingrediente, depăşind cu 15% producţia din anul financiar precedent. Segmentul cu cea mai accentuată evoluţie a cererii este cel al cerealelor hidratate și infuzate în maia, cu o creştere de 120%, urmat de portofoliul de maiele active și inactive.
Investiții
În 2018, compania a investit peste 2.200 milioane lei, atât în modernizarea liniilor de producție din fabrica situată în judeţul Ilfov, cât și a Centrului de Inovație din București. Investiţia a avut ca scop extinderea spaţiului de inovare şi achiziția de utilaje performante pentru un laborator de 145 mp, în care echipa de cercetare şi consultanţii tehnicieni vor stimula inovaţia în brutărie, patiserie şi ciocolaterie prin noi reţete şi aplicaţii finite.
Inovații
“Inovaţia va fi şi în continuare unul dintre factorii cheie în dezvoltarea pieţei autohtone, o piață foarte dinamică, având un potenţial cert de creştere”, a declarat Gabriel Gălușcan, Director General al Puratos România.
“Puratos se diferențiază printr-un portofoliu inovativ fundamentat pe studii de piaţă interne şi internaţionale, dar şi prin consultanță de business, training și suport tehnic. Modernizarea centrului de inovație din București ne ajută să reacționăm şi mai rapid la schimbările și provocările din industria pe care le deservim, un avantaj competitiv esenţial pentru partenerii noştri.
În 2019-2020, vom rămâne unul dintre principalii investitori din sectorul de profil, urmând să extindem facilităţile de producţie şi să recalibrăm o parte din portofoliu, cu accent pe ingrediente sustenabile, care respectă cerințele consumatorilor pentru un profil nutrițional mai ridicat, etichete curate și materii prime organice” a încheiat Gabriel Gălușcan.
Strategia de investiții a Puratos România face parte din politica de sustenabilitate, care include măsuri de optimizare a amprentei de carbon în operaţiunile de producţie şi distribuţie, programe de susţinere a comunităţilor producătoare de materii prime brute din surse responsabile (în special, cacao şi ulei de palmier) şi oportunităţi de şcolarizare şi dezvoltare profesională în sectorul alimentar, pentru tinerii din medii defavorizate social.
Subsidiara grupului belgian operează prin cele două centre de inovaţie în București și Cluj-Napoca şi o reţea de reprezentanţe în 12 judeţe. Producătorul furnizează materii prime pentru mai mult de 2.500 de clienți activi în sectorul industrial, artizanal, retail și HORECA din România şi exportă diverse categorii de produse către filialele Puratos din Bulgaria, Grecia, Republica Moldova, Ungaria, Kosovo, Serbia și Israel.
Schimbări în managementul local şi regional al companiei Puratos
Grupul belgian Puratos a anunţat, de asemenea, schimbări în managementul executiv, la nivel regional şi local, în scopul consolidării operaţiunilor şi poziției companiei în zona Europei Centrale şi de Est şi în Caucaz.
Astfel, Gabriela Bereș va coordona dezvoltarea grupului belgian pe 18 piețe, din rolul de director regional Europa Centrală şi de Est & Caucaz, iar Gabriel Găluşcan este desemnat Director General Puratos România.
Gabriela Bereș va superviza activitățile subsidiarelor din Austria, Cehia, Slovacia, Croația, Slovenia, Ungaria, Ucraina, Republica Moldova, România, Serbia, Bosnia-Herțegovina şi operațiunile din Albania, Kosovo, Georgia, Armenia, Turkmenistan, Tadjikistan şi Uzbekistan, unde compania activează cu distribuție externalizată, prin reţele de distribuitori locali.
Gabriel Gălușcan va prelua rolul de Director General Puratos România, urmând să asigure continuitatea creșterii și consolidării poziției companiei pe piața românească. Gabriel Gălușcan are o experienţă de 20 de ani în cadrul echipei, în ultimii 11 ani fiind Director Național de Vânzări, perioadă în care a avut un aport valoros în creșterea cifrei de afaceri a companiei, inclusiv prin dezvoltarea relațiilor comerciale cu artizanii şi companiile de distribuție.
Grupul Puratos
Grupul Puratos este lider global în producția de materii prime inovative, cu expertiză în aplicaţii finite pentru industria de panificaţie, patiserie şi ciocolaterie. Compania a fost fondată în Belgia în 1919, cu sediul central la Bruxelles, are 8.780 de angajaţi în 70 de ţări, deține 64 de unităţi de producţie şi 82 de centre de inovaţie, oferind clienților ingrediente calitative și nutritive adaptate cerințelor locale. Produsele Puratos sunt comercializate în 100 de ţări, în 2018 cifra de afaceri a Puratos a atins 1,7 miliarde de euro la nivel global.
Puratos România oferă materii prime pentru sectorul alimentar şi servicii specializate clienților săi din sectorul industrial, artizanal, retail și HORECA printr-o reţea de 12 filiale la nivel național şi prin cele două centre de inovație, din București și Cluj-Napoca, destinate testării de produse și ingrediente inovatoare.
Compania a fost înființată în anul 1995, în București, având în prezent o unitate de producție în județul Ilfov, cu trei linii de producţie distincte (linie de margarină, linie de mixuri pentru patiserie şi brutărie, respectiv o linie pentru umpluturi cu fructe, creme pe bază de apă și glazuri) şi 150 de angajaţi.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
