Toneli lansează produsul Familia Toneli BIO – de la găini crescute în sistem ecologic

Toneli, liderul pieței de ouă de consum din România, lansează Familia Toneli BIO – de la găini crescute în sistem ecologic, un produs natural, cu mai multe calități nutritive și un plus de baneficii pentru sănătate, care completează portofoliul de produse al companiei. Despre contextul în care compania a investit în acest proiect, certificarea BIO, atu-urile noului produs Familia Toneli BIO și beneficiile pentru consumatori, aflăm mai multe detalii de la Florin Panfile, Director Comercial Toneli Holding.

Familia Toneli BIO

Familia Toneli BIO, un proiect foarte ambițios

Compania Toneli Holding a demarat un proiect foarte ambițios, pe trei ani, în care investește peste 11 milioane de euro în construcția de ferme bio ce vizează o producție anuală de peste 30 de milioane de ouă.

Startul producției bio îl dăm chiar luna aceasta, când vom lansa două produse: cofraj de 20 de ouă S și caserola de 10 ouă M&L. Avem convingerea că ne vom surprinde plăcut deopotrivă clienții și consumatorii atât prin calitatea produsului Familia Toneli BIO, cât și prin design-ul solar propus, oarecum revoluționar în categorie

Context internațional și local

Un studiu internațional arată că piața produselor bio din SUA a ajuns anul trecut la 50 de miliarde de $ și are o dinamică de peste 25% în ultimii 5 ani, în timp ce în UE s-au înregistrat vânzări de peste 37 miliarde de €, cu o dinamică de aproximativ 80% în ultimii 5 ani.

Pe de altă parte, doar 7,5% din terenurile agricole din UE sunt destinate, la acest moment, producției bio, Austria deținând primul loc, cu o pondere a culturilor BIO ce se apropie de 25%, iar la polul opus se află România (2,4%) și Malta(0,4%).

În același timp, 70% dintre români apreciază calitatea produselor bio și ar consuma primordial astfel de produse. Legat de categoria ouă, dintre cele peste 400 de milioane de păsări crescute în fermele UE, în acest moment, doar 6% sunt în sistem ecologic/ bio. În România, ponderea este de 1,4%.

Toate aceste informații arată, astfel, că piața ouălor de consum BIO este o zonă puternic emergentă, dar care comportă și investiții și mai ales know-how pe măsură.

Certificarea BIO, un proces riguros necesar

Familia Toneli BIOProduse BIO, inclusiv Familia Toneli BIO, sunt certificate de un organism autorizat, care atestă dacă modalitatea de producție a acestora respectă standardele ECO, conform legislației în vigoare.

Astfel, tot lanțul de producție trebuie să fie certificat, plecând de la terenul pe care este amplasată ferma, apoi halele/ fermele în care cresc păsările – fiecare adăpost trebuie să aibă un maxim de 3.000 capete, să fie 6 capete/mp la interior și 4 mp/cap la exterior, apoi furajul este și el certificat ecologic, și în cele din urmă ouăle, la rândul lor, sunt certificate ca produs ecologic.

De asemenea, tot procesul de sortare și ambalare se realizează de către operatori certificați ecologic. Produsul final – oul ecologic – trebuie comercializat de către un operator certificat pentru agricultură ecologică și se va vinde numai către clienți certificați pentru depozitarea și comerțul de produse provenite din agricultura ecologică.

Practic fiecare etapă este certificată pentru agricultura ecologică. Dacă în lanțul de producție intervine un singur operator care nu este certificat pentru agricultură ecologică – atunci tot ce este făcut anterior se declasează și este sancționat operatorul care a făcut tranzacție către cineva care nu este certificat.

Care sunt principalele caracteristici ale oului Familia Toneli BIO?

Produsele bio, în general, sunt percepute ca fiind naturale, mai nutritive și automat mai benefice pentru sănătate. Atenție, nu neapărat se poate spune că produsul bio este mai gustos sau arată mai bine decât produsul convențional! Nu acesta este, neapărat, principiul produsului bio. Aici primează partea de „sănătate și siguranța alimentației”.

Pe de altă parte, a nu se confunda „bio” cu „natural și „natural” cu „bio”. Pentru „natural” sau „100% natural”, cum vedem pe multe etichete la raft, nu exită încă legislație și nici autorități care să certifice această poziționare, care rămâne o simplă declarație, asumată sau nu, de producătorul respectiv.

Despre ouăle Familia Toneli BIO putem spune simplu că avem întrunite toate condițiile posibile astfel încât să oferim consumatorului un produs curat, sigur, neafectat în vreun fel de tot ce înseamnă mediul extern și cu siguranță savuros atunci când este gătit corect, adică poșat sau fiert și nu prăjit în ulei.

Precizăm că ouăle ecologice le deosebim la raft de celelalte prin faptul că au inscripționate pe ele codul 0 – exemplul nostru: 0 RO DB 023.

Referitor la nivelul de preț al ouălor bio, este normal ca acesta să fie la un preț mai ridicat decât celelalte ouă, având în vedere că prețul de cost este aproape dublat.

Noi nu vom avea, însă, prețuri duble la raft pentru a lasa consumatorul să se bucure de binefacerile acestui produs considerat de mai toți nutriționiștii „alimentul perfect”.

Familia Toneli BIO

Toneli

Cu o experiență de peste 22 de ani în piața avicolă, Grupul Toneli deține cel mai mare efectiv de păsări ouatoare – aproximativ 1,6 milioane – și peste 20% din producția de ouă de ferme. Cu 400 de milioane de ouă vândute anual, Toneli Holding este liderul pieței și deține aproximativ 30% din volumul de ouă comercializat în Modern Trade.

Toneli este singurul jucător din piața autohtonă ce acoperă toată plaja de categorii de ouă – cod 3 (baterii îmbunătățite), cod 2 sol , cod 1 free range , cod 0 bio (ecologic) având și două game speciale: Ovital – ouă funcționale îmbunătățite cu omega 3 și respectiv seleniu și Kids – ouă speciale pentru copii provenite de la găini hrănite cu cereale nemodificate genetic.

Anul acesta, Toneli a venit cu trei mișcări importante pe piața de profil: a relansat produsul Kids, pe care l-a trecut din producție la sol în producție free range, a pornit producția de ouă free range albe, singurele din piață locală și va lansa produsul caserolă de 10 ouă albe M&L, iar acum a demarat proiectul bio sub care va lansa două produse: cofraj de 20 ouă S și caserola de 10 ouă M&L.

Grupul are un model de business integrat pe verticală, dețînând în prezent 3 capacități de producție furaje, 4 ferme de creștere a tineretului de înlocuire, 14 ferme de producție ouă, 3 centre de colectare, sortare și ambalare ouă autorizate pentru schimburi intracomunitare, o companie logistică ce asigură direct și prin terți distribuția națională a ouălor.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *