TOPGEL: avem suficiente motive să ne bucurăm că suntem sănătoși, optimiști și să punem la cale proiecte îndrăznețe

Pentru TOPGEL, cel mai mare producător român de înghețată și una dintre cele mai de succes afaceri de familie din România, 2020 a fost un an inedit și cu rezultate bune. În 2020, compania a aniversat 25 de ani de existență pe piață, a lansat un nou sortiment de înghețată în vreme de criză, a investit într-o nouă linie de producție, un spațiu nou de producție și un nou utilaj de ambalat pentru napolitanele TopWafers și, cel mai important, a fost aproape de consumatori printr-o serie de acțiuni de comunicare și de marketing dedicate, care să susțină activitatea TOPGEL. Mai multe detalii am aflat de la Bianca Popa, Director de Marketing & Co-Administrator TOPGEL.

Cum ați descrie anul 2020 din punct de vedere producție, vânzări?

TOPGELÎnainte de toate, anul 2020 ne-a provocat să ne reinventăm propriile viziuni, credințe și perspective. Nu a fost un an ușor, dar nici dificil. A fost un an diferit, care ne-a forțat să dăm curs unor noi perspective, să depășim zona de confort și care ne-a testat puterea de adaptabilitate.

Prima parte a acestui an a fost, fără doar și poate, mai puțin optimistă comparativ cu anii precedenți, asta și din cauza temperaturilor scăzute care au persistat până în luna mai și care au afectat vânzările și implicit, producția de înghețată. Totuși, cererea pentru înghețată a revenit rapid, odată cu creșterea temperaturilor.

Deși la începutul sezonului producția desertului răcoritor nu a funcționat la potențial maxim, sezonul cald, precum și temperaturile ridicate din această toamnă au făcut ca cererea de pe piață să crească exponențial. Astfel, pe toată durata sezonului cald și o parte din lunile de toamnă, TOPGEL a funcționat aproape la capacitate maximă.

Ce măsuri de protecție s-au luat pentru angajați, pentru sectorul de producție și pentru distribuție?

Perioada pandemică ne-a obligat să fim mai aproape de partenerii și de echipa TOPGEL, de aceea ne-am asigurat de continuitatea colaborărilor cu managerii și proprietarii de business-uri cu care lucrăm, precum și de păstrarea locurilor de muncă în cadrul companiei.

Astfel, pentru o bună funcționare și organizare, am luat o serie de măsuri benefice în această perioadă. Angajații TOPGEL au lucrat în ture pentru a evita aglomerarea, am recurs la măsuri de protecție cu măști, mănuși și dezinfectanți, accesul în unitatea de lucru a fost limitat la minimum și am sprijinit situația angajaților care au în grijă copii până la 12 ani.

Angajații au lucrat după un program diferențiat – am redus numărul de zile petrecut la locul de muncă, iar aceștia au încasat 75% din salariu, asigurat de stat. De asemenea, echipele de lucru au fost informate și instruite cu privire la metodele de protecție în cadrul fabricii, dar și în exteriorul acesteia. Din fericire, eforturile noastre, dar și responsabilitatea angajaților noștri, ne-au ajutat să traversăm cu bine această perioadă.

Care au fost elementele esențiale care au menținut și chiar au crescut business-ul TOPGEL, în noile condiții și în contextul pandemiei?

În primul rând, gradul de adaptabilitate și consecvența au fost principalele elemente care ne-au ajutat să menținem business-ul, ba chiar să creștem odată cu dinamica realității în care trăim. Activitatea noastră se desfășura preponderent în comerțul tradițional, însă anul acesta abordarea online, precum și activitățile de marketing în mediul online și in-store, ne-au adus o creștere considerabilă la nivel de brand awareness.

Ce campanii ați desfășurat în 2020 pentru a susține business-ul?

2020 a fost un an inedit și cu rezultate bune: am aniversat 25 de ani de existență pe piață, am lansat un nou sortiment de înghețată în vreme de criză și, cel mai important, am fost aproape de consumatori printr-o serie de acțiuni de comunicare și de marketing dedicate care să susțină activitatea TOPGEL.

Campaniile de comunicare și marketing ne-au ajutat să creștem vizibilitatea și expunerea brand-ului TOPGEL în atenția consumatorilor. Am desfășurat trei campanii dedicate în acest sezon, care au înregistrat peste 50.000 de înscrieri în concursurile organizate vara aceasta.

Sezonul a debutat cu lansarea campaniei Atelierul de Gusturi Noi, campanie desfășurată în luna mai, exclusiv în mediul online. Iubitorii de înghețată TOPGEL au avut ocazia să combine aromele favorite și să creeze de la zero un nou sortiment de înghețată, pe placul fiecăruia. Pe lângă premiile acordate, campania s-a încheiat cu lansarea noului sortiment de înghețată, Croque Menthe – cu aromă de mentă, glazură de ciocolată și topping de nuci caramelizate. Am produs noul sortiment de înghețată în două săptămâni și l-am lansat pe piață imediat.

Am continuat seria acțiunilor cu o nouă campanie dedicată consumatorilor, care i-a încurajat să ofere recenzii înghețatelor TOPGEL și astfel, să devină Testeri de Înghețată. Peste 30.000 de consumatori au răspuns provocării noastre, iar la finalul campaniei câștigătorii s-au bucurat de premii precum trotinete electrice și boxe bluetooth.

Generatorul de Vacanțe a fost ultima noastră acțiune din acest sezon, dar și cea mai curajoasă. Marele premiu a fost o mașină gata echipată de aventură, iar restul premiilor au constat în biciclete și drone de care câștigătorii s-au putut bucura.

Care a fost implicarea companiei TOPGEL la nivel de susținere a sistemului medical? Alte campanii de responsabilitate socială?

Comunitatea a fost și este întotdeauna un aspect față de care ne-am simțit responsabili. Din anul 2002, compania a realizat donații totale în valoare de 345.000 euro în domeniile de sănătate și educație. Concret, am achiziționat aparatură medicală pentru sistemul medical de stat din Craiova, am acordat burse pentru elevi și am sprijinit inițiative ale societății civile locale.

Doar în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 donațiile s-au ridicat la peste 70.000 euro pentru dotarea a două spitale din Craiova, după cum urmează:

·       un incubator și un aparat ventilație mecanică pentru Secția de Neonatologie a Spitalului Filantropia din Craiova;

·       un defibrilator pentru monitorizare resuscitare cardio-pulmonară și stimulare cardiacă externă și trei stimulatoare cardiace pentru Clinica de Cardiologie a SCJU Craiova.

De asemenea, în această perioadă am susținut sistemul medical din Craiova prin donații în valoare de 31.000 euro pentru dotarea Spitalului Clinic Județean de Urgență (SCJU) Craiova cu accesorii medicale de endoscopie și echipamente de protecție împotriva COVID-19.

Pentru că pandemia va mai dura și va acoperi, cel mai probabil, mare parte și din anul viitor, ce acțiuni adaptate veți intreprinde?

TopWafers TOPGELPe termen scurt și mediu, ne dorim foarte mult creșterea segmentului takehome. În acest sens, planurile noastre includ crearea mai multor variante de înghețată în porții mai mari pe care consumatorii să le poată share-ui în familie. Această perioadă ne-a determinat pe toți să ne îndreptăm atenția mai mult către familie, prieteni, apropiați, către noi înșine și ca atare, aceste trăiri pot fi foarte bine identificate cu momente de consum.

În ceea ce privește sectorul de patiserie, am investit într-o nouă linie de producție, un spațiu nou de producție și un nou utilaj de ambalat. Aceste investiții ne dublează capacitatea de producție, ne permit crearea napolitanelor TopWafers ambalate individual, la gramaje diferite. În ceea ce privește aromele, pregătim surprize inspirate din înghețatele TOPGEL, dar și combinații noi, cu conținut ridicat de imaginație.

Ce noutăți pregătește TOPGEL pentru sezonul 2021?

Lucrăm continuu la îmbunătățirea experienței TOPGEL a consumatorului, de la producție până la modul în care consumatorul ia contact cu produsul. În acest sens, la nivel de producție, mergem din ce în ce mai mult pe variante de ingrediente și arome naturale, cum ar fi uleiul de cocos (unul dintre ingredientele principale din înghețata TOPGEL).

Pregătim arome delicioase și combinații neașteptate atât pentru înghețată, cât și pentru napolitane.

Care sunt așteptările de la sezonul 2021?

Ceea ce ne-a ajutat să creştem de-a lungul celor 25 de ani au fost valorile care ne definesc şi după care ne creştem afacerea alături de angajaţii noştri: calitatea, ingredientele atent selectate şi combinate, preţurile corecte şi reţeaua proprie de distribuţie care păstrează până la consumatorul final prospeţimea produselor noastre.

2020 a avut multe provocări, iar noi credem că tocmai acest lucru ne-a ajutat să progresăm. Schimbarea paradigmelor, dar și materializarea lor într-o formă în acord cu ceea ce se întâmplă în jurul nostru sunt de asemenea, aspecte care cântăresc foarte mult pentru noi.

Ne așteptăm ca 2021 să fie cel puțin un mentor la fel de bun precum 2020. Până atunci, avem suficiente motive să ne bucurăm că suntem sănătoși, optimiști și să punem la cale proiecte îndrăznețe. Avem încredere și credință în ceea ce va urma.

TOPGEL

Compania TOPGEL, producător român de înghețată și sortimente de patiserie cu sediul lângă Craiova, aniversează în acest an 25 de ani de activitate. Cu o cifră de afaceri de 15,7 milioane de Euro în 2019 și cu o capacitate de producție de 100 de tone de înghețată pe zi, TOPGEL este cel mai mare producător de înghețată din România și una dintre cele mai importante companii din județul Dolj. De asemenea, TOPGEL se situează în top 3 jucători pe piața de înghețată din România, cu o cotă de piață de 15% din punct de vedere al volumului, conform datelor Eurostat, rezultate dintr-o analiză Frames.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *