Paul Drăgan, McDonald’s: “Rentabilitatea unei companii este direct proporțională cu sustenabilitatea, mai ales când vine vorba despre eficientizarea propriilor operațiuni”

McDonald’s, lider al pieței restaurantelor, continuă să fie lider și pe acțiunile climatice în industria restaurantelor. Compania își propune să atingă la nivel global emisii Net Zero până în 2050 și se alătură campaniei Science Based Targets initiative’s (SBTi) pentru Campania 1,5°C, ceea ce înseamnă că lucrează la dezvoltarea obiectivului climatic prezent, acela de a reduce emisiile până în 2030, pentru a conserva creșterile temperaturii globale sub 1,5°C.

Și în România, McDonald’s are o serie de inițiative în zona de sustenabilitate printre care: tranziția de la materialele clasice de ambalare, la cele sustenabile, investiții în domenii precum energia regenerabilă, iluminatul cu LED-uri și echipamentele de bucătărie eficiente din punct de vedere energetic, la care se adaugă faptul că 40% dintre ingredientele McDonald’s provin de la furnizori locali. Despre toate aceste lucruri și despre dezvoltarea companiei pe plan local am stat de vorbă cu Paul Drăgan, Director General Premier Restaurants Romania, compania care operează rețeaua locală de restaurante McDonald’s.McDonald’s

Ce înseamnă pentru McDonald’s să fie o companie sustenabilă?

Viziunea noastră despre viitor implică ideea de evoluție, atât pentru colegii și partenerii noștri, dar și pentru mediul înconjurător. La McDonald’s, depunem eforturi susținute în fiecare zi pentru a contribui la construirea unui viitor sustenabil și facem pași importanți pentru a avea un impact pozitiv asupra mediului și asupra societății în care activăm.

De la reducerea cantității de ambalaje folosite, la investiții în energie regenerabilă și parteneriate pentru promovarea practicilor agricole durabile și regenerative – vrem să contribuim prin fapte concrete la protejarea planetei pentru comunitățile de astăzi și pentru generațiile următoare.

Astfel, ne concentrăm pe procese moderne operaționale, dar și pe tranziția de la materialele clasice de ambalare, la cele sustenabile. De exemplu, anul acesta, am reușit să reducem cantitatea de plastic utilizată în restaurantele noastre cu 120 de tone; am înlocuit paiele de plastic cu cele de hârtie, biodegradabile și compostabile, am introdus ambalaje din carton și tacâmuri din lemn pentru salate și utilizăm ambalaje sustenabile pentru toată gama de înghețată.

Aceste inovații sunt implementate în toate cele 89 de restaurante, astfel încât vorbim de un impact la scară largă, luând în considerare și numărul zilnic de clienți. La nivel global, angajamentul McDonald’s este acela de a folosi 100% ambalaje din surse regenerabile, reciclabile sau certificate până în 2025.

Pe de altă parte, investim în domenii precum energia regenerabilă, iluminatul cu LED-uri și echipamentele de bucătărie eficiente din punct de vedere energetic, pentru ca toate restaurantele noastre să fie mai inovatoare și mai eficiente.

Care sunt principalii piloni pe care se bazează acțiunile de sustenabilitate ale companiei?

La baza tuturor acțiunilor noastre din sfera sustenabilități stau cinci piloni esențiali: produsele noastre, lanțul de aprovizionare, mediul înconjurător, oamenii și comunitatea.

Când vine vorba de sursele noastre de aprovizionare, depunem eforturi în susținerea furnizorilor noștri, ajutându-i să își îmbunătățească infrastructura și, implicit, sănătatea și bunăstarea animalelor. 40% dintre ingredientele noastre provin de la furnizori locali, recunoscuți în industrie și care respectă cele mai înalte standarde, precum Transavia, Toneli, Iceberg, Lantmännen Unibake sau Răureni.

În 2020, am înregistrat o reducere de 15% la carburantul utilizat pentru acoperirea transportului de materii prime între restaurantele noastre, datorită optimizării rutelor de transport și instruirii continue a șoferilor.

De asemenea, pe plan local, ne aliniem angajamentului global și, sub platforma Better M, ne-am propus să desfășurăm o serie de acțiuni ce au ca obiectiv comun înlocuirea ambalajelor de plastic cu variante sustenabile, așa cum am menționat.

Ghidați de valorile noastre, ne angajăm să fim parteneri mai buni, sponsori și lideri mai buni, contribuind la crearea unui viitor în care egalitatea, corectitudinea și oportunitățile nu sunt doar obiective, ci experiențe trăite de toți cei care fac parte din ecosistemul McDonald’s.

Totodată, suntem partenerul de misiune al Fundației pentru Copii Ronald McDonald care îi ține pe părinți aproape de copiii lor atunci când cei mici sunt internați în spital, oferind cazare gratuită în casele Ronald McDonald.

În ce fel se reflectă sustenabilitatea companiei McDonald’s în relația cu furnizorii de materii prime din România?

Aprovizionarea responsabilă reprezintă un factor esențial în atingerea obiectivelor noastre în ceea ce privește sustenabilitatea. Alegem surse de aprovizionare certificate, care au un impact pozitiv atât asupra business-ului nostru, cât și asupra mediului, comunităților și animalelor. Unul dintre criteriile de selecție a furnizorilor presupune dorința acestora de a menține cele mai înalte standarde de calitate și siguranță.

Un parteneriat de lungă durată cu furnizorii, alături de împărtășirea obiectivului comun de respectare a calității și evaluarea repetată ne garantează produse de o calitate ridicată. Totul este conectat, susținându-i pe furnizorii noștri, de fapt, îi ajutăm și pe clienții noștri.

Cum se împacă sustenabilitatea cu rentabilitatea unei companii?

Sustenabilitatea va fi o condiție indispensabilă nu doar pentru rentabilitatea companiilor în viitorul apropiat, ci chiar pentru existența lor. Altfel spus, aceste două practici trebuie să se împace foarte bine pentru ca business-urile să supraviețuiască, iar noi, la  McDonald’s, am înțeles acest lucru foarte bine. De aceea, sustenabilitatea este o preocupare constantă pentru noi, care se traduce prin cele mai recente acțiuni realizate în acest sens.

Astfel că, în ianuarie 2020 am făcut primul pas pentru înlocuirea ambalajului înghețatei McFlurry cu unul de carton, fără capac de plastic; în octombrie, am lansat inițiativa „Pai la cerere”, prin care paiele au fost oferite clienților doar pe baza solicitării acestora; anul următor, în februarie, au fost înlocuite paiele de plastic cu cele de hârtie, biodegradabile și compostabile, acestea fiind oferite în continuare la cerere. În vara aceasta, am introdus ambalajele de salate din carton, precum și tacâmuri din lemn, iar, de curând, am înlocuit și ambalajul înghețatei McSundae cu o nouă variantă.

De asemenea, rentabilitatea este direct proporțională cu sustenabilitatea, mai ales când vine vorba despre eficientizarea propriilor operațiuni, și aici mă refer la câtă energie sau alte resurse consumăm, cum transportăm și pe ce distanțe, de unde achiziționăm materiile prime și cum putem achiziționa mai mult local.

Așadar, nu vorbim despre o rentabilitate pe termen scurt, deși poate fi vorba și despre aceasta, ci despre investiții sustenabile, care, cu siguranță, își vor arăta eficiența în reducerea costurilor de operare pe termen lung.

Ce acțiuni concrete întreprindeți pentru angajații McDonald’s, astfel încât aceștia să aibă un comportament sustenabil?

Echipa McDonald’s este constituită ca o familie, suntem uniți, orientați spre învățare și inovare. Fiecare membru al familiei este important și fiecare poate prelua modelul sustenabil al companiei pentru a-l duce mai departe în propria familie sau în comunitate. De aceea, angajații noștri sunt cheia perpetuării unor modele de practici sustenabile și în afara programului de lucru.

Ei sunt primii care beneficiază de o educație în conformitate cu valorile pe care le promovăm. Spre exemplu, anul trecut, în cadrul campaniilor de strângere de fonduri pentru susținerea Fundației pentru Copii Ronald McDonald, colegii noștri din restaurante s-au implicat activ pentru a susține donațiile în restaurante, de altfel anual aceștia susțin activitatea caselor din București și Timișoara prin strângerea de fonduri sau ore de voluntariat.

Pentru a fi siguri că angajații noștri beneficiază de toate resursele necesare, le oferim constant acces la cursuri și workshopuri, online sau fizice.

Cum arată piața din România pentru McDonald’s și care sunt principalele direcții de dezvoltare?

Suntem un investitor important în România și continuăm să dezvoltăm acțiuni și proiecte de amploare. Construim noi restaurante și ne dezvoltăm în comunitățile locale, creând noi oportunități de muncă și contribuind la dezvoltarea continuă a oamenilor noștri în fiecare dintre orașele în care suntem prezenți.

Ne bucurăm să le oferim clienților cele mai bune condiții și o experiență completă, motiv pentru care facem o prioritate din modernizarea restaurantelor noastre din toată țara și introducerea celor mai noi tehnologii.

Punem preț pe inovație și investim constant în tehnologie. Digitalizarea și dotarea bucătăriilor cu cele mai noi echipamente au rămas o prioritate pentru noi și în 2021. Am investit în modernizarea restaurantelor pentru a oferi experiențe cât mai plăcute clienților în restaurantele noastre și pentru a simplifica procesul de comandă și servire al produselor noastre. Astfel, reușim mereu să setăm noi standarde de ospitalitate și să rămânem un exemplu pozitiv pentru piața locală.

Vom continua, așadar, să investim în dezvoltarea rețelei noastre de restaurante și să aducem experiența digitală în cât mai multe unități la nivel național, pentru a oferi cea mai nouă experiență clienților noștri și pentru a veni în întâmpinarea lor cu oferte personalizate și produse noi în ediție limitată.

Cine este Paul Drăgan?

Din vara anului trecut, sunt Directorul General al McDonald’s în România. Mi-am început cariera tot la McDonald’s în 1995 ca manager trainee, iar ulterior am devenit manager de restaurant. De-a lungul timpului, am făcut parte din echipele McDonald’s din SUA, Canada și Malta.

Astăzi, sunt responsabil pentru operațiunile McDonald’s în România și coordonez o echipă de peste 5.000 de membri dedicați, care mă inspiră și motivează în fiecare zi. Atunci când am preluat mandatul mi-am setat trei priorități: creșterea business-ului, pregătirea și motivarea colegilor mei şi utilizarea tehnologiei pentru îmbunătățirea experienței clienților care trec pragul restaurantelor noastre.

De asemenea, sunt mândru susținător al Fundației pentru Copii Ronald McDonald și încerc să îmi împart cât mai eficient timpul între activitățile profesionale și momentele petrecute cu cei dragi.

McDonald’s

Rețeaua de restaurante McDonald’s din România este operată de compania Premier Restaurants. McDonald’s este lider al pieței restaurantelor, cu 89 de restaurante în 27 de orașe, dintre care 43 restaurante cu McDrive și 44 de cafenele McCafé. Până în prezent, compania a investit peste 800 milioane de lei în România și are o echipă de 5.000 de angajați care le oferă consumatorilor produsele preferate, pregătite din ingrediente de calitate și servite de fiecare dată cu zâmbetul pe buze.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *