Taco Bell: expansiune, digitalizare și loializare – principalii piloni de creștere în 2022

Taco Bell, lanțul de restaurante care oferă produse de inspirație mexicană, a sărbătorit, în luna octombrie 2021, 4 ani de activitate în România, perioadă în care a deschis 13 restaurante. Primul restaurant Taco Bell din România a fost inaugurat în 2017, în cadrul centrului comercial Băneasa Shopping City din București. Lansarea din 2017 a marcat și intrarea brandului sud-californian în Europa Centrală și de Est, acesta fiind primul restaurant Taco Bell pe o rază de 1.028 kilometri în regiune. 

Dintre cei 4 ani de prezență ai Taco Bell pe piața locală, ultimii doi ani au fost sub semnul pandemiei, ceea ce a adus companiei numeroase provocări. Despre acestea, dar și despre soluțiile adaptate și eficiente, precum: serviciul comandă&ridică (comenzi la pachet), kioskuri digitale, serviciile de livrare cu platforme dedicate, despre digitalizarea companiei, despre planurile de expansiune și multe alte lucruri, am stat de vorbă cu Costică Mișaca, Director General Taco Bell România.

Sunt aproape 2 ani de când contextul s-a schimbat profund. Cum vedeți actuala situație din punct de vedere business?

Anul 2022 se anunță a fi provocator, pe fondul majorărilor de prețuri la gaze, energie electrică, materii prime și la produse și servicii în general, iar pandemia nu pare că se va încheia în viitorul apropiat, astfel că mediul de business, indiferent de domeniul la care ne raportăm, va avea parte de noi provocări.

Acestor obstacole li se adaugă și deficitul de personal, accentuat de fenomenul global “Marea Demisie”, care s-a extins și către Europa, implicit România.

Experții afirmă că o mai mare parte dintre angajați, în comparație cu anii anteriori, sunt dispuși să demisioneze, chiar în lipsa unei variante de rezervă, după doi ani de pandemie în care au suferit fie de suprasolicitare, fie de incertitudine. Aici va interveni capacitatea fiecărui business de a-și păstra angajații.

Ce schimbări s-au produs în business-ul Taco Bell din România?

Taco Bell este prezent pe piața din România de mai bine de 4 ani, timp în care tendințele de consum s-au schimbat constant, cu atât mai mult pe fondul pandemiei de coronavirus. Dacă în primii doi ani am văzut un consumator aventuros, în căutare de experiențe spontane și out of the box, căruia îi plăcea să petreacă timpul în gașca de prieteni, în ultimii doi ani, lucrurile s-au schimbat destul de mult.

Efectul pandemiei s-a resimțit și la nivel social, modificând comportamentul și preferințele consumatorilor, dar și modul în care se raportează la activitățile uzuale și la pasiunile pe care le au. Pentru foarte mulți dintre ei, ”acasă” a devenit locul unde mănâncă, studiază, se întâlnesc cu prietenii în mediul virtual și spațiul pe care îl folosesc pentru activități de entertainment.

Pentru noi, a fost momentul oportun de a pune și mai mult în valoare filozofia brandului, #livemas, de a le transmite consumatorilor mesaje pozitive, inspiraționale și încurajatoare, de a le spune că pot face lucruri extraordinare și nonconformiste și acasă, chiar dacă, spre exemplu, nu mai sunt în parc să exerseze noi scheme cu skateboard-ul.

În raport cu brandurile, noul consumator este mai atras de acelea care empatizează cu clienții și le susțin valorile, un factor decizional în alegerile de consum pe care le face.

Adaptarea la noua realitate

În 2021, odată ce populația s-a adaptat noii realități și diferitelor măsuri anunțate de autorități pentru prevenirea răspândirii coronavirusului, am observat o semnificativă revenire la obiceiurile de dinainte de pandemie: oamenii au început să iasă mai mult, inclusiv pentru a lua masa în oraș, la restaurantele lor preferate, s-au reconectat cu prietenii, familia și, implicit, a reapărut o parte dintre obiceiurile de consum anterioare.

Ca o dezvoltare naturală la nivel de business, dar și ca o adaptare la contextul socio-sanitar, Taco Bell a lansat platforma Comandă&Ridică – o modalitate facilă și eficientă prin care consumatorii își pot comanda produsele preferate de pe telefon sau laptop sau orice alt device, de oriunde s-ar afla, cu ridicarea produselor din cel mai apropiat restaurant.

De asemenea, în 5 restaurante Taco Bell există kioskuri digitale care facilitează procesul de comandă, fluidizând astfel traficul din locații. În plus, acestea limitează interacțiunile și reprezintă totodată o formă de adaptare a contextului socio-sanitar, în momentul plasării comenzii.

Mai mult, brandul pregătește în viitorul apropiat și o platformă de loializare dedicată fanilor fideli.

Ce adaptări eficiente ați făcut în companie? Ce strategii ați gândit și implementat pentru a putea face față provocărilor aduse de pandemie?

Deși 2020 și 2021 au fost doi ani plini de provocări pentru noi toți, Taco Bell și-a menținut obiectivele strategice, în strânsă legătură cu noile priorități ale consumatorilor și clienților noștri. Ne-am adaptat însă planurile de business la schimbările din piață și astfel, în 2020, am redirecționat investițiile către alte oportunități de dezvoltare pe plan local, și anume în serviciile de livrare și pentru comenzile la pachet în orașele unde eram deja prezenți.

Am făcut modificări la nivel de meniu astfel încât să funcționăm eficient, dar să oferim, în același timp, consumatorilor cea mai bună experiență Taco Bell. În plus, am aplicat toate măsurile de siguranță impuse de autorități și funcționăm urmând toți pașii necesari pentru un mediu sigur atât pentru angajați, cât și pentru consumatori.

Începând cu 1 mai 2020 am investit în colaborări extinse cu principalele platforme de livrare din piață pentru toate restaurantele noastre, dar și în comunicarea meniurilor și ofertelor pe care le aveam disponibile pe aceste site-uri.

În 2021, odată cu noile măsuri de relaxare anunțate de autorități, am putut continua cu planurile de expansiune și, astfel, am inaugurat 2 restaurante noi, în Iași și Bacău.

Suntem încrezători în viitor și ne propunem să avem cât mai mulți ani plin de #livemas alături de toți #tacofanii din România.

Taco BellCum ați reușit să vă țineți clienții aproape?

Taco Bell este mai mult decât un alt brand de food din industria QSR (Quick Service Restaurants), este o experiență #livemas din toate punctele de vedere: produse, gusturi, modul de preparare, bucătăriile deschise, angajații și comunicarea cu fanii.

Acum 4 ani am făcut un pariu important și am lansat Taco Bell pe piața din România cu foarte mare încredere în potențialul său de penetrare în obiceiurile de consum ale românilor.

În toată această perioadă, implicit în pandemie, prioritatea noastră a fost să rămânem relevanți pentru consumatori și să fim aproape de ei acolo unde își petrec cel mai mult timp, adică în mediul online.

Astfel, o mare parte a efortului și investițiilor noastre sunt concentrate în comunicarea online și în consolidarea relațiilor pe care le avem cu clienții pe aceste canale.

O investiție pe care am realizat-o în acest sens a fost să modificăm designul site-ului www.taco-bell.ro, care a fost lansat în 2020. Ne doream să le oferim consumatorilor un canal dinamic și prietenos, unde aceștia să găsească informații despre produsele și ofertele disponibile atât în restaurante, cât și pe platformele de livrare.

Menționam anterior și platforma Comandă&Ridică – o modalitate foarte simplă și eficientă prin care #tacofanii își pot comanda #tacogoodies de pe telefon sau computer, de oriunde s-ar afla, cu ridicarea produselor din cel mai apropiat restaurant.

Campanii de comunicare

Totodată, ne-am concentrat atenția asupra campaniilor de comunicare desfășurate în Social Media cu ocazia noilor produse lansate sau a ofertelor pe care le avem disponibile la livrare și la pachet, dar și pe crearea unei comunități online prin oferirea unor experiențe digitale variate: de la concursuri cu premii #tacostyle, la acțiuni interactive și contextuale pe paginile de Instagram și Facebook ale brandului.

În 2021, ne-am alăturat unei campanii internaționale I SEE TACO, în cadrul căreia am dezvoltat acțiuni locale cu un graphic designer și influenceri de fotografie care au îndemnat fanii brandului să găsească forma de semilună a unui taco prin oraș. Campania Taco Bell România a fost recunoscută la nivel global ca una dintre cele mai inedite la nivel de implementare.

De asemenea, putem menționa și National Taco Day – unde, pe 4 octombrie 2021, ne-am alăturat din nou unei campanii globale de celebrare a Zilei Internaționale a produsului core din portofoliu – celebrul taco. Toți #tacofans care au trimis un emoji în formă de taco în urma scanării unui cod QR dedicat au primit un taco din partea casei. În această provocare la nivel internațional, Taco Bell România s-a clasat pe locul al doilea la nivel global (în afara SUA) la număr de emoji trimise, o parte dintre ele transformându-se într-un taco adevărat.

Nu în ultimul rând, am inaugurat restaurante Taco Bell în orașe noi din țară, din dorința de a ajunge cât mai aproape de fanii de pretutindeni, așa cum chiar ei ne-au cerut în repetate rânduri.

Avem o lecție de învățat din această perioadă?

Indiferent de domeniul în care activăm, cred că, în ultimii 2 ani, ni s-a confirmat tuturor importanța capacității de a dezvolta strategii pe termen lung, scenarii de criză și de a regândi în timp record procesele, astfel încât orice necunoscută să poată deveni predictibilă. Am înțeles mai bine ce funcționează pentru specificul fiecărui business în parte, ce așteptări au consumatorii de la brandurile pe care le gestionăm și cât de important este lucrul în echipă și susținerea reciprocă, inclusiv de la distanță.

Totodată, ni s-a demonstrat faptul că, indiferent cine suntem și cu ce ne ocupăm, suntem extrem de vulnerabili atunci când ne confruntăm cu situații asupra cărora nu avem control deplin.

Nu în ultimul rând, consider că fiecare criză generează numeroase oportunități de creștere și evoluție pe toate nivelurile unui business, cu condiția să existe deschidere, flexibilitate și o capacitate mare de adaptare.

Cum a arătat rețeaua de restaurante Taco Bell din România la final de 2021 și ce planuri de business aveți pentru 2022?

Brandul Taco Bell a sărbătorit, în octombrie 2021, 4 ani de existență pe piața din România și a ajuns la 13 restaurante pe plan local, odată cu cele două deschideri de anul trecut, în 9 orașe importante din România: 4 în București, 2 în Brașov și câte unul în Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Ploiești, Constanța, Bacău și Iași.

De la intrarea pe piața autohtonă, produsele de inspirație mexicană au intrat în preferințele de consum ale românilor, care au îmbrățișat rapid spiritul #livemas al brandului, bucurându-se de portofoliul diversificat și personalizabil de produse: de la mixul de ingrediente, până la ofertele speciale.

În 2022, ne propunem să continuăm cu inaugurarea de noi restaurante, ca parte a strategiei de expansiune pe plan local, precum și cu investițiile în zona de digitalizare – zonă care, în mod cert, a devenit indispensabilă pentru orice brand care își propune să facă performanță și să fie întotdeauna relevant pentru publicul său.

Cine este Costică Mișaca?

Director General al Taco Bell România, Costică Mișaca și-a început activitatea în cadrul Sphera Franchise Group, în 2001, la Pizza Hut, în calitate de Crew Member. Absolvent al Facultății de Drept Spiru Haret din Constanța, acesta s-a mutat doi ani mai târziu la KFC Contanța ca Shift Manager, devenind în 2005 Director de Restaurant al KFC Iulius Timișoara.

Costică Mișaca și-a continuat evoluția profesională și a fost numit în 2007 Director zonal KFC, având în responsabilitate zona de Sud-Est a României. În 2008 a fost desemnat Administrator al ICS US FOOD NETWORK SRL Chișinău, contribuind activ la inaugurarea restaurantului KFC Malldova.

Doi ani mai târziu, acesta a devenit Director Operațional al KFC România, păstrându-și funcția de Administrator în cadrul businessului din Chișinău. Experiența și devotamentul său l-au propulsat, în 2017, în postura de Director General al Taco Bell România, poziție din care conduce cu succes brandul pe piața locală.

Taco Bell

Taco Bell face parte din portofoliul Yum! Brands şi este principalul lanț de restaurante de tip „quick service restaurants” (QSR) din lume, care oferă produse de inspirație mexicană, parte din Sphera Franchise Group S.A., cel mai mare grup din industria de food service din România. Sphera Franchise Group S.A deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, iar la nivel internațional, operează restaurante KFC la Chişinău, Republica Moldova și în Italia. Grupul operează peste 160 de restaurante pe cele trei piețe și are peste 4.400 de angajați.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *