Programul METRO „De-ale noastre” – Interviu cu unul dintre producătorii implicați în program

Prin programul De-ale noastre, METRO a reușit să răspundă nevoilor clienților săi de a avea acces la legume și fructe produse local. Prin De-ale noastre, METRO susține agricultura sustenabilă și sprijină producătorii locali, oferindu-le consultanță în toate etapele procesului de producție,  soluții de ambalare și colectare, dar și  asigurarea unui loc de desfacere pe rafturile magazinelor din rețea.

Minea Alexandru (Copy)Alexandru Minea este unul dintre producătorii care s-au implicat în programul De-ale noastre, încă din anul 2012.  Aderarea la program a rezolvat o parte dintre situațiile cu care se confrunta în dezvoltarea afacerii sale.

Spuneți-ne câteva lucruri despre afacerea dumneavoastră.

Sunt un producător de legume din zona Ialomiţa, Fierbinţii de Jos. M-am născut şi-am crescut printre agricultori şi pot spune că fac ceea ce îmi place. Cultiv de aproximativ 20 de ani în câmp deschis, unde avem culturi de ardei, gogoşari, varză, conopidă, varză roşie și pepeni, însă de patru ani am început să mă ocup și de legume protejate, în solarii. În prezent, am 25 de arii de solar în care cultivăm hibrizi de legume care se caută pe piaţă.

Ce v-a motivat să investiți în ferma de legume pe care o coordonați?

IMG-2334 (Copy)Am ajuns la concluzia că în agricultură există potențial și că putem crea ceva care să ne ofere satisfacții. Iar pe măsură ce am construit solarul, au început să se vadă și beneficiile.

Iar ca producător de legume, am o concepție pe care mă bazez: dacă vreau ca familia mea să mănânce produse naturale, atunci fac tot posibilul să le ofer și clienților produse la aceleași standarde. Iar pentru produsele De-ale noastre folosim doar îngrăşăminte naturale.

Ce provocări ați întâlnit în activitatea pe care o aveți?

Dificultățile cu care ne-am confruntat la începutul anilor s-au referit la desfacerea produselor. Până să intrăm în programul METRO, vindeam pe marginea drumului. Dacă apelam la samsari, ne ofereau prețuri  foarte mici. De când am început să lucrăm cu METRO, putem sta liniștiți, iar legumele ajung la clienți la un preț foarte bun, nu mai adaugă samsarii triplu față de valoarea lor inițială. Suntem mândri că ajutăm cetățeanul de rând să consume legume proaspete.

O altă problemă, prin care programul METRO ne este de mare ajutor, are legătură cu prețul consumabilelor foarte costisitoare pentru noi. Benzina, motorina sunt prea scumpe pentru a fi productivă afacerea.

IMG-2409 (Copy)De cât timp lucrați cu METRO Cash & Carry România?

Cu METRO am început din 2012 și de atunci  avem o relație bună și de lungă durată.

Cum ați devenit furnizor METRO Cash & Carry România?

În 2012 am auzit că METRO caută producători și am început discuțiile cu ei, pentru a ne putea implica. Am trecut printr-o evaluare de producător, pe baza unor criterii clare, fiecare având un anumit punctaj. Ne-am încadrat din toate punctele de vedere și, ca urmare, am demarat activitatea.

Cum vă ajută acest parteneriat în dezvoltarea afacerii?

Suntem foarte mulțumiți pentru că, astfel, oferim produse de calitate foarte bună și pentru că putem să ne desfacem marfa într-un timp foarte scurt. Nu mai suntem nevoiți să stăm cu legumele în soare, în condiții în care produsele se degradează până când ajung la clienți.

Inginerul agronom de la METRO ne-a oferit informațiile și consultanța necesare pentru a produce legume foarte gustoase. Noi trebuie doar să urmăm indicațiile consultantului și să verificăm regulat culturile pentru a ne asigura că plantele evoluează după graficul pe care îl primim.

IMG-2325 (Copy)Ce planuri aveți pe viitor?

În viitor, sperăm să ne extindem suprafața de cultură protejată, să putem livra cantități cât mai mari. Sperăm că programul De-ale noastre va continua în același ritm alert și cu ajutorul consultanței primite de la dl. Laurențiu Rînchiță, din partea METRO, să ajungem să vindem cât mai mult.

Lansat în iunie 2012, programul de susţinere a producătorilor locali “De-ale noaste” iniţiat de către Metro Cash & Carry România, presupune, pe lângă asigurarea desfacerii produselor pentru agricultorii participanţi în program, un centru de colectare, consultanţă pe tot parcursul procesului de producţie dar şi necesarul de seminţe pentru răsaduri.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,830 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Interviuri » Programul METRO „De-ale noastre” – Interviu cu unul dintre producătorii implicați în program
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] Programul METRO “De-ale noastre” – Interviu cu unul dintre producătorii implicaț… […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: