Ultimele tendințe în comerțul online

MasterCard a analizat ultimele tendinţe în comerţul electronic. Ieri am prezentat câteva dintre concluziile MasterCard în ceea ce priveşte comerţul internaţional online, iar azi revenim cu noutăţi legate de shopping-ul online prin smartphone şi de disponibilitatea retailerilor de a ataşa servicii de shopping online.

În ultimul an, shopping-ul pe internet şi pe telefonul mobil s-a dezvoltat foarte mult. Pentru numeroşi europeni, smartphone-ul a devenit un adevărat partener de cumpărături: în septembrie 2012 , peste 13% dintre posesorii de smartphone au achiziţionat bunuri şi servicii cu ajutorul dispozitivului.

Dar această evoluţie online nu a generat o scădere a vânzărilor comerţului tradiţional. Dimpotrivă, consumatorii care cumpără online, dar şi din magazinele tradiţionale, beneficiază de avantajele ambelor medii.

„Cumpărăturile pe mai multe canale, cu ajutorul smartphone-urilor şi al tabletelor, reflectă modul în care consumatorii trăiesc şi interacţionează în ziua de azi: se întâlnesc, ies în oraş cu prietenii, dar vor să comunice cu ei şi în mediul online”, explică Jennifer Rademaker, Senior Vice President of Core Products, din cadrul MasterCard Europe. „Shopping-ul are la bază acelaşi principiu: consumatorii pot vedea un produs pe internet, dar decid să îl cumpere din magazinul obişnuit, sau vice-versa, astfel încât să poată beneficia de cele mai bune oferte şi servicii disponibile.”

Conform unui studiu recent realizat de comScore, 44% dintre posesorii de smartphone-uri din Marea Britanie au cumpărat de pe internet cel puţin o dată, în timp ce erau într-un magazin obişnuit.

Comercianţii înţeleg această tendinţă în creştere şi îşi adaptează strategia de retail. Alt studiu recent realizat de The Economist Intelligence Unit şi comandat de MasterCard a arătat că 30% dintre comercianţi integrează platformele online cu eforturile offline. În Germania, de exemplu, retailer-ul Sportschek a introdus tablete şi iPad-uri în magazine. Astfel, consumatorii au acces la echipamente de sport care sunt mai dificil de stocat în magazin, iar retailerul oferă, în acelaşi timp, şi servicii de asistenţă la faţa locului.

O tranzacţie sigură trebuie să stea tot timpul la baza deciziei consumatorului de a cumpăra orice produs/serviciu. Indiferent de mediu, online sau offline, MasterCard asigură derularea tranzacţiilor în deplină siguranţă, prin intermediul standardului MasterCard SecureCode, fie că este vorba de carduri de credit, de debit sau preplătite.

Consumatorii români pot alege din mai multe modalităţi internaţionale de plată:

– MasterCard permite consumatorilor să achiziţioneze online, produse şi servicii, cu plată ulterioară (tranzacţie de credit / pay later).

– Maestro permite consumatorilor să achiziţioneze online, produse şi servicii, cu plată imediată (tranzacţie de debit / pay now).

– Cardurile preplătite permit consumatorilor să achiziţionete online, produse şi servicii cu un card pe care este încărcată o anumită sumă.

Toate aceste instrumente de plată MasterCard pun la dispoziţia consumatorilor o metodă sigură de plată datorită facilităţii MasterCard® SecureCode™.

„Siguranţa tranzacţiilor online nu trebuie să constituie o barieră pentru consumatori. Diversitatea modalităţilor de plată disponibile pentru publicuri diferite, incluzând studenţi şi tineri profesionişti, permite consumatorilor să se bucure de toate beneficiile comerţului electronic. Perioada reducerilor este o oportunitate foarte bună pentru cei care cumpără online, întrucât, pe fondul perioadei economice dificile, aceştia îşi pot eficientiza costurile, beneficiind de preţuri reduse şi de o gamă largă de produse”, concluzionează Jennifer Rademaker.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *