Amazon, cel mai mare retailer online din lume, îşi duce mai departe ideea şi lansează în Seattle primul supermarket Amazon Go, un concept de magazin fără case de marcat prin care clienții pot plăti printr-o aplicație mobilă. Acesta este, oficial, începutul unui nou tip de shopping.
În 2016, Amazon a deschis şi testat un magazin Amazon Go doar pentru angajații retailerului, într-o fază beta, iar acum, pe 23 ianuarie, va deschide prima astfel de unitate pentru publicul larg.
Magazinul, cu o suprafaţă de cca 550 de mp, comercializează preparate ready-to-eat pentru toate mesele zilei, gustări, produse de brutărie dar şi o selecţie de produse alimentare (grocery essentials).
Experiența cumpărăturilor fără case de marcat din Amazon Go este posibilă prin tehnologia „Just Walk Out” care detectează automat dacă produsele sunt luate sau puse la loc pe rafturi și ține evidența lor printr-o aplicație ce se poate descărca din Apple App Store, Google Play sau Amazon Appstore. Consumatorii care au terminat de făcut cumpărături, doar ies din magazin. În scurt timp, primesc un bon electronic, iar banii pentru produsele achiziţionate le sunt luați din contul Amazon Go.
Clienții trebuie doar să își facă cont pe Amazon Go, să intre în magazin folosind aplicația și să își facă cumpărăturile. Astfel, oamenii pot face cumpărături într-un timp mult mai scurt, fără să mai treacă produsele prin casa de marcat, să plătească cash sau cu cardul sau să interacționeze cu angajații supermaketului.
Întreg magazinul, precum și rafturile acestuia sunt echipate cu senzori și camere de filmat, fapt pentru care produsele care sunt luate de pe raft pot fi detectate și astfel, pe lângă marcarea propriu-zisă a produselor cumpărate se pot realiza chiar liste de preferințe ale clienților.
Magazinul Amazon Go este localizat în Seattle, pe 2131 7th Ave, și este deschis de Luni până Vineri între orele 7:00 și 21:00.
Amazon Go
Este de așteptat ca Amazon să mai deschidă și alte magazine Aamazon Go în viitor dacă vânzările vor fi în creștere. Acest lucru va accelera expansiunea din online în offline a retailerului, activitate care deja include achiziția Whole Foods de anul trecut.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
