Auchan, scădere pentru al cincilea an consecutiv pe piaţa din Franţa

Auchan Retail a anunţat rezultatele financiare pentru întreg anul 2017: creştere impresionantă în Africa de + 150%, dar scădere în Asia de – 1,3%, creştere de + 5% pentru Europa Centrală şi de Est şi doar de + 0,6 în Europa de Vest şi scădere – pentru al 5-lea an consecutiv – a pieţei de origine, Franţa, cu – 0,6%, conform IGD.

AuchanLa nivel de grup, Auchan a declarat o creştere a cifrei de afaceri cu 0,6% în anul financiar 2017, ajungând la 53,155 miliarde de euro. Auchan Retail, între timp, a înregistrat o ușoară performanță, cifra de afaceri totală ridicându-se la 52,0 miliarde de euro, adică o creştere de + 0,5% (sau cu 0,1% la cursul de schimb constant).

Piaţa de origine, Franţa, ramâne o uriaşă provocare pentru retailerul francez, în 2017, Auchan suferind cel de-al cincilea an consecutiv de scădere a vânzărilor. Vânzările diviziei de hipermarketuri au scăzut cu -3,1%, mai ales din cauza lipsei promoţiilor, iar gama de produse non-alimentare a avut de suferit, înregistrând scăderi de -5%, un semnal puternic venit pentru a creşte investitiile în această direcţie.

Faza de testare a noului concept de hipermarket va începe în acest an, iar noile magazine vor fi inaugurate în martie 2019. Auchan a declarat anterior că nu intenționează să reducă dimensiunea hipermarketurilor sale, concentrându-se, în schimb, pe adăugarea de servicii și dedicând mai mult spațiu mărcilor sale private eco și produselor eco.

Reprezentanţii retailerului au declarat că s-au făcut pași importanți în aplicarea strategiei sale „Vision 2025”, care pare să combine într-un mod mai fericit canalele sale online și offline. Retailerul a anunțat recent o serie de investiții în online. Directorul general al lui Auchan, Wilhelm Hubner, a spus: „2017 a fost un an cheie pentru Auchan Retail cu lansarea de proiecte de transformare în toate țările.”

Creştere de + 5% pentru Europa Centrală şi de Est

Europa de Est, în special Ucraina, Polonia, Ungaria și România, și-a continuat creșterea vânzărilor anuală.

De asemenea, și în România, retailerul se pregătește pentru e-commerce și testează o versiune beta a site-ului pentru a permite cumpărătorilor să achiziționeze produsele din magazinul Auchan Militari. Inițial, clienții vor putea să cumpere din magazinul online doar produse nealimentare (produse multimedia şi electrocasnice).

Lansarea oficială va aduce magazinul online Auchan alături de magazine online ale altor retaileri clasici ce operează în România: Carrefour, cora, Metro și Mega Image.

Auchan Retail România

Auchan Retail România are în portofoliu 33 de hipermarketuri și 13 magazine MyAuchan. Cu peste 280.000 mp suprafaţa netă de vânzare, circa 10.000 de angajaţi, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro în 2016, propune celor circa 5 milioane de locuitori din 18 oraşe în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount generalizat, cu toate preţurile mici, permanent.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,885 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Auchan, scădere pentru al cincilea an consecutiv pe piaţa din Franţa
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: