Carrefour iese de pe piaţa din Slovacia după ce în ultimii ani a înregistrat scăderi majore ale vânzărilor, iar magazinele reţelei s-au închis rând pe rând, conform unui ziar slovac.
După 17 ani de operaţiuni pe piaţa din Slovacia, în ultimele luni, partenerul local de franciză Retail Value Stores, care se confruntă de mai mulţi ani cu scăderi ale vânzărilor, a închis şi ultimele hipermarket-uri Carrefour, consfinţind, astfel, ieşirea retailerului francez din această piaţă.
Mai mulţi competitori şi-au manifestat interesul pentru a prelua spaţiile fostelor magazine Carrefour, care erau, în mod tipic, ancorele unor centre comerciale.
Închiderea magazinelor Carrefour din Slovacia nu este un caz singular ci continuarea unui proces de restructurare la nivelul mai multor pieţe europene, care a început în 2012 cu închiderea francizei din Grecia (cedarea tuturor acţiunilor către compania greacă Marinopoulos) și din Balcani.
Exitul din Slovacia nu are legătura cu recent anunţatul plan de tranformare al grupului, plan ce vizează următorii 5 ani şi denumit „Carrefour 2022”. Potrivit acestui plan de transformare, retailerul urmează să îşi adapteze modelul de business și organizarea prin operaţiuni mai eficiente, să îşi revizuiască sortimentaţia, să facă investiţii în digital şi să se focuseze pe formatul de proximitate şi pe e-commerce.
Grupul Carrefour operează peste 12.000 de magazine fizice și magazine online în peste 30 de țări. Este un grup multinaţional, multi-format și omni-channel care are peste 384.000 de angajați la nivel mondial și a generat vânzări totale de 103,7 miliarde de euro în 2016 sub toate mărcile sale de retail.
Carrefour România
În România, Grupul numără în acest moment 317 magazine dintre care 33 hipermarketuri ‘Carrefour’, 231 supermarketuri (212 magazine ‘Market’ şi 19 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro. Retailerul mai operează în România și 9 magazine Supeco.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
