Carrefour folosește inteligența artificială pentru a optimiza lanțul de aprovizionare. În plus, testează o soluție de recunoașterea automată a produselor

Carrefour a devenit primul retailer francez care a folosit inteligența artificială pentru a optimiza managementul inventarului și pentru a reduce pierderile, prin integrarea unui software în lanțul de aprovizionare, dezvoltat de SAS. În plus, retailerul francez testează și o soluție de recunoașterea automată a produselor instore.

Carrefour AI

Pe baza bugetului anual de investiții de 2 miliarde de euro inclus în planul de transformare „Carrefour 2022”, în special pentru proiecte IT și digitale, divizia Carrefour Supply Chain a decis să testeze soluția Viya, o soluție de inteligență artificială dezvoltată de SAS.

În urma finalizării unui proces de testare de 18 luni, platforma SAS va fi utilizată pentru colectarea și procesarea datelor din magazine, depozite și platforme de comerț electronic pentru a anticipa mai bine cererea dar și pentru a îmbunătăți comenzile către furnizori. Gestionarea mai inteligentă a lanțului de aprovizionare va reduce în cele din urmă out-of-stock-urile și overstocking-urile din magazine și depozite.

SAS Viya

SAS Viya oferă companiei Carrefour o soluție pentru distribuția multichannel și pentru optimizarea stocurilor pentru a reduce risipa și pentru a crea valoare. Scopul acestui proiect de anvergură este de a crea un mediu online și fizic unic, prin care clienților săi loiali să li se garanteze oferta cea mai potrivită oricând și oriunde.

„Dincolo de beneficiile operaționale ale unui lanț de aprovizionare fluid și eficient, acest proiect va îmbunătăți și experiența clienților Carrefour. Pe baza inteligenței artificiale și a învățării mecanice, acest proiect Big Data va optimiza fiecare pas în lanțul de aprovizionare și va spori satisfacția clienților”, a declarat Boualem Alouache, directorul de retail SAS France.

Recunoașterea automată a produselor

Pe de altă parte, Carrefour testează în Franța o soluție de recunoaștere automată a produselor, în hipermarketul Claye-Souilly. Tehnologia, dezvoltată de compania franceză Qopius, a fost testată pentru prima oară în hipermarketul Portet-sur-Garonne. Aceasta utilizează o rețea de camere pentru a identifica automat orice out-of-stock-uri pe rafturi și pentru a verifica conformitatea produselor.

Informațiile colectate în acest fel, alături de utilizarea etichetelor electronice de la raft ajută personalul dar și clienții să localizeze mai exact produsele.

ntregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,867 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Carrefour folosește inteligența artificială pentru a optimiza lanțul de aprovizionare. În plus, testează o soluție de recunoașterea automată a produselor

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: