Carrefour România introduce un produs inovator la scară națională – pungile 100% biodegradabile, o soluție pentru eliminarea a milioane de pungi de plastic. Punga este realizată în parteneriat cu primul brand românesc de ambalaje 100% biodegradabile – Biodeck.
Create pe baza polimerilor naturali de către un producător român, noile pungi vor fi disponibile în toate cele peste 320 de magazine din România până la finalul lunii iunie. Anunţul a fost făcut astăzi în cadrul unui eveniment care, de Ziua Mondială a Mediului, i-a adus împreună – alături de Carrefour România și Ministerul Mediului – pe toți partenerii care au contribuit la acest proiect unic.
„Introducerea pungii biodegradabile este un pas major în viziunea noastră de a promova o viață mai bună și de a deveni lider în tranziția alimentară pentru toți, prin promovarea unei economii circulare în România, o economie care favorizează materialele biodegradabile, rapid și sigur, în dauna celor toxice pentru mediu, și care se concentrează pe prevenirea eliberării de deșeuri greu reciclabile.
Implementarea aceastei viziuni Carrefour are la bază folosirea inovației și biotehnologiei dezvoltate la standarde internaționale, împreună cu parteneri locali, care sunt conectați la ecosisteme globale de inovație. Vreau să felicit echipa noastră, echipa Carrefour, pentru exemplul pe care îl dă în piață. Exemplul nostru de colaborare poate fi un model de economie circulară și pentru alți retaileri din România.”, a declarat Anca Damour, Director Corporate Affairs și Comunicare Carrefour România.
Punga, realizată în parteneriat cu primul brand românesc de ambalaje 100% biodegradabile – Biodeck, este fabricată din amidon de porumb și este imprimată cu cerneală pe bază de soia, special concepută astfel încât să se biodegradeze rapid (3-6 luni) și complet, fără să polueze mediul înconjurător.
Mai mult, punga este în întregime compostabilă (convertibilă în material organic de către microorganisme apărute natural) – conform certificării S0708. Pentru început, pungile 100% biodegradabile vor fi disponibile clienților Carrefour în două formate, cu o capacitate de 5kg, respectiv 7 kg.
„Ne bucură inițiativa Carrefour România de a implementa politici sustenabile cu privire la înlocuirea pungilor din plastic cu unele prietenoase cu mediul, dar şi faptul că am găsit un partener care își dorește să facă acest lucru pe termen lung.
Pungile noastre sunt făcute din resurse regenerabile, certificate la nivel european și respectă directivele Uniunii Europene cu privire la compostabilitate. În funcție de căldură și de umiditate, ele se biodegradează complet între 3 și 6 luni, în condiții de compostare”, spune Adrian V. Georgescu, Director de Vanzări Grup Prodplast.
Introducera pungii biodegradabile în rețeaua de magazine Carrefour reprezintă un moment cheie în viziunea de a promova o economie circulară. Această viziune a început încă din 2013, prin proiecte precum:
- Sigurec, cea mai modernă soluție de colectare selectivă care există în România, dezvoltată de Carrefour, începând cu 2013, în parteneriat cu Green Group. O premieră pentru retailul local, cele 21 de stații Sigurec din parcările hipermarketurilor Carrefour au colectat în cei 5 ani de implementare: peste 21,5 milioane de unități deșeuri PET, doze și recipiente de sticlă, peste 3.000 de tone de deșeuri de echipamente electrice și electronice și peste 2.600 de tone de deșeuri de hârtie-carton. Pe lângă stațiile Sigurec Prime, mărim infrastructura pusă la dispoziție clienților, cu peste 100 de stații Sigurec IN (soluții de interior, dedicate supermarketurilor) și Sigurec Public (sisteme de exterior, în colaborare cu autoritățile publice).
- Programul de colectare a bateriilor uzate și a acumulatorilor vechi,„Reciclează și te recompensăm!”, dezvoltat în parteneriat cu CCR Rebat România, începând din 2014, în toate hipermarketurile din țară. Clienții sunt invitați să aducă 5 baterii uzate, în schimbul cărora primesc 1 baterie nouă, marca Carrefour. Până în prezent, au fost colectate peste 1,7 milioane de baterii (aproximativ 37 de tone, colectate de clienții din rețeaua de hipermarketuri Carrefour).
- Ferma Bio&co, program dezvoltat de Carrefour alături de Ateliere Fără Frontiere, este un prim proiect de economie circulară în care peste 800 de tone de deșeuri alimentare vegetale (preponderent fructe și legume perimate), provenite din hipermarketurile Carrefour din București, sunt colectate și transformate în compost, utilizat ca îngrășământ natural pentru fructele și legumele cultivate la ferma Bio&co.
- Reconect, program anual susținut de Carrefour România și dezvoltat de Ateliere fără Frontiere, prin care se încurajează protejarea mediului și susținerea educației digitale. În cadrul atelierului, deșeurile electrice și electronice donate sunt colectate și transformate în echipamente IT funcționale și alocate apoi către școli, grădinițe, asociații și fundații. Peste 11.700 de calculatoare complete au fost donate celor peste 35.000 de copii și tineri beneficiari.
- Consumul responsabil de energie în magazinele Carrefour reprezintă oimplementare a sistemului de iluminare cu LED, care permite reducerea consumului cu 35% și a sistemului de refrigerare full CO2, care reduce cu până la 900 de tone/an emisiile de carbon și a cărui căldură generată de instalație este recirculată și reutilizată pentru încălzirea spațiilor adiacente.
Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 320 magazine din țară (32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 236 supermarketuri (214 magazine ‘Market’ și 22 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’), cât și prin portalul unic www.carrefour.ro .
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.