Carrefour susține inovația prin implicarea în programe dedicate și este de nouă ani alături de Innovation Labs

Carrefour continuă să susțină inovația prin intermediul unor programe dedicate, iar unul dintre proiectele importante pe care retailerul le susține este Innovation Labs, cel mai mare program de pre-accelerare pentru startupuri tehnice la început de drum din România, având ca scop principal creșterea generațiilor tinere de noi antreprenori români. Programul se concentrează pe 9 verticale de business: Agriculture, Blockchain, Cybersecurity, DevTools, Digital Health, Lifestyle, Retail & eCommerce, Smart City & Industry 4.0 și Sustainability.

De peste nouă ani, Carrefour România este susținător, cu precădere, al verticalei de Retail & eCommerce în cadrul programului Innovation Labs, mentorând până acum zeci de echipe tinere, care au propus soluții pentru industria de retail. În toată această perioadă, câteva dintre proiecte au si fost implementate cu succes la Carrefour. Colaborarea cu programul de accelerare pentru start-up-uri a continuat și la ediția de anul acesta.

Pe scurt, programul Innovation Labs invită tinerii pasionați de tehnologie să își aducă ideile la viață în programul de mentorat organizat la București, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu și Timișoara și formează echipe exclusiv din studenți sau echipe spin-off din proiecte de cercetare din mediul universitar, dar și echipe formate din studenți și antreprenori cu experiență.

În acest an, la Innovation Labs s-au înscris 110 echipe, care au participat la prima etapă de Hackathon, dintre care s-au selectat 75 de echipe care au lucrat la perfecționarea unui prototip cât mai convingător al ideii lor inițiale, sub îndrumarea mentorilor și a juriului din cadrul celor două Hackathoane.

Apoi, pe parcursul a 10 săptămâni, scopul programului a fost de a accelera ideile către stadiul de MVP (Minimum Viable Product), de a ajuta echipele să își aducă ideile într-o formă validată și valoroasă, creată pentru clienții reali ai pieței, dar și de a-i îndrepta către oportunitățile potrivite de finanțare ale propriului startup.

Au urmat semifinalele naționale, la mijlocul lunii mai, la care au participat 77 de startup-uri, dintre care în finala Demo Day s-au calificat 17 echipe, finală ce a avut loc în Aula Magna a Universității POLITEHNICA din București, pe data de 29 mai, Cele 17 echipe finaliste ale programului au demonstrat în fața partenerilor, reprezentanților media și potențialilor investitori schimbarea prin tehnologie pe care o realizează, produsele lor vizând nevoile reale ale utilizatorilor și impactul în diverse sectoare de business, la nivel național și global.

Toate echipele vor continua să beneficieze de sprijinul acceleratorului și al susținătorilor programului și după încheierea perioadei de mentorat, devenind parte din comunitatea de alumni a Innovation Labs.

Retail & eCommerce

Verticala Retail & E-commerce, din cadrul programului Innovation Labs, a fost susținută, ca de fiecare dată, de către Carrefour, adesea deschizător de drumuri pentru multe tehnologii implementate în retail și eCommerce.

Astfel, și în acest an Carrefour a susținut la Innovation Labs mai multe proiecte la început de drum. De la karti.ai – coșul de cumpărături universal alimentat de inteligența artificială, creat pentru a ușura procesul de cumpărături online; apoi Metal Projects – platforma de tip custom manufacturing marketplace, pentru confecții metalice și MetaTags – o soluție care se adresează problemei reprezentate de pachete/paleți murdari și actualizări non-reale, în timp, până la NIXON STUDIO, care propune o soluție inovatoare pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare în domeniul retail, utilizând tehnologie de tip realitate augmentată sau s’Market – soluția B2B care generează pentru pickerii de produse din magazin ruta optimă pentru a aduna toate produsele de pe lista de cumpărături a clientului.

Susținerea din partea Carrefour a venit și prin intermediul mentorilor, oameni cu multă expertiză din echipa de IT Carrefour, care au avut rolul de a ghida start-up-urile de tehnologie în drumul lor către succes.

Carrefour

În acest an, echipa de mentori din partea Carrefour România a fost formată din Cosmin Dobre –  IT Director Digital Platforms, Cătălin Sava – Enterprise Architect, Raul Tanislav – IT Director Store & Supply Chain și Nicolae Drîmbu – Head of Innovation, Carrefour România. Acesta din urmă ne-a răspuns la câteva întrebări și ne-a împărtășit câteva impresii din această experiență.

Ce a adus nou Innovations Labs în acest an în materie de proiecte?

Am văzut multă efervescență în reinterpretarea eCommerce-ului cu accent pe Quick Commerce și pe Last Mile Delivery. Demonstrează faptul că timpul în care produsele comandate ajung la clienți poate fi încă mult optimizat. Și de unde vin produsele – “brick & mortar”, darkstores, hybrid stores – este de asemenea o provocare în sine.

Este evidentă și tendința de explorare AI în toate domeniile. Și este extraordinar curajul și încrederea pe care unele echipe le au în a lucra idei de produse ce își propun să provoace platforme mature cu resurse foarte mari. Este pur și simplu fascinant să vezi cum echipele Innovation Labs sfidează orice bariere ipotetice.

Am văzut și interes pentru subiecte din perimetrul Green Tech. Și nu neapărat inițiative futuriste, ci foarte pragmatice – soluții menite să ofere răspuns la provocările pe care companiile le vor avea în anii următori pentru a transparentiza amprenta de carbon pe care o lasă operațiunile lor.

Care sunt cele mai importante competențe și abilități pe care un fondator de startup tehnologic ar trebui să le dezvolte?

Este vital să fie un Team Leader. Innovation Labs este o competiție a liderilor care reușesc, într-un timp foarte scurt, să-și concentreze implicarea:

a) exprimă viziunea unui produs de care piața are nevoie; prevalidează în mediul de business ideea prin mijloace simple, înțelegând procesele pe care vrea să le atingă;

b) formează echipa, definește roluri și încurajează dezbaterea; creează sinergii cu alte echipe;

c) dezvoltă abilitatea discursului concentrat – trebuie să evidențieze valoarea adăugată pe care o aduce soluția sa;

d) acceptă că au existat aspecte de care nu a ținut cont – uneori este înțelept să renunțe, alteori este mai bine să redefinească scopul – dacă efortul poate fi convertit în altceva;

Cum se validează o idee de afaceri înainte de a investi timp și bani în ea?

Prin experimentare la nivel personal. Este important să înțelegi cum se întâmplă lucrurile din perspectiva clientului. Nu cred că există inițiativă de succes fără înțelegerea completă a serviciului pe care-l adresezi. Expertiza mea este în retail: iei un coș și vezi ce stare de spirit ai peste 20 de minute, ce ai observat, ce ai putea face mai bine.

Ce învață un mentor din această experiență?

Trebuie să fie pregătit să accepte că în fiecare idee pe care o procesează există ceva specific la care cu siguranță nu s-a gândit. Și trebuie să fie antrenat să extragă acel ceva care poate fi replicat și scalat în alte “use cases”. Chiar dacă, în ansamblu, ideea la care se uită este nepotrivită.

Sunt de părere că ajuți mai mult atunci cand îți inhibi pornirile de “expert”.  De fapt, mentee-ul are nevoie de experiența mentorului la nivel personal, de context, de multe IF-uri dar și de entuziasm. Ca mentor ai misiunea de a proiecta rapid o idee în practică. Nu în locul echipei, ci împreună cu ea. Înveți tot ceea ce nu ai descoperit încă despre mediul respectiv, despre provocările specifice și mai ales despre oamenii cu care interacționezi. Este mai mult decât învățare – i-aș spune trăire!

CarrefourProiecte implementate cu succes la Carrefour

Prezentă la finala Demo Day, Gabriela Stănică, Chief Information & Data Officer Carrefour România, a apreciat impactul echipelor Innovation Labs, atât în ecosistemul antreprenorial românesc și global, cât și în cadrul companiei Carrefour, două echipe au implementat deja aplicații de succes – anume chiar aplicația Carrefour, realizată de Fullscreen Digital și folosită actualmente de milioane de clienți, și AiSA, lansată de curând.

Câștigătorii Innovation Labs din acest an

Ediția a XI-a Innovation Labs – programul de pre-accelerare și mentorat pentru tineri antreprenori – și-a desemnat câștigătorii în cadrul Finalei Demo Day din data de 29 mai 2023. Echipele desemnate câștigătoare în acest an, pe baza votului juriului, au fost:

Innovation Labs Grand Prize: Ophset, care revoluționează captarea carbonului și cultivarea algelor prin intermediul fotobioreactoarelor modulare. În plus, platforma lor tip marketplace permite tranzacționarea certificatelor de CO2, oferind un stimul companiilor pentru compensarea emisiilor.

Best Emerging Start-up: AlignSpine. Produsul reprezintă o orteză cu un cost redus, echipată cu senzori inerțiali și rezistivi, pentru monitorizarea completă a curburii coloanei vertebrale, în timp real și o aplicație mobilă de monitorizare.

Best Business: AIDE, care revoluționează modul de învățare al studenților de la medicină prin furnizarea de învățare personalizată cu ajutorul unui profesor virtual generat artificial. Utilizând prelucrarea limbajului natural, învățarea multimodală și curricule personalizate, studenții își pot îmbunătăți experiența de învățare și pot obține progrese rapide.

Best Product: Move Mountains, platformă de rezervări pentru turismul de aventură. Programarea online în timp real către experiențe sportive unice reprezintă valoarea adăugată oferită de ei. Ei transformă o simplă excursie în natură într-o experiență unică și sigură prin listarea organizatorilor certificați și a experiențelor verificate.

Votul publicului a desemnat câștigătoare pentru „Best Pitch” echipa MetaTags, care transformă livrările auto cu vizibilitate în timp real. Platforma software este completată de o aplicație mobilă, utilizând hardware avansat, inclusiv PCB cu geolocație, urmărire a temperaturii și accelerometre.

Innovation Labs

Creat cu 11 ani în urmă, Innovation Labs este cel mai longeviv program de educație antreprenorială de tip pre-accelerator cu tradiție universitară și amprentă națională, dedicat startup-urilor de tehnologie. Programul sprijină generațiile tinere de noi antreprenori români prin crearea unei traiectorii experiențiale și a unei comunități de mentorat și sprijin în mediul de business.

De-a lungul anilor, în jurul programului s-a dezvoltat o comunitate națională de mari dimensiuni, cuprinzând atât ambasadori Innovation Labs în fiecare universitate parteneră, cât și absolvenți ai acestor universități, profesioniști din industria IT, specialiști din ecosistemul mai larg de antreprenoriat inovativ, investitori, antreprenori, actori din administrația publică și leadership de top din cadrul unora dintre cele mai mari corporații active pe piața din România.

Abordarea sa de tip grassroots a dus, de-a lungul timpului, la identificarea și lansarea unui număr consistent de start-up-uri early stage, recrutate din peste 3.700 de participanți individuali, și 1.300 de echipe înscrise în Hackathoanele naționale. Dintre acestea, peste 520 de echipe au beneficiat de mentorat din partea reprezentanților partenerilor programului, precum și din partea reprezentanților ecosistemului de startup-uri de tehnologie, iar 188 dintre ele au ajuns pe scena Demo Day de-a lungul ultimilor 10 ani. Innovation Labs se mândrește cu un număr total de 61 de echipe de succes în piață, a căror valoare se ridică la aproape 200 de milioane de Euro.

Carrefour România

Carrefour România a anunțat de curând rezultatele financiare pentru anul 2022. La nivel de Grup, România și-a menținut dinamica pozitivă în 2022 față de 2021, cu o creștere de +9% în termeni comparabili (LFL), înregistrând a doua cea mai mare creștere a cifrei de afaceri la nivel european.

Retailerul a încheiat anul financiar cu 402 magazine în toate formatele, la sfârșitul lunii decembrie 2022 – hipermarket, market, express și discount, precum și o prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse. Retailerul operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *