Consiliul Concurenței: companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale

În actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, Consiliul Concurenței face următoarea recomandare: companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora. Recomandări pentru retailerii alimentari, pentru platformele de comerț online și pentru producători. De asemenea, Consiliul Concurenței monitorizează toate companiile pentru a elimina practicile abuzive.

Recomandare pentru retailerii alimentari

De exemplu, retailerii alimentari își pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât și livrările la domiciliu pentru persoanele care nu își pot părăsi locuințele.

Credit foto: Shutterstock

Produsele să fie disponibile la prețuri competitive

De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la prețuri competitive. Ca urmare, administratorii platformelor de comerț online pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază.

Producătorii pot să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor

De asemenea, legislația în domeniul concurenței permite producătorilor să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.

Monitorizare pentru eliminarea practicilor abuzive

Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea prețurilor excesive) sau de tip cartel.

Aceste acțiuni ale Consiliului Concurenței sunt în concordanță cu politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență prin Rețeaua Europeană de Concurență (European Competition Network – ECN), privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de Coronavirus: https://ec.europa.eu/competition/ecn/202003_joint-statement_ecn_corona-crisis.pdf.

În cazul în care companiile au îndoieli cu privire la compatibilitatea unor inițiative cu legislația în domeniul concurenței, acestea pot contacta Autoritatea de Concurență la adresa presedinte@consiliulconcurenței.ro.

Puteți citi și:

Alte recomadări din partea Consiliului Concurenței pentru companiile de retail care pot adopta unele măsuri pentru prevenirea răspândirii coronavirusului.

Recomandări, oportunități și bune practici în retail & FMCG, în contextul epidemiei cu noul coronavirus COVID-19

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,071 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Consiliul Concurenței: companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: