În 2023, METRO România a continuat dezvoltarea unui model de business multichannel, a menținut investițiile în digitalizare, dar și în remodelarea și modernizarea unor magazine, iar în plus a reușit să treacă de pragul de 2.000 de magazine LaDoiPași, rețeaua de magazine în franciză lansată și dezvoltată de către retailerul cash & carry la nivel național. Despre aceste direcții strategice parcurse de METRO în 2023, dar și despre planurile pentru 2024, am stat de vorbă cu reprezentanții companiei.
Expansiunea rețelei LaDoiPași
Expansiunea rețelei LaDoiPași a atins un prag important anul trecut, aceasta continuând să fie o direcție strategică de dezvoltare pentru companie. Astfel, în luna Iunie am sărbătorit printr-o Conferință Națională atingerea pragului de 2.000 de magazine, iar 2023 s-a încheiat cu o rețea care număra peste 2.200 de magazine deschise, ceea ce ne consolidează poziția de cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România.
Această expansiune a fost susținută și de digitalizarea francizei prin lansarea aplicației LaDoiPași pentru consumatorii finali, care le oferă acces rapid la oferte exclusive și informații utile. De asemenea, am investit și în integrarea sistemului de management EPOS, facilitând o gestiune mai eficientă pentru antreprenorii LaDoiPași, o mai bună optimizare a timpului prin importarea directă a facturilor în contabilitate și generarea automată a NIR-ului, adăugarea simplă și rapidă a unui produs în portofoliul magazinului direct din catalogul online și un control mai bun al stocurilor.
Pentru 2024, continuăm să ne concentrăm pe expansiunea rețelei și accelerarea digitalizării pentru antreprenorii din franciză.
Dezvoltarea multicanal – remodelări și modernizări de magazine
Dezvoltarea continuă a unui model de business multichannel, prin integrarea de produse și servicii care satisfac cât mai eficient nevoile clienților noștri, a fost un alt pilon strategic de creștere și investiție în 2023.
Ne-am concentrat pe dezvoltarea serviciului de livrare, accesibil prin platforma Mshop, un serviciu care ajută clienții să se concentreze pe afacerea și succesul lor, asigurând livrări punctuale, fără sincope. Comenzile online reprezintă acum o parte semnificativă din vânzările METRO, adică 10 – 15% din total.
În 2023, METRO a finalizat extiderea magazinului METRO Pitești, dar și modernizarea raioanelor de pește pentru o parte dintre magazine, cu scopul de a crește accesibilitatea și disponibilitatea produselor necesare clienților.
Pentru 2024, METRO își propune să continue investițiile în extinderea amprentei la sol în mai mult de jumătate dintre magazinele METRO din întreaga țară.
În plus, am planificat construcția a două noi centre logistice, situate strategic în București și Cluj, ceea nu doar că va consolida rețeaua noastră logistică, ci va sigura și rapiditate și eficiență în onorarea cerințelor pieței în continuă creștere.
ACCELERAREA DIGITALIZĂRII
Digitalizarea a fost a treia direcție strategică în care a mers dezvoltarea METRO în 2023. Am investit în îmbunătățirea aplicației METRO, care oferă acum informații în timp real despre disponibilitatea și prețul produselor, facilitând astfel planificarea eficientă a cumpărăturilor.
Integrarea sistemului EPOS cu partenerii noștri, dezvoltarea și optimizarea continuă a serviciilor pentru a sprijini digitalizarea în industria HoReCa au fost alte direcții în procesul de transformare digitală.
De asemenea, am introdus METRO Scan. Acest sistem le permite clienților să-și scaneze singuri produsele în timpul cumpărăturilor, să urmărească costul coșului, să adauge sau să elimine produse. Cu mai multe case de marcat dedicate, METRO Scan simplifică procesul de cumpărături, oferind o experiență mai rapidă și mai ușoară. Lansat inițial la METRO Băneasa, planificăm să extindem acest serviciu și în alte magazine METRO în perioada următoare.
Nu în ultimul rând, o constantă a întregii noastre activități a fost sprijinul acordat antreprenorilor parteneri, concretizat prin proiecte de educare și promovare, cum au fost ghidurile educaționale în materie de turism, tendințele de schimbare a meniurilor în restaurante și informarea privind implementarea SGR.
METRO
METRO este o companie internațională de top cu sortimente alimentare și nealimentare, specializată în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și cateringului (HoReCa), precum și ale comercianților independenți. În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care pot alege dacă să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online și să-și ridice achizițiile de la magazin sau să le livreze.
Compania operează în peste 30 de țări și are peste 95.000 de angajați în întreaga lume. În anul financiar 2020/21, METRO a generat vânzări de 24,8 miliarde EUR.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail