Jerónimo Martins, proprietarul Biedronka, liderul pieței de retail din Polonia, vizează intrarea în România

Retailerul portughez Jerónimo Martins, proprietarul rețelei de tip discount Biedronka, liderul pieței de retail din Polonia, vizează intrarea pe piața de retail din România. 

Jerónimo Martins

Pedro Soares dos Santos, președintele Jerónimo Martins, a identificat piața din România drept următoarea oportunitate de expansiune pentru retailerul portughez, într-un interviu acordat presei locale.

Întrebat dacă intrarea pe piața din România s-ar putea întâmpla pe termen scurt, managerul a indicat că: „Depinde de ceea ce înțelege fiecare pe termen scurt. Nu știu dacă se va întâmpla în 2019. Din punctul meu de vedere, intrarea pe piața din România se poate produse peste doi ani, doi ani și jumătate .”

Mai este loc pentru încă un discounter în România?

În România, potențial de dezvoltare pentru formatul de discount există din plin, atât pentru retailerii care operează deja, cât și pentru alții noi. Doar doi jucători de tip discount – Lidl și REWE (Penny Market) – își împart piața locală în acest moment, iar cele aproape 500 de magazine cumulate din cele 2 branduri (245 de magazine Lidl + 236 de magazine Penny Market), raportat la populație, acoperire și la consumul actual, arată că potențial mai există încă pe acest format.

Din acest motiv, există șanse mari și ca alți retaileri să intre pe piața din România, iar Jerónimo Martins, care operează cu mare succes rețeaua Biedronka din Polonia, este unul dintre ei. Pe lângă acesta, după cum se știe, mai există intențiile retailerul Aldi de a intra, de asemenea, pe piață noastră.

Cine este Jerónimo Martins?

Jerónimo Martins este un retailer internațional cu sediul central în Portugalia, unde operează supermarketurile Pingo Doce și magazinele cash & carry Recheio. Cu toate acestea, retailerul este cel mai bine cunoscut pe plan internațional după brandul de retail Biedronka din Polonia, care a devenit lider de piață.

Biedronka este un lanț de magazine de tip soft-discount din Polonia cu o poziționare care combină un sortiment redus de ca. 2.300 SKU-uri și suprafețe de vânzare comparabile cu a magazinelor de proximitate sau supermarket (peste 650 mp) și cu prețuri competitive. Discounterul crește în mod progresiv atât din punct de vedere vânzare, cât și din punct de vedere al sortimentației. Mărcile private reprezintă aproximativ 55% din vânzări, iar produsele proaspete 40%.

Rețeaua Biedronka reprezintă un brand de mare succes în Polonia, cu o cu creștere foarte rapidă. La finalul lui 2018, Biedronka avea 3.130 de magazine (dintre care 177 de magazine deschise în 2018), deține cea mai mare cotă de piața – 21,43% – din piața de retail poloneză si a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 13,42 miliarde euro, conform LZ Retailytics.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *