Lidl România a făcut peste 2300 de analize în 2023, pentru toate categoriile de produse pe care clienții le găsesc în Piața Lidl

Calitatea și prospețimea sunt esențiale pentru Lidl România. De aceea, retailerul aplică cele mai înalte standarde de calitate pe întreg lanțul de aprovizionare. Pentru a se asigura că produsele care ajung pe rafturile din Piața Lidl sunt conforme cu standardele Lidl, retailerul face analize pe toate categoriile de fructe și legume pe care le comercializează.

lidl

Criterii de calitate

Ca parte din procesul de management al calității, Lidl România urmărește o serie de indicatori de calitate atât în cadrul companiei, cât și la furnizorii cu care colaborează. De exemplu, printre criteriile de calitate pe care le au producătorii de fructe și legume pentru a deveni furnizori Lidl se numără:

  • valoarea reziduului de pesticide trebuie să fie sub o treime din media admisă la nivel european, reglementată de Regulametul 396/2005, nu trebuie să fie mai mult de 5 substanțe active per produs la momentul analizelor, iar acestea trebuie să fie folosite cât mai responsabil și să respecte lista strategică a substanțelor active după care se ghidează Lidl la nivel internațional.
  • toți furnizorii din Piața Lidl sunt certificați GLOBAL G.A.P. – un standard recunoscut pentru producția globală agricolă, realizată în condiții de siguranță și sustenabilitate. Certificarea Global G.A.P. include o serie de indici pe care producătorii români de fructe și legume trebuie să îi urmărească pe tot lanțul de producție, de la siguranța alimentară, trasabilitate, utilizarea responsabilă a apelor și eficientizarea energiei electrice până la asigurarea unei producții prietenoase cu mediul și folosirea în siguranță a pesticidelor.

Analizarea legumelor și fructelor

Pentru a se asigura că toate produsele din Piața Lidl respectă aceste criterii, Lidl România testează și analizează toate legumele și fructele pe care le pune la raft. Astfel, de la an la an, retailerul crește numărul analizelor pe care le face pe produsele din Piața Lidl: în 2022 a făcut peste 1900 de analize, în 2023 peste 2300 de analize, iar anul acesta a ajuns la peste 630 de analize, deși sezonul agricol românesc abia a început.

Produsele sunt analizate cu recurență, în funcție de categoria de risc în care au fost încadrate de către Lidl la nivel internațional, iar printre aspectele ce sunt verificate se numără conținutul / cantitatea pesticidelor sau metode adiționale precum contaminanții, acolo unde există legislație care reglementează aceste aspecte.

Peste 2300 de analize în 2023

Numai anul trecut am făcut peste 2300 de analize, pentru toate categoriile de produse pe care clienții noștri le găsesc în Piața Lidl, iar anul acesta am ajuns deja la peste 630 de analize. Continuăm acest proces, ținând cont de criteriile noastre principale în ceea ce privește legumele și fructele: analizăm valoarea reziduului de pesticide, numărul de substanțe folosite și cât de responsabil au fost folosite. De exemplu, suma procentelor din limita legală maxim admisă pentru toate substanțele active determinate nu trebuie să depășescă 80%, iar procentul ARfD (doza acută de referință) pentru fiecare substanță activă determinată nu trebuie să fie  mai mare de 100%.

Dacă, în urma analizelor, vedem că măsurile de prevenție nu au fost întocmai respectate, avem pârghii pe care le folosim: nu mai punem marfa la raft sau o retragem de la raft, ne consultăm cu alți experți din domeniu, cum ar fi partenerii noștri de la USAMVB, căutăm alți furnizori”, a spus Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing și Membru în Consiliul de Conducere Lidl România.

În fiecare an, Lidl investește în cercetare pentru a descoperi cele mai potrivite soiuri de fructe și legume și promovează în rândul producătorilor locali o agricultură sustenabilă, certificată și care asigură o utilizare responsabilă a solului și resurselor pentru producție. Astfel, Lidl România urmărește să asigure  oportunități de dezvoltare de lungă durată pentru producătorii români. Mai multe detalii sunt disponibile aici.

Românii pot afla de unde provin fructele și legumele din Lidl prin platforma #trecipeproaspăt

Pentru a informa clienții cu privire la proveniența produselor românești din Piața Lidl, Lidl România a lansat încă de acum cinci ani platforma #trecipeproaspăt. Prin intermediul acestei platforme, clienții pot accesa informații detaliate despre originea fructelor și legumelor expuse pe rafturile retailerului, inclusiv informații despre trasabilitatea acestora, certificările de calitate, precum și furnizorii locali de legume și fructe din întreaga țară și poveștile lor.

Pentru a accesa aceste informații, clienții pot vizita surprize.lidl.ro/piatalidl pentru a afla detalii despre furnizorii retailerului sau surprize.lidl.ro/scan pentru a scana cu telefonul mobil codul QR disponibil pe lădițele de fructe și legume din Piața Lidl. Deși au trecut cinci ani de la lansare, este în continuare un instrument eficient care le permite românilor să obțină informații specifice despre fiecare produs, cum ar fi tipul de soi disponibil la Lidl, specificațiile legumelor și fructelor, detalii despre procesul de cultivare și sezonul acestora, precum și proprietățile speciale ale fiecărui aliment.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *