Profi – dezvoltare pe două direcții, în trei formate de magazine, cu 4 bannere de retail

Deși 2020 a fost un an plin de provocări, Profi a reușit să deschidă în 2020 un număr de aproape 240 de magazine, să realizeze o cifră de afaceri de 8,83 miliarde de lei (1,87 miliarde euro), o creștere de 21,67% față de 2019. Cifrele au fost anunțate în cadrul unei conferințe online cu Pawel Musial, director general Profi.

Profi

“În 2020, în contextul pandemiei, am deschis mai puține magazine decât în anii anteriori, încheind anul cu o rețea națională de 1.404 unități. În următorii ani vom continua, însă, ritmul deschiderilor de magazine, de cca. 280 de unități în fiecare an, astfel încât, în 2024 să depășim pragul de 2.500 de magazine în România. În termeni de cifră de afaceri, cu o rată anuală de creștere de 23%, ne propunem să ajungem în 2024 la o cifră de afaceri de 20,46 miliarde de lei, care ne-ar situa pe locul doi în retailul alimentar din România.

Like-for-like, adică comparând cifra de afaceri a aceluiași număr de magazine Profi, creșterea noastră din 2020 vs 2019 a fost de doar 7%, un procent de care nu sunt foarte mulțumit, deși am preconizat o creștere de două cifre. Creșterea a fost limitată de lockdown și de programul redus de funcționare a magazinelor, impus de pandemie, cele mai afectate fiind magazinele din mediul urban cu program prelungit sau non-stop, în special Standard (supermarket). Au performat, însă, magazinele Loco și City,” a precizat Pawel Musial.

Profi – două direcții, trei formate și 4 bannere de retail

“Nu este foarte important dacă în 2024 vom fi numărul 1 sau 2 în retailul alimentar din România, ci să fim numărul 1 în decizia de cumpărare pentru români, iar acest lucru îl vom realiza prin adaptarea sortimentației la zona unde este situat fiecare magazin.

Prioritatea noastră este ca Profi să se dezvote pe două direcții – urban și rural, în trei formate de magazine – supermarket, proximity (convenience) și only local store, cu patru bannere de retail – Profi Supermarket, Profi City, Profi Go și Profi Loco,” a completat Pawel Musial.

Noul banner de retail Profi Go, un proiect pilot în acest moment, ce presupune magazine care au o suprafață de vânzare foarte redusă, cuprinsă între 80 și 120 de mp, va fi introdus pentru prima dată în luna februarie 2021, la Timișoara.

“În 2020 au avut loc și două importante remodelări, după conceptul Monaco, la Ploiești, iar ulterior Craiova. Procesul de remodelare va continua și în 2021, când estimez că vom remodela 30 – 40 de magazine, pe toate cele 4 bannere de retail, plecând de la conceptul Monaco. Cel mai important pentru noi nu va fi numărul remodelărilor, ci dacă acest concept funcționează. Și va funcționa,” a declarat Pawel Musial.

Profi nu intră deocamdată pe zona de eCommerce

Profi a confirmat prin Pawel Musial că nu intenționează în viitorul apropiat să intre pe zona de eCommerce. Profi este unul dintre puținii retaileri alimentari din România care nu au accesat încă niciun serviciu de eCommerce, mai ales în contextul pandemiei. Principalele motive sunt sortimentul restrâns, dar optimizat pentru un retailer ca Profi și acoperirea foarte mare, la nivel național, cu magazine fizice – retailerul este prezent în peste 630 de localițăți.

15 magazine inaugurate în luna ianuarie 2021

În luna ianuarie 2021, Profi a inaugurat un număr de 15 magazine, dintre care 1 Standard, 10 City și 4 Loco, formatul dedicat zonei rurale. Cu aceste deschideri, retailerul ajunge la o rețea de 1.419 magazine la nivel național.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

2 comentarii la „Profi – dezvoltare pe două direcții, în trei formate de magazine, cu 4 bannere de retail”

  1. Felicitări! Locuiesc în apropierea unui magazin Profi,este preferatul meu deși mai am 4 magazine alimentare în apropiere.Am remarcat un personal foarte activ,structura aprovizionării este foarte bună, are cea mai mare diversitate de pâine, se aduce pâine proaspătă și de două ori pe zi și prețurile sunt avantajoase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *