Profi, retailerul ce deține rețeaua cu cea mai mare acoperire națională și cu cele mai multe magazine din România, a prezentat, la finalul săptămânii trecute, principalele realizări din 2022, prin vocea lui Gaetan Pacton, Director General Profi România. Astfel, retailerul a încheiat anul 2022 cu o rețea națională de 1.641 de magazine, prezente în 789 de localități, an în care a realizat o cifră de afaceri ce depășește 11 miliarde de lei, iar bugetul total de investiții a fost de circa 500 milioane lei. Pentru 2023, retailerul și-a propus să deschidă, iar în paralel să modernizeze, 250 de magazine.
Profi a încheiat anul 2022 cu o rețea națională de 1.641 de magazine, prezente în 789 de localități, an în care s-au deschis 96 unități noi și s-au remodelat 177 după noul standard Profi, lansat în septembrie 2020. „Pentru 2023, ne-am propus să deschidem, iar în paralel să modernizăm, în jur de 250 de magazine. Având în vedere potențialul pieței locale, sunt convins că Profi va depăși 2.000 de magazine în anii următori,” a estimat Gaetan Pacton.
În 2022, peste 50% dintre magazinele deschise de Profi au fost magazine LOCO, formatul adaptat și dedicat zonei rurale.
Investiții
Cifra de afaceri din 2022 a depășit 11 miliarde de lei, mai exact a ajuns la 11,6 miliarde de lei, cea mai mare creștere anuală din istoria rețelei Profi. De asemenea, retailerul a confirmat și bugetul de investiții alocat anul trecut, de circa 500 milioane lei.
„Anul trecut, am mai deschis un depozit logistic și l-am extins pe cel din București, situat în CTPark Bucharest West, la 67.000 mp și am ajuns la o cifră totală de 290.000 de mp suprafață logistică.
Alte investiții s-au îndreptat, evident, în magazine, dar am investit enorm și în digitalizare. Un exemplu este aplicația Profi, pe care am relansat-o în luna aprilie 2022, iar în acest moment are 1,4 milioane de utilizatori,” a declarat Gaetan Pacton.
Magazinele de tip Partener, unul dintre focusurile Profi
În 2022, retailerul a trecut de pragul de 1.000 de magazine de tip Partener. Astfel, în momentul de față, sunt 1.032 de magazine de tip Partener, proiectul fiind deschis atât angajaților Profi, cât și persoanelor din afara rețelei Profi care au experiență în retail & management și dorința de a reuși.
Cu peste 28.000 de angajați sub umbrela Profi, retailerul rămâne cel mai mare angajator privat din România. „Pe lângă această cifre, cred că este important să subliem faptul că în 2022 am reușit să promovăm peste 2.000 de colegi, cifră care, raportată la numărul total al angajaților, reprezintă o performanță notabilă și un dinamism susținut al companiei.
De asemenea, în 2023 vom angaja cel putin 2.000 de colegi noi, odată cu deschiderea noilor magazine, dar și să completăm structura prin care susținem activitatea noastră,” a declarat Gaetan Pacton.
Alte realizări/ cifre Profi în 2022:
- Mai mult de 1,2 milioane de clienți trec în fiecare zi pragul magazinelor Profi din România
- Circa 95% din produse provin de la furnizori din România
- A creat programul Raftul Bunătăților locale pentru a susține producatorii locali artizanali, încurajând păstrarea tradițiilor și a gusturilor produselor așa cum ni le amintim din copilărie
- A conceput și dezvoltă programul Proaspete de la Noi pentru ca un număr din ce în ce mai mare de produse proaspete românesti, de calitate, să ajungă pe rafturile magazinelor
- A început dezvoltarea platformei Via Profi, în care retailerul aduce producători locali din toate județele și pe care îi va promova
- Utilizează tot mai mult panouri solare pentru alimentarea cu electricitate a depozitelor și magazinelor
- Susține ONG-uri din domenii care merg de la educație și până la protecția animalelor, implicându-se activ în viața comunităților din jurul magazinelor rețelei Profi.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail