Consiliul Concurenței a anunțat azi, 16 decembrie 2019, că a autorizat tranzacția prin care compania Profi Rom Food SRL, cea care operează rețeaua de magazine Profi, intenționează să preia optsprezece magazine Maya, aflate sub controlul unic al companiei Pram Maya SRL. Magazinele sunt situate în județele Prahova și Dâmbovița.
“Preluările fac parte integrantă din strategia PROFI de dezvoltare și ne bucurăm că aceasta este cea mai mare astfel de acțiune din istoria noastră. Apreciate de public, la începutul anului viitor noile spații vor fi aliniate la standardele PROFI, intrând în rețea în formatele cele mai potrivite pentru clienții lor și aducând mai aproape de cumpărătorii din cele două județe gama noastră de produse de calitate la prețuri bune și cu promoții interesante,” a declarat Daniel Cîrstea, directorul general PROFI Rom Food.
Compania Profi Rom Food, cea care operează rețeaua de magazine Profi din România, este deținută de compania luxemburgheză MEP Retail Luxco Sarl, care face parte din grupul de investiții de tip private equity Mid Europa. Principalul obiect de activitate al Profi îl reprezintă comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun. În România, Profi își desfășoară în prezent activitatea prin magazine nespecializate de tip supermarket și magazine de proximitate.
Pram Maya
Pram Maya SRL are ca obiect principal de activitate comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. Spațiile comerciale Maya se încadrează în categoria magazinelor de proximitate. Cele 18 magazine Maya, au o suprafață totală de vânzare de aproximativ 3.500 de mp.
“Primul magazin Maya a fost deschis în 2009, în Plopeni, din visul de a avea un supermarket aproape de tine, unde găsești tot ceea ce ai nevoie, la prețuri mici. Zece ani mai târziu, ne bucurăm să avem o rețea consolidată, care a atras atenția unui fond de investiții internațional. Credem cu tărie că se pot construi businessuri sănătoase în România, dacă există viziune, misiune și valori reale, indiferent de sectorul de activitate.
În ceea ce privește planurile grupului PRAM, ne dedicăm activităților care ne-au consacrat, morărit, panificație, patiserie și continuăm să dezvoltăm celelalte afaceri pe care le avem în desfășurare, în domeniile real estate, birouri și retail, precum și HoReCa”, au declarat administratorii rețelei Maya, Andrei și Răzvan Popescu.
În urma analizei acestei concentrări economice, Consiliul Concurenţei a constatat că operaţiunea propusă nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia și nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.
Decizia va fi publicată pe site-ul autorităţii naționale de concurenţă, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.
Profi
Prin prezența în peste 500 de localități din țară, cu peste 1.100 de magazine, PROFI este rețeaua de retail modern cu cea mai mare acoperire geografică din România.
în 2018, Profi a înregistrat o cifră de afaceri de 5,912 miliarde de lei. Compania de retail și-a reafirmat ținta de a deveni retailerul numărul 1 în 2023, în termeni de cifră de afaceri, cu vânzări de peste 15 miliarde de lei (aprox. 3,2 miliarde de €) și de a opera, în 2023, cea mai mare rețea națională de magazine (cu peste 2.500 de unități în toate tipurile de localități) de tip „value supermarket”.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
