Acordul de cooperare în achiziții dintre METRO GROUP și Grupul Auchan intră în vigoare și în România

METRO GROUP şi GRUPUL AUCHAN anunţă astăzi, 28 septembrie 2015, acordul de intrare într-o nouă etapă a parteneriatului lor la achiziţii, la nivel naţional în România, după iniţierea acestui pas în Franţa, săptămâna trecută. Acest nou acord de cooperare vizează negocieri pentru produsele de marcă la nivel local în România, combinând punctele forte ale retailerului Grup Auchan şi cele ale METRO Cash & Carry, divizia de vânzări cu ridicata a METRO GROUP.

Auchan-MetroDupă ce în luna noiembrie 2014, cei doi parteneri au început cooperarea la nivel internaţional, pe fondul unui context deflaţionist şi a unei evoluţii importante în peisajul retailului european, caracterizat prin dezvoltarea alianţelor şi a cooperărilor dintre actori, ambele la nivel internaţional şi naţional, cele 2 entităţi au decis să  extindă obiectivul cooperării lor inovatoare, bazate pe două modele de business complementare, începând cu luna septembrie 2015.

În acord cu legislaţia naţională în vigoare, METRO GROUP încredinţează centralei de achiziţii Auchan, printr-un sistem de mandat, negocierile condiţiilor de achiziţii aplicabile în 2016, pentru un număr selectiv şi reprezentativ de categorii şi furnizori, acoperind cele mai importante mărci din România.

Fiecare parte îşi va conduce în continuare în mod independent propriile strategii comerciale şi de vânzare, inclusiv construirea gamelor de produse, stabilirea preţurilor şi activităţile promoţionale.

“Lucrând împreună, dorim să beneficiem de avantajul complementarităţii reţelelor noastre în cele 2 ţări, oferind cea mai bună acoperire geografică şi cele mai bune concepte comerciale, atât în ceea ce priveşte formatele cât şi canalele de distribuţie, cu scopul de a întări competitivitatea ambelor grupuri şi concurenţa pe pieţele respective, bazându-ne pe punctele forte ale mărcii fiecărui grup”, explică Vianney Mulliez, Preşedinte al Consiliului de Administraţie a Grupului Auchan.

“Facem posibilă astăzi evoluţia cooperării lansate anul trecut cu succes, la un nivel superior. Credem cu tărie că această nouă etapă din cadrul parteneriatului nostru ne va permite să ne întărim şi mai mult business-ul şi oferta comercială cu valoare adăugată pe care o aducem în România şi Franţa, contribuind în acest fel la creşterea pe această piaţă” menţionează Olaf Koch, CEO al METRO GROUP Germania.

În România, cei doi parteneri operează două modele de business complementare. Grupul Auchan este prezent cu 33 de hipermarketuri, în timp ce METRO Cash & Carry operează 31 de magazine cash & carry, servind clienţii profesionişti.

METRO GROUP este unul dintre cele mai importante grupuri de distribuţie internaţională. In exerciţiul financiar 2013/14, cifra de afaceri realizată a fost de 63 miliarde de euro. Compania gestionează aproximativ 2.200 de magazine în 30 de ţări şi are aproximativ 250.000 de angajaţi. Performanţa METRO GROUP se bazează pe forţa diviziilor sale comerciale care operează independent pe segmentele de piaţă respective: METRO/MAKRO Cash & Carry – liderul mondial al comerţului en-gross cu  autoservire, Media Markt şi Saturn – liderul  european al pieţei de electronice şi electrocasnice pentru publicul larg, Real şi Galeria Kaufhof.

GRUPUL AUCHAN este al 11-lea grup de distribuţie din lume. Este prezent în 16 ţări şi are 330.700 angajaţi. Este organizat pe 5 mari divizii: hipermarketuri (888 hipermarketuri integrate şi 147 hipermarketuri asociate sau în regim de franciză), supermarketuri (862 supermarketuri integrate şi 1.987 supermarketuri asociate şi în regim de franciză), divizia imobiliară (Immochan), banca (Oney Banca Accord), e-commerce şi alte activităţi. Ambiţia Grupului Auchan este de a îmbunătăţi puterea de cumpărare şi calitatea vieţii unui număr cât mai mare de clienţi, alături de colaboratori responsabili, profesionişti, implicaţi şi apreciaţi.

În anul 2014, Grupul Auchan a înregistrat o cifră de afaceri consolidată fără taxe de 53,5 miliarde de euro, din care 63% realizată în străinătate.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,826 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Acordul de cooperare în achiziții dintre METRO GROUP și Grupul Auchan intră în vigoare și în România

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: