Retail-ul modern la noi si la vecini ( III )

Pana acum am vazut ca la capitolul Cash & Carry stam cel mai bine. La hypermarket-uri relativ bine si dezastros la supermarket-uri.

Au mai ramas magazinele tip discount. Hai sa vedem …

Ungaria conduce si la aceasta categorie si este castigator absolut. Sunt 397 locatii de tip discount in Ungaria, deschise de retail-erii Penny Market, Lidl, Profi si Aldi. Pe locul 2 sutem noi, cu 267 locatii de tip discount deschise. Le-am amintit in articolele dedicate retail-ului modern de la noi.

ppic_lidl

Pe locul 3 se afla Croatia cu 50 de locatii Lidl deschise. Pe locul 4 este Serbia cu doar 4 locatii Tempo Expres iar pe ultimul loc este Bulgaria care nu are deschisa nicio locatie de acest fel.

Ne intrebam care este motivul pentru care, in zona aceasta a Europei, exista discrepantele astea asa de mari intre tari, privind numarul de magazine deschise ? Eu cred ca prudenta marilor retail-eri internationali este raspunsul. Si aceasta este o investitie, ca oricare alta, care implica un risc. La noi s-a deschis prima locatie de retail modern in anul 1996 ( Metro Otopeni ) si apoi primul hypermarket tocmai in anul 2001 ( Carrefour Militari )…De ce ? Pentru ca nu am fost o tara sigura pentru investitii. Ungaria la inceputul anului 2000 avea foarte dezvoltat acest sector de retail. Aici retail-eri au gasit o mare deschidere si din punct de vedere fiscal si din punct de vedere costuri terenuri pe care urma sa se construiasca magazinele.

Bulgaria este in urma noastra, din aceleasi considerente. Vorbind despre despre Croatia si Serbia, acestea nu au cum sa aiba un numar mare de magazine, tinand cont de populatie si suprafata. Si sunt si mai conservatori, mai nationalisti, mergand pe brand-urile proprii de retele de magazine.

Motivul pentru care Romania conduce la capitolul Cash & Carry este ca, prin specificul lor, retelele de magazine tip cash & Carry ( Metro si Selgros ) se adreseaza revanzatorilor iar parte insemnata a clientilor acestor retele o reprezinta magazinele traditionale. Comertul traditional reprezinta la noi, la ora aceasta, inca destul de mult versus comertul modern. Mai exact, comertul traditional este la cota de 57% fata de 43 % a celui modern.

Clasamentul final , in care adunam toate locatiile, din toate cele 4 tipuri, este urmatorul : 1. Ungaria – 1.284 locatii, 2. Romania – 561 locatii, Bulgaria – 314 locatii, Serbia – 279 locatii si Croatia – 274 locatii.

Ca si concluzie : retail-ul modern are inca o dinamica accentuata ( nu numai la noi ) . In timp ce scriu aceste randuri s-au mai deschis probabil cateva locatii noi…

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,867 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail international » Retail-ul modern la noi si la vecini ( III )

Spune-ți părerea

  1. Social comments and analytics for this post…

    This post was mentioned on Twitter by claudiuc73: Retail-ul modern la noi si la vecini ( III ) http://bit.ly/6x1szk

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: