Rezultate financiare neașteptat de bune pentru Carrefour, în trimestrul doi din 2014

Carrefour, cel mai mare retailer european, a anunţat azi o creştere accelerată a vânzărilor în trimestrul doi din 2014, reflectând îmbunătăţirea tendinţelor în statele afectate de măsurile de austeritate şi, mai ales, în Italia, conform unui comunicat al companiei.

Consultation.JPGÎn Spania, vânzările companiei franceze au urcat pentru al treilea trimestru consecutiv, în timp ce veniturile hipermarketurilor din Franţa au crescut pentru al cincilea trimestru consecutiv.

În perioada aprilie – iunie 2014, veniturile Carrefour au urcat cu 0,3%, la 20,5 miliarde de euro (27,7 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 20,4 miliarde de euro.

Italia a înregistrat o performanţă neaşteptată, vânzările crescând, în perioada aprilie – iunie 2014, cu 2,9%, în urma unor campanii promoţionale legate de World Cup din Brazilia.

Performanţa Carrefour pe piaţa italiană este încurajatoare, dar „nu ar trebui trase prea multe concluzii, deoarece noua echipă de conducere de acolo se află în funcţie doar de un an. Segmentul vânzărilor cu amănuntul din Italia rămâne dificil”, a apreciat directorul financiar Pierre – Jean Sivignon.

Azi, cţiunile Carrefour au urcat cu 1,4%, la 27,99 euro, la bursa de la Paris, evaluând compania la 20,6 miliarde de euro.

Vânzările pe bază organică în Europa au crescut în trimestrul doi din 2014 cu 1,9%, comparativ cu o majorare de 0,4% în precedentele trei luni.

Avansul vânzărilor în Brazilia, a doua mare piaţă a Carrefour după Franţa, a accelerat, în timp ce în China condiţiile rămân dificile.

Pierre – Jean Sivignon a afirmat că estimările analiştilor privind obţinerea unui profit operaţional de aproximativ 2,28 miliarde de euro în 2014 sunt rezonabile. Acest câştig ar reprezenta o creştere de 6,3% faţă de 2013.

Carrefour a ieşit în ultimii ani de pe pieţele care au avut o evoluţie sub aşteptări, inclusiv Singapore, Malaiezia, Columbia şi Grecia, conform planului de revitalizare anunţat de directorul general Georges Plassat şi se va concentra pe pieţele cheie din Europa, China şi Brazilia. Carrefour a achiziţionat 53 de magazine BILLA din Italia, la începutul acestei luni.

Cu peste 9.900 de magazine în 33 de ţări, grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. În România, grupul numără 139 de magazine, dintre care 24 de hipermarketuri Carrefour, 72 supermarketuri Market, 42 magazine de proximitate Express şi un web-site de vânzări online www.Carrefour-online.ro.

  În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *