Retailerul cora a lansat în Franţa www.corastore.fr, un magazin online dedicat exclusiv produselor electronice şi electrocasnice. După ce fac comanda online, clienţii au posibilitatea să îşi ridice singuri comanda de la unul dintre cele 11 centre Drive sau prin livrare la domiciliu.
În comparație cu rivalii săi francezi, Louis Delhaize, operatorul magazinelor cora, are în prezent cea mai mare ofertă online de produse alimentare din Franţa, având la bază formatul său Drive, iar prin această lansare cora este primul retailer alimentar care intră pe zona de non-food, în segmentul produselor electronice şi electrocasnice.
Coca-Cola Co, cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, şi-a anunţat rezultatele financiare pentru cel de-al patrulea trimestru din 2013, perioadă în care a înregistrat o scădere a profitului cu 8,4% și a anunțat un nou program de reducere a costurilor pentru a stimula câștigurile.
În cele trei luni încheiate în decembrie 2013, venitul net al companiei Coca-Cola Co a scăzut la 1.71 miliarde dolari sau 38 de cenţi pe acţiune, de la 1.87 miliarde dolari, sau 41 de cenţi pe acţiune, cu un an mai devreme.
Într-o întorsătură bizară de evenimente, compania Rewe Group a fost șantajată de către un hacker care a accesat contul privat de e-mail al unui membru al consiliului de conducere.
Ca parte a ceea ce s-a considerat a fi o încercare de extorcare de fonduri, hackerul a amenințat că va publica e-mail-uri interne trimise de către CEO-ul Rewe Group, Alain Caparros. Aceste e-mail-uri ar conține detalii cu privire la planurile de extindere Rewe ce vor fi discutate la următoarea reuniune a consiliului de conducere de azi, 19 februarie 2014.
Retailerul ITM (Intermarche) a generat în Franţa, în 2013, o cifră de afaceri de 22.3 miliarde de euro. Cu un total de 1.813 de magazine la sfârșitul anului, rețeaua Intermarché a realizat o creştere a vânzărilor de 3,2%.
Această creştere sănătoasă a ITM confirmă performanțele bune ale retailerilor independenți francezi, într-un context în care piaţa a fost în stagnare în 2013. Leclerc postat o creștere a vânzărilor de 4,9%, în timp ce Système U a raportat o creştere de vănzări de 3,5%.
Alt retailer francez, Casino, a postat rezultatele oficiale pentru întregul an 2013, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri de 15,9% faţă de 2012, până la 64.5 miliarde de euro şi o creştere a profitului de tranzacționare de 18,1%, până la 2.36 miliarde de euro. În Franța, vânzările totale au crescut cu 5,7%, în principal datorită consolidării busuness-ului Monoprix, prin expansiunea reţelei de magazine și dezvoltarea serviciilor de e-commerce.
Marinopoulos, fanciza Carrefour din Grecia, este pe cale de a achiziționa retailerul local grec Arvanitidis ce deţine 130 de magazine situate în partea de nord a țării, cu precădere în oaşele: Salonic, Imathia, Pella și Pieria. Arvanitidis se lupta de luni de zile cu criza grecească, confruntându-se anterior cu închideri de magazine şi greve de personal din cauza salariilor restante pe ultimele câteva luni.
Acest lucru va fi posibil în condiţiile în care Marinopoulos va trebui să-şi asume toate datoriile Arvanitidis. Cel mai probabil va exista un acord tranzitoriu în ceea ce privește facilitățile și angajații. Unele magazine vor fi în mod inevitabil închise dar unităţile mai mici se potrivesc pentru a fi transformate în formatul Carrefour Express.
Kaufland vrea să pătrundă şi în Serbia. Schwarz Group, operatorul reţelei de magazine hibrid de hypermarket şi discounter intenționează să calce pe urmele companiei-sora Lidl, care şi-a pregătit lansarea pe această piață de mai mulți ani. Kaufland a început pregătirile de a intra pe piaţa sârbă încă din luna ianuarie când a pus bazele unei filiale naționale, ceea ce ar face ca Serbia să devină a opta piață pentru retailerul german.
Kaufland a făcut prima sa incursiune în străinătate în 1998, când a intrat în Republica Cehă. Ultima intrarea a avut loc în 2006 pe piaţa din Bulgaria. În statele din fosta Iugoslavie, Kaufland a avut până acum doar o prezență, în Croația. Pentru discounterul Lidl, însă, Serbia ar reprezenta piața europeană cu numărul 27.
Înainte de rezultatele sale pentru întregul an, ce se vor anunţa în luna martie, Auchan pare să fi confirmat suspiciunile potrivit cărora anul trecut a înregistrat o performanță slabă în Franța, motiv pentru care a avut loc o reorganizare a top managementului diviziei de hypermarket. Formatul hypermarket aduce peste 75% din vânzările Auchan în Franţa, deci orice scădere în performanță va avea, cu siguranţă, un impact cumulativ asupra afacerii în ansamblu.
Noua structură de management a venit după un proces de restructurare care a durat mai multe luni, corelate cu neprelungirea unor mandate în funcții de conducere, anunţate la inceputul acestui an. Noua structură are scopul de a spori flexibilitatea și independența echipelor din teren.
Via Planet Retail, LSA şi Lebensmittel Zeitung.
Un chestionar pentru cititorii revistei retail-FMCG.ro. Mulţumim!
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.
Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Pingback: Sinteza săptămânii 17 - 21 februarie