Retailerul Mega Image s-a angajat să renunţe la o parte dintre magazinele sale, pentru a primi avizul Consiliului Concurenţei privind preluarea reţelei Angst, a declarat azi Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, în cadrul unei conferinţe de profil.

„Am supus dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de Mega Image în vederea înlăturării îngrijorărilor de ordin concurenţial identificate în analiza operaţiunii de preluare a magazinelor Angst. Mega Image se angajează să vândă într-o anumită perioadă de timp o parte din magazinele din zonele unde concurenţa ar putea fi afectată”, a spus Chiriţoiu.
În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image pe piaţa comerţului cu amănuntul din zonele centrale ale Bucureştiului. Astfel, zonele pentru care Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial, respectiv reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei şi Perla. Ca urmare, Mega Image a renunţat la achiziţionarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act adiţional la Contractul de vânzare-cumpărare.
În plus, Mega Image s-a angajat să cesioneze magazinele Angst Amzei şi Angst Academiei sau a unuia sau mai multor magazine din reţeaua Mega Image, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de cele două magazine.
De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade de 10 ani.
În august 2014, grupul belgian Mega Image a anunţat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de reţeaua Angst, tranzacţie ce urmează a fi aprobată de Consiliul Concurenţei.
Mega Image operează o reţea care cuprinde în prezent 362 de magazine, majoritatea amplasate în Bucureşti, sub brandurile Mega Image (177), Shop&Go (183), AB Cool Food (1), Mega Drive (1).
Sursa: AGERPRES
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.



