Consiliul Concurenței a anunțat azi, 9 octombrie 2024, că supune dezbaterii publice angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V., operatorul rețelei de magazine Mega Image, pentru a înlătura îngrijorările concurențiale identificate pe piața achizițiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării rețelei de magazine Profi Rom Food. Este prima dată când Consiliul Concurenței impune condiții referitoare la listare/delistare produse.
În urma analizei efectuate de autoritatea de concurență, au rezultat unele îngrijorări referitoare la efectele pe care această operațiune le-ar putea avea asupra concurenței pe piața locală de retail cu produse de consum curent preponderent alimentare și pe piața achizițiilor de la furnizori, ale acelorași produse, la nivel național.
Angajamentele propuse vizează implemetarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceștia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.
”Este pentru prima dată când impunem condiții referitoare la listare/delistare având în vedere amploarea tranzacției și intrarea în vigoare a Directivei europene privind practicile comerciale neloiale în cadrul lanțului de aprovizionare, transpusă prin legea 81. De aceea, este foarte important ca toate companiile care furnizează produse celor două rețele de magazine să ne trimită observațiile referitoare la angajamentele propuse de Mega Image.
Vom analiza cu atenție toate observațiile primite și vom evalua angajamentele propuse în scopul asigurării unui mediu concurențial echitabil pentru toate părțile implicate” a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Ce se aplică concret?
Astfel, Mega Image se angajează să aplice tututor furnizorilor Mega Image și/sau Profi o procedură prin care se stabilesc condițiile de acces în magazinele celor două rețele, dar și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a nu fi delistați. Totodată, vor fi prevăute termene clare de delistare și obligația notificării furnizorilor.
În același timp, Mega Image va implementa o procedură specială pentru furnizorii relevanți, respectiv acei furnizori care livrează produse în proporție de peste 20% din cifra lor de afaceri către cele două rețele implicate. Astfel, se angajează să nu delisteze/să nu elimine din rețea produsele acestora, decât în anumite condiții clar stabilite, care includ prevederi legale, sau situația în care produsele devin nerelevante pe piață, cererea pentru acestea scăzând substanțial.
Procedura aferentă tuturor furnizorilor se va aplica pe termen nelimitat, iar cea aferentă furnizorilor relevanți se va aplica pe o perioadă de 2 ani de la finalizarea tranzacției și se actualizează după primul an.
Angajamentele formulate de Mega Image sunt publicate pe pagina web a autorităţii de concurenţă, la adresa: http://www.consiliulconcurentei.ro.
Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Mega Image până la data de 4 noiembrie 2024, prin e-mail, la adresa bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la adresa Consiliului Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701.
Detalii tranzacție prin care Mega Image preia Profi
Reamintim ca Ahold Delhaize, unul dintre cei mai mari jucători din piața mondială de retail alimentar, care în prezent deține 19 branduri la nivel global, printre care și Mega Image, a anunțat în octombrie 2023 că a ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa. Tranzacția se ridică la o valoare de aproximativ 1,3 miliarde de €.
Brandul de retail Profi își va continua activitatea, dar sub umbrela Ahold Delhaize. Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacția scrie istorie la nivel regional, fiind cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
