BeeFast analizează livrarea cu drone, vehicule autonome sau roboți

De câțiva ani, curieratul a devenit o temă tot mai des abordată în retail. Pe lângă marile companii, cu servicii standard, au apărut altele, mai mari sau mai mici care au completat oferta: livrare în aceeași zi, livrare în două ore etc. Pe această scenă dinamică a apărut chiar înainte de debutul pandemiei BeeFast, un start-up tech de curierat ultra-rapid, care, în doi ani de activitate, a reușit să atragă o finanțare de 500.000 de euro și să încheie contracte cu jucători importanți din big retail. Dacă nu ai auzit de ei până acum, îți explicăm mai jos de ce. 

Beefast

BeeFast a anunțat la începutul acestui an continuarea strategiei de extindere către noi segmente de piață, trecând în faza a doua a parteneriatului demarat în luna noiembrie 2021 cu Auchan Retail România. După o etapă pilot desfășurată cu succes la nivelul a două magazine Auchan, din București și Brașov, cele două companii au extins parteneriatul la nivelul a 6 hipermarketuri Auchan din București. Este doar al doilea pas, start-upul luând în calcul și extinderea la nivel național, care va fi coordonată cu extinderea proprie către alte orașe din România, prevăzută a continuă în 2022. De ce ar opta însă un jucător din big retail pentru BeeFast și nu pentru platforme mai cunoscute – și mai mari – cum e Glovo? 

„Extinderea către segmentul big retail face parte din strategia noastră de dezvoltare. Este un segment care devine din ce în ce mai activ în comerțul on-line, unde vedem o diversificare a opțiunilor de livrare. Diferențiatorul pe care îl propune BeeFast este la nivelul canalului de vânzare – BeeFast livrează comenzile care vin pe canalele de vânzare ale retailerului, fiind opțiunea de livrare super-rapidă”, explică Cristian Grozea, CEO și cofondator BeeFast.  

Avantaje și dezavantaje în a lucra cu un start-up

Dincolo de acest diferențiator, antreprenorii consideră că a lucra cu un start-up poate avea niște avantaje indirecte pentru beneficiari. Mai ales acum, când viteza de reacție și adaptarea la situații imprevizibile sunt esențiale și au testat adesea limitele companiilor în ultimii doi ani. 

„Avantajele sunt legate de viteză cu care poți accesa ceva inovator. Un start-up nu va pierde timp când vine vorba de implementări și va fi flexibil, pentru că poate. Un exemplu este felul în care am pus noi clienți online în perioada pandemiei, oferindu-le un shop online în 24 de ore, peste care venea un serviciu de livrare de până într-o oră. Prinzi – inclusiv în poziția de client – un val de entuziasm, de muncă pe brânci și de servicii bune, pentru că de multe ori într-un start-up relația cu clienții o țin fondatorii. E o perioada grea, dar foarte frumoasă. Ne-am clădit multe prietenii in felul asta. Există și dezavantaje, desigur – faptul că ești limitat geografic la început, de exemplu”, a mai explicat Cristian Grozea

Din punct de vedere al echilibrului în business, BeeFast își dorește să crească portofoliul de clienți din big retail, însă nu necontrolat. 

„Ca principiu, ne dorim un portofoliu divers. În primul rând pentru că nu este de dorit să devii dependent de un singur client sau un singur domeniu. În al doilea rând, pentru că vezi, în acest fel, particularitățile existente în piață și poți să le integrezi în soluția pe care o propui. Așadar, nu ne dorim că segmentul de big retail să depășească 50% din BeeFast”, a adăugat Grozea. 

Gama de produse pe care BeeFast le livrează în prezent acoperă zona de produse alimentare – proaspete sau ultra-proaspete – și nealimentare – flori, cadouri, ambalaje non-standard, echipamente IT, produse din segmentul fashion, beauty etc.

Ce urmează în evoluția pieței de retail

În ceea ce privește evoluția pieței, digitalizarea va juca un rol esențial în scurtarea timpilor de livrare și extinderea accelerată a serviciilor de tip last-mile sau livrare expres. Un studiu recent arată că 80% dintre consumatorii din Generația Z își doresc livrarea produselor în mai puțin de 24 de ore de la plasarea comenzii, iar aproape 40% abandonează coșul de cumpărături dacă nu este satisfăcut de experiența pe site. 

„Suntem clar pe un trend puternic, susținut și de noua generație de cumpărători, de integrare a q-commerce-ului în obiceiul de consum” , precizau reprezentanții BeeFast la extinderea programului de livrare. 

De altfel și alte companii au îmbrățișat acest trend și, cel puțin pe segmentul produselor de necesitate, livrările rapide capătă tot mai mult teren: Freshful, o extensie a eMag, a fost lansat în octombrie 2021 cu o investiție de 5 milioane de euro și promite livrarea rapidă a peste 18.000 de produse. 

Glovo – start-up-ul spaniol care a achiziționat Foodpanda – a devenit un jucător atât de puternic în urma tranzacției încât Consilul Concurenței a cerut subsdiarei locale să își asume obligația de a nu bloca restaurantele partenere pe platforma sa. 

„Este un moment în care logistică și livrările, că domeniu, se schimbă, alături de schimbările din comportamentul de achiziție al oamenilor. Nu e vorba doar de ”mai repede”, ci și de mai eficient și mai sustenabil. Noi ne dorim să dezvoltăm nu doar un serviciu de livrare super-rapid, ci și o infrastructură care să permită observabilitate în timp real, soluții mai eficiente în parametri de timp și cost”, a mai precizat Cristian Grozea. 

Cresc prețurile?

Schimbările din piață vin însă și cu vești mai puțin plăcute pentru consumatori și clienți.  Astfel, serviciile de curierat preconizează majorări iminente ale prețurilor, pe fondul creșterii inflației și a scumpirilor la combustibili, gaze și energie electrică, arată o analiză de piață realizată de Innoship, o companie de tehnologie care a dezvoltat o soluție globală de management al livrărilor pentru magazinele online și care oferă acestora acces la 65 de curieri naționali și internaționali într-o singură platformă. 

Și BeeFast preconizează o aliniere la piață, fără ca în prezent să fie o soluție low cost.

„Niciodată nu am fost un serviciu ieftin. Am lansat BeeFast fără finanțări externe, fără costuri susținute strategic, pentru market share. Finanțarea a venit mai târziu, când deja aveam un business care livra pentru sute de afaceri. Intenția noastră este să avem prețuri corecte, care să reflecte piața”, a mai precizat CEO-ul start-up-ului. 

Viitorul: drone și roboți

Ce-și propun tinerii antreprenori în acest context? Depășirea cifrei de afaceri de 1 milion de euro în 2022, triplarea numărului de comenzi livrate zilnic până la finalul anului, și da, într-un viitor în care legislativ se va putea – livrare cu drone, vehicule autonome sau roboți. Acela va fi un moment de reală schimbare, pentru care cei care sunt pasionați de domeniu deja se pregătesc – după cum menționează CEO-ul companiei. 

În prezent, BeeFast livrează zilnic la nivelul clienților săi o medie de 550 de comenzi, cu timp mediu de livrare de 55 minute în București și 35 de minute în Brașov, în procent de aproximativ 20% de la clienții din zona de dark stores, retail și big retail.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *