Initiative România: AI-driven buying – până unde se justifică să te bazezi pe AI în digital marketing?

Marketingul digital a fost încă de la început un mediu foarte dinamic și cu o dezvoltare accelerată în ceea ce privește opțiunile de targetare, formatele de anunțuri și modul de măsurare și raportare a rezultatelor, conform Initiative România, agenția de media din Grupul Lowe și publisherul raportului anual Media Fact Book, care prezintă evoluția pieței media locale, estimări și tendințe la nivelul industriei.. În spatele fiecărui anunț de pe Facebook sau banner de pe paginile web ale marilor site-uri se ascunde un număr foarte mare de opțiuni pe care un marketing specialist trebuie să le cunoască și în baza cărora trebuie să ia decizii în vederea creșterii rezultatelor.

marketing

Treptat, marii jucători din domeniu au integrat în soluțiile de advertising diferite mecanisme menite să automatizeze parțial procesele specifice cumpărării de publicitate, de la selecția prețului de licitație până la generarea automată de texte sau imagini pentru anunțuri.

La baza automatizărilor se află optimizarea către un obiectiv, implicit minimizarea investiției necesare pentru atragerea rezultatelor dorite. Totuși, tehnologia utilizată impune și limitări:

Transparența

Campaniile bazate într-o măsură foarte mare pe inteligența artificială oferă o vizibilitate redusă asupra a ce componente ale campaniei au performat cu adevărat. Prin urmare, specialiștii de marketing sunt forțați să aibă mai degrabă încredere într-un algoritm decât să valideze și să controleze livrarea anunțurilor.

Timpii de învățare

Inteligența artificială are nevoie de un volum suficient de mare de date pentru a putea ajusta parametrii de livrare. În unele cazuri, stabilizarea rezultatelor și a costurilor se poate întâmpla și după luni de zile, fapt ce poate afecta semnificativ performanța campaniilor de marketing care prin natura lor sunt de scurtă durată.

Dependent de istoric

Fără posibilitatea de a se adapta rapid la schimbările din piață, AI-ul se folosește de semnale din performanța istorică a campaniilor pentru a lua decizii de optimizare. Acest lucru poate impacta în mod negativ obiectivele pe care le avem de îndeplinit pentru business în momentele în care piața întâlnește un moment dinamic.

Pentru a adresa sustenabil integrarea AI în campaniile de marketing și scalabilitatea investiției în digital, echipa de experți în Performance Marketing din cadrul agenției Initiative recomandă crearea unui echilibru între două componente: capacitatea de control și optimizarea algoritmului.

Capacitatea de control asupra campaniilor de marketing

Specialiștii de marketing sunt încurajați să creeze o structură de campanie care să anticipeze nevoia de control asupra setărilor cele mai predispuse în a influența performanța de business. În acest fel, sunt create sub-campanii de marketing cu scopul de a păstra capacitatea de control asupra livrării anunțurilor și de a proteja de schimbări acele campanii unde performanța este bună.

Optimizarea algoritmului

Pentru ca inteligența artificială să poată optimiza livrarea anunțurilor, este necesar ca inventarul disponibil de afișări să fie cât mai cuprinzător. Cu alte cuvinte, opțiunile care limitează livrarea campaniei (targetare granulară, control strict al prețului de licitație, selecție foarte restrânsă a locurilor în care se va afișa anunțul, etc) vor limita și performanța cu care AI-ul poate optimiza.

Prin urmare, viitorul în digital marketing se află în găsirea acestui echilibru între controlul uman și puterea de calcul a AI-ului. O abordare integrată și strategică va asigura o performanță optimă a campaniilor digitale și va permite specialiștilor să se adapteze și să inoveze într-un mediu în continuă schimbare.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *