Retail Intelligence – puterea datelor de a crește satisfacția clienților și profitul companiei

În ecosistemul retail, principala provocare ce se conturează este menținerea satisfacției clientului, un client mai sofisticat ce are puterea online-ului de partea sa. Conform unui studiu PwC, 63% dintre manageri recunosc că înțelegerea valorilor clientului reprezintă o provocare pentru ei.

Puterea soluțiilor BI în retail

„Atunci când vorbim despre retail și date, avem în vedere 3 actori la fel de importanți: consumatorul puternic, retailer-ul creator de experiențe și producătorul/distribuitorul flexibil, care trebuie să învețe să acționeze agil,” spune Ionuț Toader, CEO & Co-Founder Relevance Management, compania care furnizează soluții complete de business intelligence și data management.

business intelligence

Puterea datelor în menținerea și chiar creșterea satisfacției clienților înseamnă, în practică, gestionarea, analiza și vizualizarea corectă a acelor date care contează, pentru a livra experiențele dorite.

„Pentru că fiecare interacțiune a clientului poate fi înregistrată într-o multitudine de sisteme informatice, apare oportunitatea a ceea ce se poate numi ”retail intelligence”: folosirea instrumentelor BI pentru a crește eficiența și profitabilitatea unei companii, înțelegând mai bine nevoile clienților.

Optimizarea prețurilor în concordanță cu tendințele actuale de piață, monitorizarea stocurilor în timp real, eficientizarea proceselor operaționale, vor oferi o experiență de cumpărare mai bună pentru clienți.

Soluții tehnice diverse pentru diverse probleme există. Provocarea vine în integrarea și aducerea la suprafață a datelor relevante – să poți să iei datele de care ai nevoie, de oriunde ai nevoie. Retail Intelligence pleacă de la această realitate și, prin folosirea corectă a instrumentelor BI, scoate în evidență corelații și realități din piață de care o companie nu era conștientă până atunci. Acest lucru crește eficiența și profitabilitatea, asta înseamnă adevărata putere a datelor,” a adaugat Ionuț Toader.

Beneficiile soluțiilor de Business Intelligence

„De exemplu, prin implementarea unei soluții de suport decizional (DSS) bazate pe Qlik, soluție de top la nivel global și partener Relevance încă din 2004, un jucător important din industria FMCG din Europa de Est a putut reduce timpul de acces la informăriile relavante, în același timp cu reducerea resurselor dedicate necesare pentru realizarea raportărilor și analizelor de suport decizional”, a precizat Ionuț Toader.

Totodată, faptul că soluțiile de business intelligence înseamnă și structurarea datelor din surse multiple într-o singură platformă, ajută retailerii în realizarea de analize detaliate pe întreg lanțul de creare a valorii în cadrul companiei. Astfel se poate ajunge la calculul profitabilității la nivel de produs, fapt ce aduce eficiență în definirea portofoliului și în negocierea relațiilor cu partenerii, devenind un avantaj competitiv pentru companie.

Din perspectivă operațională, gestionarea stocurilor sau livrarea produselor în timp util, în spațiile potrivite, presupun, de asemenea, integrarea și aducerea la suprafață a datelor relevante într-un instrument de business intelligence.

Ce face diferit Relevance?

Calitatea datelor este foarte importantă atunci când cei care iau decizii analizează situațiile de business cu care se confruntă. Deciziile corecte pot fi luate doar cu date corecte și în care oamenii să aibă încredere. De aceea, compania Relevance pregătește cu atenție datele ce vor fi preluate în soluțiile de business intelligence. Atunci când e necesar, datele utile se preiau din variate tipuri de surse de date, se preiau și se procesează prin intermediul soluțiilor de Data Warehouse (DWH), astfel încât datele relevante să fie pregătite pentru utilizare imediată.

Retail Intelligence devine o poveste de succes atunci când soluțiile informatice aduc în fața oamenilor toate datele relevante pentru luarea deciziilor de business, la momentul potrivit și în formatul potrivit. Orchestrate în mod corect, soluțiile de management al datelor, de business intelligence și big data aduc un plus în înțelegerea situațiilor de business, ajutând companiile din retail să își îmbunătățească performanțele.

Câștigul unei companii de retail vine din Customer intelligence sau înțelegerea clienților și a tendințelor din piață, din îmbunătățirea proceselor atât interne cât și cu furnizorii, dar și din descoperirea unor corelații noi, nebănuite și neștiute în avans ce se pot transforma în oportunități de business,” a precizat Ionuț Toader.

Povestea Relevance

Povestea antreprenorială a companiei Relevance a început cu o provocare: cum se poate folosi întregul potențial al datelor din toate sursele disponibile? Răspunsul a fost intuitiv: cu tehnologia potrivită pentru oamenii potriviți. Relevance înseamnă o echipă de profesioniști pasionați de business intelligence și data management. Încă de la început, compania Relevance a ales Qlik, soluție de Business intelligence asociativ, și a devenit primul partener Qlik în România. În prezent, compania este și partener Microsoft, DataStax și Elastic.

Relevance Management reprezintă, așadar, de 15 ani, o echipă de specialiști în prelucrare de date și vizualizare de informații relevante, dezvoltând cu pasiune soluții de Business Intelligence, Data Warehouse(DWH) și Big Data, pentru a simplifica procesul decizional.

Relevance susține nevoia de a înțelege realitatea fiecărei companii și eficientizarea deciziilor prin fundamentarea pe date relevante. Prin expertiză tehnologică și valoare umană, puterea datelor construiește povești de succes.

www.relevance.ro // tel. 0723. 507. 060 // e-mail: retail@relevance.ro

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,839 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Retail Intelligence – puterea datelor de a crește satisfacția clienților și profitul companiei

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: