În 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum din România au crescut cu un ritm mai redus decât în anii precedenți

Pe parcursul anului 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum (produsele FMCG) au înregistrat în România o creștere modestă de 2.2%. Sub influența majorării prețurilor la alimente în medie cu 5.6% (conform Eurostat), românii au cumpărat aceleași volume, însă au ales segmente inferioare de preț. Retailul modern a ajuns la 64% din total comerț.

cumparaturileÎn 2018, ritmul de creștere a pieței a fost dublu, în timp ce în 2017 piață creștea cu peste 7%.

Credit foto: Shutterstock

În ceea ce privește comportamentul de cumpărare pentru acasă, familiile din România au mers la cumpărături mai rar pe parcursul anului trecut decât în 2018, însă au plătit în medie cu 2 lei mai mult la o vizită în magazin.

Evoluția canalelor de comerț în 2019. Retailul modern a ajuns la 64% din total comerț

Din perspectiva cumpărăturilor de produse de larg consum cu destinație casnică, canalele moderne de retail au continuat și în 2019 să câștige teren în fața formatelor tradiționale și au ajuns la 64% cota de piață.

Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din această creștere că urmare faptului că românii au cumpărat mai des din aceste formate. Și magazinele de proximitate și-au continuat ascensiunea în cadrul cumpărăturilor pentru acasă și au câștigat noi cumpărători. În schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar și retailerii tradiționali au fost vizitate mai rar pentru cumpărăturile casnice.

Evoluția categoriilor de produse în 2019

Cu excepția alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, ouă), toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creșteri pe parcursul anului 2019. Românii și-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate îngrijirii și curățeniei locuinței, dar și pentru lactate (în special pentru iaurt, kefir, specialități de brânzeturi, crema de brânză).

Și pentru băuturi, românii ai cheltuit mai mult în 2019 față de anul anterior, mai ales pentru băuturile răcoritoare și apă îmbuteliată. Un ritm similar de creștere au avut și produsele pentru îngrijire personală, în special produsele destinate îngrijirii părului. Nu la fel de accelerat a crescut însă și segmentul alimentelor. Printre acestea, există însă și excepții de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, că snacksurile și conservele.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,094 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » În 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum din România au crescut cu un ritm mai redus decât în anii precedenți
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: