Toată lumea iubește cumpărăturile, însă nu toți știm cum să cumpărăm inteligent astfel încât la sfârșitul zilei să ne bucurăm de satisfacție maximă fără să fi investit o mică avere la shopping. Cum transformi o ședință de shopping într-o experiență reușită? Ne spun cei de la VirtualCards, aplicația pentru telefon mobil care te ajută să-ți păstrezi cardurile de fidelitate într-un singur loc. Aplicația îi ajută pe comercianți să construiască un program de loialitate pentru client și să rămână în legătură cu ei utilizând dispozitivul pe care aceștia îl iubesc și folosesc cel mai tare: smartphone-ul.
Lansată în 2012, VirtualCards este o aplicație specializată în mobile marketing, dezvoltată de o echipă de programatori și oameni de afaceri din România, coordonați de managerul de proiect Sorin Mitran. “Totul a plecat de la o necesitate. De la faptul că am început să adunăm foarte multe carduri de fidelitate în portofel. Ne-am gândit, ce-ar fi dacă am avea toate aceste carduri într-un singur loc, în telefonul mobil. Și de aici scânteia s-a aprins!” spune Sorin Mitran, actual CEO al companiei VirtualCards.
Cum funcționează VirtualCards? Ai opțiunea a-ți emite card la magazinul dorit
Pe scurt, aplicația VirtualCards a devenit foarte populară datorită facilității de a îți muta cardurile de fidelitate în telefon, acțiune foarte simplă realizată prin scanarea codului de bare al cardului de plastic sau tastarea numărului acestuia.
O opțiune exclusivă, ingenioasă, a aplicației, este aceea de a-ți emite card la magazinul dorit, prin solicitarea lui din VirtualCards. Se accesează lista standard cu toate cardurile, se alege comerciantul și se optează pentru un card virtual. În urma completării câtorva câmpuri, se afișează instant în telefon cardul de fidelitate dorit.
“Zilnic sunt utilizate prin intermediul aplicaţiei aproximativ 18.000 de carduri de fidelitate. La un coş de cumpărături de 40 de euro/utilizator, folosirea reducerilor VirtualCards facilitează achiziții de mai mult de 22 milioane de euro într-o lună” adaugă Sorin Mitran.
VirtualCards, în cifre:
– Peste un milion de instalări în toată lumea
– Peste 3 milioane de carduri de fidelitate adăugate, în peste 70 de ţări
– Branduri de top partenere: Selgros, Cora, Lidl, Carrefour Market, ECCO, Otter, Lee Cooper, Marks&Spencer, Timeout, Kenvelo și multe altele. Lista completă, aici
– Disponibilă în 6 limbi: română, engleză, franceză, germană, rusă şi ebraică
– Peste 4.5 milioane de click-uri ale ofertelor, cu afişare în funcţie de carduri, locaţie şi preferinţele utilizatorilor
– Un rating mediu de 4.8 pe Google Play şi Apple şi peste 25.000 de recenzii din întreaga lume
– Prezența în TOP 3 aplicații de loialitate la nivel internațional
Ce opțiuni oferă VirtualCards comercianților?
Aplicația este mai mult decât o platformă de comunicare, este un instrument de marketing extrem de complex. O platformă de marketing mobil pusă la dispoziția comercianților, permițându-le să creeze programe personalizate de fidelizare, comunicare directă, marketing de proximitate și să colecteze informații cheie despre comportamentul clientului.
“Cel mai important lucru este să empatizăm cu clienții. Noi ne întrebăm, în permanență, dacă aș fi client, ce mi-ar plăcea să primesc? Ce m-ar face să mă întorc în același magazin sau să cumpăr produsul unui anumit brand? Dacă poți să convingi un client de beneficiile pe care le poate avea pe termen lung, acesta va rămâne loial.
Mai mult de atât, de multe ori nu ne întoarcem să revedem ce rezultate am avut în urma unei promoții, să măsurăm gradul de satisfacție al clienților și să vedem unde am dat greș.” a mai spus Sorin Mitran. “Noi am adaptat aceste cerințe și pentru clienții noștri. Avem parteneri cu care am legat parteneriate încă de la început și ne mândrim cu serviciile de client service oferite”.
Cât de greu este să te menții în top?
“Foarte greu! Poate vă imaginați că e simplu, plătești o echipă de programatori cu câteva mii de euro și în câteva luni ai o aplicație numai bună de folosit. Nu este deloc așa. Noi am depășit deja versiunea 100 în testare pentru lansarea noii aplicații. În permanență rezolvăm bug-uri, reacționăm la feedback-urile utilizatorilor și creem funcționalități noi.
Este un efort uriaș de dezvoltare, iar VirtualCards este o companie care pune oamenii pe primul loc. Avem o echipa tânăra și plină de idei, care reacționează prompt și care interacționează zilnic cu utilizatorii noștri. Practic suntem o mare familie”, a răspuns Sorin Mitran.
De ce să folosești programul de fidelitate al VirtualCards?
“În primul rând pentru bani. Pentru economii! Și apoi pentru consultanță. De ce să investești în carduri de plastic, departamente dedicate sau logistică complicată, când poți să plătești un abonament lunar și să-i lași pe profesioniști să se ocupe? Vei primi bonus și sfaturi despre cum să-ți atingi scopul în cel mai scurt timp posibil și vei avea acces la know-how-ul pe care acești oameni l-au acumulat de-a lungul timpului”, a declarat Sorin Mitran.
„Mai mult de atât, noi oferim partenerilor noștri și posibilitatea de a construi un program de fidelitate fără bătaia de cap și costurile aferente pentru a fi conform GDPR. Anul trecut am trecut cu brio “furtuna GDPR”. Securitatea datelor personale constituie un aspect fundamental pentru VirtualCards. De aceea, una dintre prioritățile noastre a fost certificarea ISO 27001 acreditată de SRAC.
Astfel, utilizatorii sunt informaţi în ce scopuri sunt colectate şi prelucrate datele lor personale, iar comercianții pot să-și externalizeze serviciile către noi și pot comunica cu utilizatorii, exclusiv prin aplicație, fără a avea acces la datele lor personale. Însă au acces la zona oferte, comunicare prin notificări și, nu în ultimul rând, statistici, lucru care contează pentru construirea viitoarelor promoții. Totul pe o bază de date anonimizată, în conformitate cu cerintele GDPR”, a completat Sorin Mitran.
Extinderea VirtualCards pe noi piețe și adăugarea de noi funcționalități
„VirtualCards a atins punctul în care viitorul este reprezentat de expansiunea internațională”, adaugă Sorin Mitran. „Scopul nostru este să ne extindem pe noi piețe și să dezvoltăm relații de parteneriat pe termen lung în întreaga lume.
În acest sens, suntem în căutarea unui investitor pentru următoarea fază de dezvoltare – lansarea proiectului şi în afara ţării. Primul pas l-am făcut prin participarea la Programul European Acces2Europe din Barcelona susţinut de Peninsula Corp.
Ce ne trebuie? Avem nevoie de un partener strategic care să ne ajute atât pe partea de finanțare, cât și în scalarea businessului – însemnând know-how sau relații de business în străinătate. Avem multe dezvoltări în plan, de exemplu suntem aproape de finalizarea pachetelor de vânzare exclusiv online – pentru extinderea internațională – și de plată prin aplicație la casa de marcat. Suntem flexibili în adaptarea aplicației la alte necesități și punem interesele comunităţilor de utilizatori din întreaga lume în centrul procesului de transformare digitală.
Era digitală va remodela experiența de cumpărare, iar portofelul virtual va sta în centrul achizițiilor la casa de marcat, a serviciilor financiare și nu numai. O infuzie de capital, împreună cu rezultatele deja obținute ar ajuta aplicația VirtualCards să crească astfel încât utilizatorii săi să se simtă speciali prin oferirea unei experiențe de cumpărare cu adevărat remarcabile”, a concluzionat Sorin Mitran.
VirtualCards, contact
www.virtualcardsapp.com/ro / contact@virtualcardsapp.com / tel. +40 212. 095.660
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.