Cele mai importante evenimente din piața de Food Service din România, în 2024

Anul 2024 a fost unul dinamic și plin de evenimente relevante în piața de Food Service din România. De la deschiderea de noi locații și extinderea rețelelor de restaurante și cafenele, până la achiziții strategice, precum achiziția 5 to go sau achiziția Tazz, și inovații tehnologice, piața a continuat să evolueze. Iată un rezumat al celor mai importante evenimente din acest an:

Food Service

Extinderea lanțurilor de restaurante și a cafenelelor

  • Burger King: În 2024, Burger King, a continuat să își extindă prezența pe piața din România și a inaugurat 10 restaurante, în Târgu Mureș, Constanța, Craiova, Cluj-Napoca, Ploiești (2 restaurante), Oradea, Baia Mare și Târgu Jiu. Acestea fac parte din strategia de expansiune continuă a brandului pe piața românească, consolidându-și prezența în diverse orașe din țară.
  • Taco Bell: Sphera Franchise Group a deschis în noiembrie 2024 cel de-al cincilea restaurant Taco Bell din București, în Plaza România. Aceasta extindere vine într-un moment favorabil pentru brandul american de fast-food mexican.
  • McDonald’s: Premier Restaurants România a deschis șapte restaurante în 2024 în Pitești, Galați, Giurgiu, București, Ploiești, Râmnicu-Vâlcea și Hunedoara și a modernizat complet alte patru restaurante din Mănăștur – Cluj-Napoca, Baia Mare, Barbu Văcărescu și Drumul Taberei din București, continuându-și strategia de dezvoltare națională.
  • Hesburger: Lanțul finlandez Hesburger a intrat pentru prima dată pe piața din România în mai 2024, deschizând primul restaurant în Râmnicu Vâlcea. De asemenea, a continuat să își extindă prezența pe piața românească, deschizând noi locații în AFI Cotroceni și în Băneasa Șhopping City, întărind astfel competiția din sectorul fast-food.
  • KFC: Sphera Franchise Group a continuat să investească în extinderea rețelei de restaurante KFC, deschizând în 2024 șase restaurante KFC Sibiu DT, KFC Argeș Mall, KFC Hunedoara DT, KFC Sinaia DT, KFC Craiova DT și KFC Port Mall Chișinău.
  • Popeyes: Popeyes, un lanț american cunoscut pentru puiul său prăjit, a pătruns pe piața românească în 2024, deschizând primele locații și atrăgând un public dinamic de iubitori ai fast-food-ului american. În luna aprilie 2024 a deschis primul restaurant din afara Bucureștiului, în Pitești, iar în octombrie a mai deschis o locație în Brașov.
  • 5 to go: Lanțul de cafenele 5 to go se află pe lista brandurilor prezente în incinta Aeroportului Internațional Henri Coandă, începând cu anul 2024, unde a inaugurat recent două cafenele, operatorul pentru cele două locații fiind City Grill, unul dintre cei mai importanți actori din industria restaurantelor din România.

Achiziții și tranzacții importante în piața de Food Service

  • 5 to go: În decembrie 2024, fondurile INVENIO Partners și Accession Capital Partners (ACP) au preluat 60% din acțiunile lanțului de cafenele 5 to go, cu scopul de a accelera expansiunea acestui brand autohton pe piața locală și internațională.
  • Tazz: În octombrie 2024, Tazz, platforma românească de livrare, a fost achiziționată de Wolt, o platformă de comerț local de origine finlandeză. Această tranzacție reprezintă o mișcare strategică importantă pentru consolidarea poziției ambelor companii pe piața românească și internațională.
  • Sphera Franchise Group: În octombrie 2024, Sphera Franchise Group a anunțat achiziția dreptului de a franciza brandul italian Cioccolatitaliani, un concept de gelaterie, ciocolaterie și cafenea.

Inovații și servicii noi în Food Service

  • Platforma Growdash: În noiembrie 2024, a fost lansată platforma growdash, un instrument de business intelligence dedicat industriei restaurantelor. Acesta oferă soluții avansate pentru gestionarea operațiunilor și optimizarea performanței în restaurante.
  • Glovo: Platforma Glovo a continuat să crească în România, iar în retrospectiva anuală, România s-a clasat pe locul al doilea la nivel mondial în ceea ce privește comenzile de la supermarket, ceea ce reflectă o schimbare semnificativă în comportamentul consumatorilor români care aleg din ce în ce mai des livrarea rapidă acasă.
  • Burger King: Lanțul de restaurante Burger King a lansat în anul 2024 aplicația mobilă în România, pentru o experiență mai bună a consumatorilor.

Concluzii

Piața de Food Service din România a demonstrat o evoluție constantă în 2024, cu lanțuri de restaurante internaționale care își extind prezența pe piața din România, tranzacții importante și inovații care aduc noi soluții pentru operatorii din industrie. Diversificarea ofertei și adaptabilitatea la cerințele consumatorilor sunt elemente-cheie în succesul acestui sector, care continuă să se dezvolte într-un ritm alert. Pe măsură ce 2024 s-a apropiat de final, piața de Food Service din România a rămas un sector dinamic, în plină expansiune și pregătit să răspundă provocărilor și oportunităților din anii ce vor veni.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *